Welkom...

dr. A. J. Nanne (Annemarie)

Universitair docent

Over mij

Annemarie Nanne is universitair docent Digitale Marketing binnen de sectie Communicatiewetenschap. Haar onderzoek focust op sociale invloed binnen sociale media. Tijdens haar PhD (Tilburg, 2022) onderzocht ze hoe visuele merk-gerelateerde User Generated Content op sociale media zoals Instagram invloed kan hebben op wat mensen denken over een product of merk. Later is ze de principes van sociale invloed via sociale media toe gaan passen op maatschappelijke thema's en gedragsverandering. Voorbeelden van onderzoekslijnen zijn het gebruik van influencers om gezond gedrag te stimuleren en het gebruik van emoties in klimaatcommunicatie op sociale media. Annemarie is aangesloten bij het Center for Social Influence en schrijft regelmatig blogs voor SWOCC (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie). 

Publicaties

Recent
Nanne, A. J., Sijtsema, J., & Moederscheim, C. (2024). The Role of Subjective Norms of Parents, Friends and Social Media in Adolescents’ Sustainable Behavior: A Theory of Planned Behavior Perspective. Etmaal van de Communicatiewetenschap 2024, Rotterdam, Netherlands.
Nanne, A. J., & de Adelhart Toorop, Y. (2023). The Effect of Emotional and Informative Appeals in Mental Health Campaigns on Social Media on Adolescents’ Willingness to Seek Help. 25th Etmaal van de Communicatiewetenschap 2023, Enschede, Netherlands.
Schouten, A., Folkvord, F., Janssen, L., Vanwesenbeeck, I., Pabian, S., Croes, E., van der Waal, N. , & Nanne, A. (2023). Influencing for the better: Influencers als gezondheidsambassadeurs. (SWOCC; Vol. 88). SWOCC.
Nanne, A. (2022). Social Drivers of Visual Brand-Related User Generated Content: Creation, Content, and Consequences. [PhD Thesis - Research external, graduation external, Tilburg University].
Nanne, A. J., Antheunis, M. L., van der Lee, C. G., Postma, E. O., Wubben, S., & van oort, G. (2020). The use of computer vision to analyze brand-related user generated image content. Journal of interactive marketing, 50(1). https://doi.org/10.1016/j.intmar.2019.09.003

Pure Link

Google Scholar Link

Verbonden aan Opleidingen

Bachelor

Master

Vakken Collegejaar  2023/2024

Vakken in het huidig collegejaar worden toegevoegd op het moment dat zij definitief zijn in het Osiris systeem. Daarom kan het zijn dat de lijst nog niet compleet is voor het gehele collegejaar.
 

Contactgegevens

Bezoekadres

Universiteit Twente
Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences
Cubicus (gebouwnr. 41), kamer C219
De Zul 10
7522NJ  Enschede

Navigeer naar locatie

Postadres

Universiteit Twente
Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences
Cubicus  C219
Postbus 217
7500 AE Enschede