Welkom...

dr. H.C. Prenger (Rilana)

Onderzoeker

Over mij

Mijn achtergrond ligt in de Psychologie. In 2012 ben ik gepromoveerd op het gebied van kosteneffectiviteit en psychologische interventies.

Sinds november 2014 ben ik werkzaam als post doc onderzoeker binnen het project ‘Datateams’. Ik hou me bezig met onderzoek naar het functioneren en de duurzaamheid van deze teams. Wat zijn de effecten en wat kan er gedaan worden om deze effecten te vergroten? Wat zorgt ervoor dat de opbrengsten en de manier van werken duurzaam worden binnen de school? Welke psychologische factoren spelen een rol bij opbrengstgericht werken door leerkrachten? Daarnaast richt ik me op onderzoek naar bovenschoolse professionele leergemeenschappen (PLGs). In een landelijk onderzoeksproject volgen we vier jaar lang 23 PLGs om de effecten, beïnvloedende factoren en processen op de professionele ontwikkeling van deelnemende docenten te onderzoeken.

Expertises

Cost-Benefit Analysis
Learning
Smoking Cessation
Health Promotion
Network
Cognition
School
Teacher

Publicaties

Recente Artikelen
de Vries, S., & Prenger, R. (2018). A lesson study professional learning network in secondary education. In C. Brown, & C. L. Poortman (Eds.), Networks for learning: effective collaboration for teachers, school and system improvement (pp. 248-279). London: Taylor & Francis.
Prenger, R., Poortman, C. L., & Handelzalts, A. (2017). Professional learning networks: From teacher learning to sustainable school improvement?. Paper presented at 2017 European Conference on Educational Research, ECER 2017, Copenhagen, Denmark.
de Vries, S., Prenger, R., & Poortman, C. L. (2017). A Lesson study professional network. Paper presented at 30th International Congress for School Effectiveness and Improvement, ICSEI 2017, Ottawa, Canada.
Versteegh, M. M., Vermeulen, K. M., Evers, S. M. A. A., de Wit, G. A., Prenger, H. C., & Stolk, E. A. (2016). Dutch Tariff for the Five-Level Version of EQ-5D. Value in health, 19(4), 343-352. DOI: 10.1016/j.jval.2016.01.003
Prenger, R., Poortman, C. L., & Handelzalts, A. (2016). Tell me everything! Boundary Crossing in Schools with a (networked) Data Use PLC. 23-23. Paper presented at 29th International Congress for School Effectiveness and Improvement 2016, Glasgow, United Kingdom.
Benning, T. M., Alayli-Goebbels, A. F. G., Aarts, M-J., Stolk, E., de Wit, G. A., Prenger, H. C., ... Evers, S. M. A. A. (2015). Exploring Outcomes to Consider in Economic Evaluations of Health Promotion Programs: What Broader Non-Health Outcomes Matter Most?BMC health services research, 15(266), 266-. [266]. DOI: 10.1186/s12913-015-0908-y

Pure Link

Contactgegevens

Bezoekadres

Universiteit Twente
Faculteit Behavioural, Management and Social Sciences
Ravelijn (gebouwnr. 10), kamer 4343
Hallenweg 17
7522NH  Enschede

Navigeer naar locatie

Postadres

Universiteit Twente
Faculteit Behavioural, Management and Social Sciences
Ravelijn  4343
Postbus 217
7500 AE Enschede