Over mij
Bas Kollöffel is Assistant Professor of Professional Learning with Technology.
Hij is gepromoveerd aan de Universiteit Twente in de Instructietechnologie. De focus van zijn onderzoek is op het gebruik van op technologie-gebaseerde, ‘immersive’ trainingsomgevingen voor professionele en beroepstrainingen en -opleidingen. Voorbeelden van dergelijke technologieën zijn Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR), GoPro-actiecamera's, simulatoren, games en online leeromgevingen (inclusief MOOC's en SPOC's). De onderzoeksprojecten zijn gericht op zowel het ontwerp als de effectiviteit van dergelijke omgevingen, door het meten van de trainingseffecten en het bestuderen en vinden van nieuwe manieren om de trainees te ondersteunen, om hun leerprocessen te optimaliseren en om transfer te bevorderen, waardoor de nieuwe kennis, vaardigheden en attitudes ook daadwerkelijk in de werkpraktijk ingezet worden.
Expertises
Engineering & Materials Science
# Curricula
# Education
# Engineering Education
# Students
Social Sciences
# Learning
# Learning Environment
Medicine & Life Sciences
# Learning
# Probability Theory
Verbonden aan
Publicaties
Recent
Mowlaei, S. (2023).
Towards a parametric and context-realistic compaction training simulator. [EngD Thesis, University of Twente]. University of Twente.
Driessen, A. J. C. M. (2023).
Het ontwerp van een onderwijskundige aanpak voor het maken van videoverslaglegging in het MBO onderwijs binnen de ondergrondse infratechniek. [EngD Thesis, University of Twente]. University of Twente.
Ovbiagbonhia, A. R.
, Kollöffel, B., & den Brok, P. J. (2023).
Investigating the impact of innovation competence instruction in higher engineering education.
European journal of engineering education,
48(6), 1068-1101. Advance online publication.
https://doi.org/10.1080/03043797.2023.2219216
Driessen, A. J. C. M.
, & Kollöffel, B. (2022).
The design of an approach for video-assessment using self-recorded student videos in technical vocational education. 11th EARLI SIG14 Learning and Professional Development Conference 2022, Paderborn, North Rhine-Westphalia, Germany.
Brands, S.
, Kollöffel, B., Savelsbergh, E. R.
, & Endedijk, M. (2022).
Scaffolding meaning making through annotated videoanalysis: A literature review. 11th EARLI SIG14 Learning and Professional Development Conference 2022, Paderborn, North Rhine-Westphalia, Germany.
Brands, S.
, Kollöffel, B., Savelsbergh, E. R.
, & Endedijk, M. (2022).
Exploring noticing behaviors in technical vocational education to foster effective feedback on workplace situations. 11th EARLI SIG14 Learning and Professional Development Conference 2022, Paderborn, North Rhine-Westphalia, Germany.
Brands, S.
, & Kollöffel, B. (2022).
GoPro in het mbo: Actiecamera’s ter bevordering van ervaringsgericht leren. Onderwijs Research Dagen, ORD 2022, Hasselt, Netherlands.
Driessen, A. J. C. M., Brands, S., Verdoes, A.
, & Kollöffel, B. (2022).
Video in het onderwijs: Praktische instructies uit het GoPro project. University of Twente.
Verdoes, A., Driessen, A. J. C. M., Brands, S.
, & Kollöffel, B. (2022).
GoPro Mbo Amersfoort.
Mbo Krant,
65, 7.
Pure Link
Vakken Collegejaar 2023/2024
Vakken in het huidig collegejaar worden toegevoegd op het moment dat zij definitief zijn in het Osiris systeem. Daarom kan het zijn dat de lijst nog niet compleet is voor het gehele collegejaar.
Vakken Collegejaar 2022/2023
Projecten
Hieronder vindt u een overzicht van een aantal lopende en afgeronde projecten.
Current Projects
Finished Projects
Contactgegevens
Bezoekadres
Universiteit Twente
Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences
Cubicus
(gebouwnr. 41), kamer B214
De Zul 10
7522NJ Enschede
Postadres
Universiteit Twente
Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences
Cubicus
B214
Postbus 217
7500 AE Enschede