TNW-NEM-ICE
Werkdagen
even
oneven
M
T
W
T
F
op de campus
thuiswerkdag
afwezig

In 2015 ben ik begonnen aan een bachelor Technische Natuurkunde aan de Universiteit Twente. Mijn bachelor heb ik afgerond met een scriptie in de Integrated and Correlated Electron systems (ICE) groep: "Measuring fractional magnetic-flux quanta states in superconducting π-loops". Het onderzoek richtte zich op het magnetisch gedrag van supergeleidende structuren van micrometer-grootte. 

Na mijn bachelor volgde ik een master Applied Physics en een master Science Education, ook aan de Universiteit Twente. Al vanaf mijn bachelor ben ik naast mijn master parttime gaan werken als leraar op een middelbare school. Tijdens mijn afstudeerproject voor  Applied Physics heb ik de magnetische eigenschappen van LaMnO3 dunne films bestudeerd, met behulp van een Scanning SQUID Microscoop. Voor mijn Science Education project heb ik een ontwerpstudie uitgevoerd naar de implementatie van de onderwijsdoelen van quantumonderwijs op de middelbare school. Met het afronden van mijn masters heb ik ook een eerstegraads lesbevoegdheid voor het voortgezet onderwijs behaald. 

In mijn laatste studiejaar heb ik gewerkt als stagiair vakdidacticus natuurkunde geweest bij de Universiteit Twente. Tijdens mijn werk daar heb ik studenten van de lerarenopleiding onderwijs geven in vakdidactiek natuurkunde. Daarnaast heb ik verschillende studenten begeleid in groepsverband tijdens intervisies en op persoonlijk niveau. 

Natuurkunde en onderwijs behoren tot mijn passies. In 2022 ben ik begonnen met een promotieonderzoek naar Quantumonderwijs. Mijn focus ligt op de didactiek van "Quantum 2.0" en Quantumtechnologieën. Onderwerpen die hierbij horen zijn onder andere verstrengeling, superpositie, quantuminformatie, quantumcomputing en meten. Naast dit onderzoek werk ik nog steeds als docent natuurkunde op een middelbare school in Enschede. Ik geef les in verschillende domeinen binnen de natuurkunde aan leerlingen tussen de 14 en 18 jaar. 

Ik vind het leuk om met andere docenten en natuurkundigen te praten en samen te werken over onderwijs, experimenteren, natuurkunde en het onderzoek er omheen. Voel je vrij om contact met me op te nemen!

Expertises

  • Material Science

    • Ferromagnetism
    • Patterning
  • Social Sciences

    • Teachers
    • Physics
    • Content
    • Technology
  • Physics

    • Microscopy
    • Critical Current

Organisaties

Quantum (Technology) Education

Publicaties

2024
2023
2022
Quantum Technology PCK for TeachersIn GIREP 2022: Book of abstracts (pp. 26-27). Andreotti, E., Verbraeken, L., Frans, R., Bondani, M., Folkers, B., Jurčić, L., Malgieri, M., Pallotta, F. & Pol, H. J.“QuantumPhysics is difficult because my teacher says so.”, 53. Pol, H. J., Folkers, B. & Stadermann, H. K. E.https://indico.cern.ch/event/1092708/book-of-abstracts.pdf
2020
MoRe/YBCO Josephson junctions and π-loops, Article 044005. Faley, M. I., Reith, P., Satrya, C. D., Stolyarov, V. S., Folkers, B., Golubov, A. A., Hilgenkamp, H. & Dunin-Borkowski, R. E.https://doi.org/10.1088/1361-6668/ab7053

Onderzoeksprofielen

Scan de QR-code of
Download vCard