Welkom...

S. Barth (Susanne)

Promovendus

Over mij

Susanne is afgestudeerd als Master of Science in Communication Science met specialisatie marketing en als Master of Science in Psychologie met specialisatie human factors en mediapsychologie (cum laude) aan de Universiteit Twente. Voordat ze naar Nederland kwam, heeft ze enkele jaren in Milaan (Italië) als PR bij een correspondentiebureau gewerkt. Daarnaast was ze in Muenchen (Duitsland) ondermeer als editor-in-chief verantwoordelijk voor een corporate magazine. Sinds 2013 heeft Susanne gewerkt als docente communicatiewetenschap. Vanaf september 2015 is ze begonnen met haar PhD-project (SERIOUS project). Het project is een samenwerking tussen de faculteit EWI, Services, Cyber Security and Safety group en de faculteit BMS, CW-CMC.

Expertises

Communication
Information
Communication
Newspapers
Ceremonial Behavior
Germany
Netherlands
Funeral
Death
Electric Network Analysis
Society
Text
Document

Onderzoek

De opkomst van het ‘Semantic Web’ brengt vele mogelijkheden met zich mee, waaronder (bijna) onbeperkte toegang tot informatie, “round-the-clock” online connectiviteit en data verzameling op grote schaal. Naast deze voordelen, zitten er echter ook nadelen aan verbonden, waaronder privacy en security issues. Vooral bij mobiele applicaties speelt het prijsgeven van persoonlijke informatie een belangrijke rol. Hoewel gebruikers aantonen dat ze zich zorgen maken over hun privacy, toont onderzoek aan dat de populariteit, de gebruikersvriendelijkheid en de prijs van een app een belangrijkere rol spelen dan potentiële misbruik van data. Deze discrepantie tussen attitude en gedrag wordt in de literatuur de ‘privacy paradox’ genoemd. Het doel van ons onderzoek is het vinden van mogelijke verklaringen voor het paradoxale gedrag van mobiele app gebruikers, om hieruit een interventie te ontwikkelen die de gebruikers kan helpen om beter met hun privacy om te gaan.  

Publicaties

Overige bijdragen

De Jong, M. D. T., Harkink, K. M., & Barth, S. (2017). Making green stuff? Effects of corporate greenwashing on consumers. Journal of Business and Technical Communication, 1-36.

Barth, S., & de Jong, M. D. T. (2017). The privacy paradox – A systematic literature review. Presented at the Etmaal van de Communicatiewetenschap, 2017, Tilburg.

Barth, S. (2017). The privacy paradox - theoretical and practical implications. Presented at The International Internet of Things Day, 2017, Rotterdam.

Carvajal Gallardo, I., & Barth, S. (2015). Security requirements for serious apps. Pitch. Presented at the NCSRA symposium NWO, 2015, Den Haag.

Jansen, M. G. M., Jansma, S. R., Barth, S., & de Jong, M. D. T. (2015). Push or match? Een vergelijking van informatiebehoefte van burgers en aangeboden informatie van partijen en media. Presented at Etmaal van de Communicatiewetenschap, 2015, Antwerp.

Pure Link

Verbonden aan Opleidingen

Bachelor

Master

Media

16 Mei 2017, Computer Idee 2017-11 Uitsmijter Susanne Barth - Een kijkwijzer voor apps

Contactgegevens

Bezoekadres

Universiteit Twente
Faculteit Elektrotechniek, Wiskunde en Informatica
Cubicus (gebouwnr. 41), kamer C212
De Zul 10
7522NJ  Enschede

Navigeer naar locatie

Universiteit Twente
Faculteit Elektrotechniek, Wiskunde en Informatica
Zilverling (gebouwnr. 11), kamer 4039
Hallenweg 19
7522NH  Enschede

Navigeer naar locatie

Postadres

Universiteit Twente
Faculteit Elektrotechniek, Wiskunde en Informatica
Zilverling  4039
Postbus 217
7500 AE Enschede

Werkdagen

Week Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag
Even
Oneven
Di + Woe @ Cubicus, Do + Vr @ Zilverling