Over mij
Mehrnaz is afgestudeerd in Industrial Engineering (BSc.) en Socioeconomic Systems Engineering (MSc.). Haar onderzoeksinteresses omvatten combinaties van verschillende systemen en ze is bereid om gegevens te verzamelen en te analyseren om de interacties tussen individuen en transportsystemen te onderzoeken. Ze deed haar masterscriptie in "Investigating Individuals' Preferences and Effective Factors on Commuters' Mode Choices".
Vanaf november 2019, als Ph.D. kandidaat aan de Universiteit Twente, startte ze het project “Toegankelijkheid en Verkeersveiligheid” in samenwerking met de SWOV (Instituut voor Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid). Dit project heeft tot doel verkeersveiligheidsindicatoren te integreren in de analyse en planning van bereikbaarheid. Dit project wordt begeleid door professor. dr. ir. Kars Geurs, Dr. Mehmet Baran Ulak en Dr. Wendy Weijermars.
Vanaf november 2019, als Ph.D. kandidaat aan de Universiteit Twente, startte ze het project “Toegankelijkheid en Verkeersveiligheid” in samenwerking met de SWOV (Instituut voor Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid). Dit project heeft tot doel verkeersveiligheidsindicatoren te integreren in de analyse en planning van bereikbaarheid. Dit project wordt begeleid door professor. dr. ir. Kars Geurs, Dr. Mehmet Baran Ulak en Dr. Wendy Weijermars.
Expertises
Medicine & Life Sciences
# Built Environment
# Safety
# Statistical Models
# Traffic Accidents
Social Sciences
# Land Use
# Traffic
# Traffic Safety
# Urban Area
Verbonden aan
Publicaties
Recent
Asadi, M.
, Ulak, M. B.
, Geurs, K. T.
, & Weijermars, W. (2023).
Development of a new zone-based cycling safety metric to determine the crash risk associated with work trips. In
Book of Abstracts 11th International Cycling Safety Conference 2023, 15-17 November 2023, The Hague, the Netherlands SWOV.
Odijk, M. J. M.
, Asadi, M.
, Baran Ulak, M.
, & Geurs, K. T. (2023).
The interactions between accessibility and crash risk from a social equity perspective: A case study at the Rotterdam-The Hague metropolitan region.
Journal of Safety Research,
87, 176-186.
https://doi.org/10.1016/j.jsr.2023.09.015
Odijk, M. J. M.
, Asadi, M.
, Ulak, M. B.
, & Geurs, K. T. (2022).
The relationships between accessibility and crash risk from social equity perspectives : A case study at the Rotterdam-The Hague metropolitan region. 186-188. Paper presented at 10th International Cycling Safety Conference, ICSC 2022, Dresden, Saxony, Germany.
https://doi.org/10.25368/2022.477
Asadi, M.
, Ulak, M. B.
, Geurs, K. T.
, Weijermars, W., & Schepers, P. (2022).
A comprehensive analysis of the relationships between the built environment and traffic safety in the Dutch urban areas.
Accident analysis & prevention,
172, Article 106683.
https://doi.org/10.1016/j.aap.2022.106683
Pure Link
Contactgegevens
Bezoekadres
Universiteit Twente
Faculty of Engineering Technology
Horst - Ring
(gebouwnr. 21)
De Horst 2
7522LW Enschede
Postadres
Universiteit Twente
Faculty of Engineering Technology
Horst - Ring
Postbus 217
7500 AE Enschede