Annemarie Nanne is universitair docent Digitale Marketing binnen de sectie Communicatiewetenschap. Haar onderzoek focust op sociale invloed binnen sociale media. Tijdens haar PhD (Tilburg, 2022) onderzocht ze hoe visuele merk-gerelateerde User Generated Content op sociale media zoals Instagram invloed kan hebben op wat mensen denken over een product of merk. Later is ze de principes van sociale invloed via sociale media toe gaan passen op maatschappelijke thema's en gedragsverandering. Voorbeelden van onderzoekslijnen zijn het gebruik van influencers om gezond gedrag te stimuleren en het gebruik van emoties in klimaatcommunicatie op sociale media. Annemarie is aangesloten bij het Center for Social Influence en schrijft regelmatig blogs voor SWOCC (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek CommerciĆ«le Communicatie).Ā
Expertises
Computer Science
- Computer Vision
- Image Content
- User
Psychology
- Facial Expression
Social Sciences
- Analysis
- Computers
- Consumers
- YouTube
Organisaties
Publicaties
Onderzoeksprofielen
Verbonden aan opleidingen
Vakken collegejaar 2023/2024
Vakken in het huidig collegejaar worden toegevoegd op het moment dat zij definitief zijn in het Osiris systeem. Daarom kan het zijn dat de lijst nog niet compleet is voor het gehele collegejaar.
Adres
![](/.uc/i327a8e9f010325e6110086dbf4036fbfbde28f47809a0801e3bc0268018041/cubicus.png)
Universiteit Twente
Cubicus C219
Postbus 217
7500 AE Enschede