Welkom...

dr. R. Effing (Robin)

Universitair docent

Over mij

Dr. Robin Effing is docent bij de groep IEBIS van BMS. Zijn expertise betreft onder meer Digital Intelligence, Digitale Strategie, Social Media, Digitale Transformatie, Big Data Analytics en aanverwante onderwerpen.

Robin is al meer dan tien jaar actief in het academische en praktijkgerichte onderzoek ten aanzien van digitale ontwikkelingen. Ook heeft hij vele grote projecten geleid in het bedrijfsleven en bij de overheid op het terrein van digitale transformatie. Hij is een veelgevraagd spreker en auteur van vele publicaties op het gebied van de impact en strategie van digitale ontwikkelingen.

De focus van zijn onderzoek ligt op het analyseren van de mogelijkheden van digitale technologieën in een business context, waaronder artificial intelligence, digital marketing, social media en IoT (Internet of Things).

 

Expertises

Social Sciences
Netherlands
Participation
Social Media
Mathematics
Engagement
Internet Of Things
Participation
Urban Planning
Business & Economics
Social Media

Publicaties

Recent
Zuidema-Tempel, E. , Bukhsh, F. A. , Effing, R. , & van Hillegersberg, J. (2023). Process Mining and Perceived Privacy Violations: A Pilot-Study. In J. Filipe, M. Smialek, A. Brodsky, & S. Hammoudi (Eds.), Proceedings of the 25th International Conference on Enterprise Information Systems - Volume 2, ICEIS 2023 (pp. 289-296). (International Conference on Enterprise Information Systems, ICEIS - Proceedings; Vol. 2). SCITEPRESS. https://doi.org/10.5220/0011745200003467
Spil, T., Mihoci, A. , Effing, R., & Kijl, B. (2023). The Digital Future of Small and Medium Enterprises (SMEs). Paper presented at America's Conference of Information Systems, AMCIS 2023, Panama City, Panama.
Zuidema-Tempel, E. , Effing, R. , & van Hillegersberg, J. (2022). Bridging the Gap Between Process Mining Methodologies and Process Mining Practices: Comparing Existing Process Mining Methodologies with Process Mining Practices at Local Governments and Consultancy Firms in the Netherlands. In C. Di Ciccio, R. Dijkman, A. del Río Ortega, & S. Rinderle-Ma (Eds.), Business Process Management Forum - BPM 2022 Forum: Proceedings (pp. 70-86). (Lecture Notes in Business Information Processing; Vol. 458). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-031-16171-1_5
Groothuis, D. , Spil, T. A. M. , & Effing, R. (2020). Facebook Marketing Intelligence. In Proceedings of the 53rd Hawaii International Conference on System Sciences AIS Electronic Library (AISeL). https://doi.org/10.24251/HICSS.2020.312
Doek, A. , Spil, T. , & Effing, R. (2020). Listen to your customers! A study about content creation on social media to enhance customer engagement. In Re-imagining Diffusion and Adoption of Information Technology and Systems: A Continuing Conversation: IFIP WG 8.6 International Conference on Transfer and Diffusion of IT, TDIT 2020, Tiruchirappalli, India, December 18–19, 2020, Proceedings, Part II (pp. 352-370). (IFIP Advances in Information and Communication Technology ; Vol. 618). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-64861-9_31
Groothuis, D. , Spil, T. , & Effing, R. (2020). Facebook intelligence. 53rd Hawaii International Conference on System Sciences, HICSS 2020, Maui, Hawaii, United States.
Effing, R., Brouwer, R. J., Iliev, A. , & Wijnhoven, F. (2020). Where To Go? Smart Guidance Based On IoT Sensor-Data. In P. Kommers (Ed.), Connected Smart Cities CSC2020 as part of the Multi Conference on Computer Science and Information Systems MCCSIS2020 (pp. 117-128)
Cornelissen, P. , Effing, R. , & Spil, T. (2019). The Intention for Co-Creation on Facebook in the Case of Customer Engagement. Paper presented at 18th IFIP Conference on e-Business, e-Services, and e-Society, I3E 2019, Trondheim, Norway.
Cornelissen, P. , Effing, R. , & Spil, T. A. M. (2019). Care About Your Customer: A Use and Gratification Study Regarding Co-creation and Customer Engagement on Facebook. In I. O. Pappas, J. Krogstie, L. Jaccheri, P. Mikalef, Y. K. Dwivedi, & M. Mäntymäki (Eds.), Digital Transformation for a Sustainable Society in the 21st Century: 18th IFIP WG 6.11 Conference on e-Business, e-Services, and e-Society, I3E 2019, Proceedings (pp. 13-24). (Lecture Notes in Computer Science; Vol. 11701). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-29374-1_2

Pure Link

Contactgegevens

Bezoekadres

Universiteit Twente
Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences
Ravelijn (gebouwnr. 10), kamer 3101
Hallenweg 17
7522NH  Enschede

Navigeer naar locatie

Universiteit Twente
Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences
Ravelijn (gebouwnr. 10)
Hallenweg 17
7522NH  Enschede

Navigeer naar locatie

Postadres

Universiteit Twente
Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences
Ravelijn
Postbus 217
7500 AE Enschede