Welkom...

dr. H.C. Prenger (Rilana)

Onderzoeker

Over mij

Mijn achtergrond ligt in de Psychologie. In 2012 ben ik gepromoveerd op het gebied van kosteneffectiviteit en psychologische interventies.

Sinds november 2014 ben ik werkzaam als post doc onderzoeker binnen het project ‘Datateams’. Ik hou me bezig met onderzoek naar het functioneren en de duurzaamheid van deze teams. Wat zijn de effecten en wat kan er gedaan worden om deze effecten te vergroten? Wat zorgt ervoor dat de opbrengsten en de manier van werken duurzaam worden binnen de school? Welke psychologische factoren spelen een rol bij opbrengstgericht werken door leerkrachten? Daarnaast richt ik me op onderzoek naar bovenschoolse professionele leergemeenschappen (PLGs). In een landelijk onderzoeksproject volgen we vier jaar lang 23 PLGs om de effecten, beïnvloedende factoren en processen op de professionele ontwikkeling van deelnemende docenten te onderzoeken.

Expertises

Cost-Benefit Analysis
Health Promotion
Smoking Cessation
Learning
Cognition
Teacher
Costs And Cost Analysis
Research

Publicaties

Recent
de Vries, S., & Prenger, R. (2018). A lesson study professional learning network in secondary education. In C. Brown, & C. L. Poortman (Eds.), Networks for learning: effective collaboration for teachers, school and system improvement (pp. 248-279). London: Taylor & Francis.
Prenger, R., Poortman, C. L., & Handelzalts, A. (2017). Professional learning networks: From teacher learning to sustainable school improvement?. Paper presented at European Conference on Educational Research, ECER 2017, Copenhagen, Denmark.
de Vries, S., Prenger, R., & Poortman, C. L. (2017). A Lesson study professional network. Paper presented at 30th International Congress for School Effectiveness and Improvement, ICSEI 2017, Ottawa, Canada.
Prenger, R., Poortman, C., & Handelzalts, A. (2016). Effects and Influencing Factors of Networked PLCs. 23-23. Paper presented at 29th International Congress for School Effectiveness and Improvement 2016, Glasgow, United Kingdom.
Versteegh, M. M., Vermeulen, K. M., Evers, S. M. A. A., de Wit, G. A., Prenger, H. C., & Stolk, E. A. (2016). Dutch Tariff for the Five-Level Version of EQ-5D. Value in health, 19(4), 343-352. DOI: 10.1016/j.jval.2016.01.003
Benning, T. M., Alayli-Goebbels, A. F. G., Aarts, M-J., Stolk, E., de Wit, G. A., Prenger, H. C., ... Evers, S. M. A. A. (2015). Exploring Outcomes to Consider in Economic Evaluations of Health Promotion Programs: What Broader Non-Health Outcomes Matter Most?BMC health services research, 15(266), 266-. [266]. DOI: 10.1186/s12913-015-0908-y
Meulenbeek, P. A. M., Boonk, E., Prenger, H. C., & Smit, F. (2013). Kosteneffectiviteitsanalyses in de ggz: begrippen en technieken. GZ-psychologie, (6/september), 20-.
Meulenbeek, P. A. M., Boonk, E., Prenger, H. C., & Smit, F. (2013). Kosteneffectiviteitsanalyse van de cursus Geen Paniek. GZ-psychologie, (7/november), 18-26.

Pure Link

Verbonden aan Opleidingen

Master

Contactgegevens

Bezoekadres

Universiteit Twente
Faculteit Behavioural, Management and Social Sciences
Ravelijn (gebouwnr. 10), kamer 5436
Hallenweg 17
7522NH  Enschede

Navigeer naar locatie

Postadres

Universiteit Twente
Faculteit Behavioural, Management and Social Sciences
Ravelijn  5436
Postbus 217
7500 AE Enschede

Social Media