Welkom...

dr. B.J. Kolloffel (Bas)

Universitair docent

Over mij

Bas Kollöffel is Assistant Professor of Professional Learning with Technology. Hij is gepromoveerd aan de Universiteit Twente in de Instructietechnologie. De focus van zijn onderzoek is op het gebruik van op technologie-gebaseerde, ‘immersive’ trainingsomgevingen voor professionele en beroepstrainingen en -opleidingen. Voorbeelden van dergelijke technologieën zijn Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR), GoPro-actiecamera's, simulatoren, games en online leeromgevingen (inclusief MOOC's en SPOC's). De onderzoeksprojecten zijn gericht op zowel het ontwerp als de effectiviteit van dergelijke omgevingen, door het meten van de trainingseffecten en het bestuderen en vinden van nieuwe manieren om de trainees te ondersteunen, om hun leerprocessen te optimaliseren en om transfer te bevorderen, waardoor de nieuwe kennis, vaardigheden en attitudes ook daadwerkelijk in de werkpraktijk ingezet worden.

Expertises

Engineering & Materials Science
Curricula
Education
Engineering Education
Students
Social Sciences
Learning
Learning Environment
Medicine & Life Sciences
Learning
Probability Theory

Publicaties

Recent
Mowlaei, S. (2023). Towards a parametric and context-realistic compaction training simulator. [EngD Thesis, University of Twente]. University of Twente.
Ovbiagbonhia, A. R. , Kollöffel, B., & den Brok, P. J. (2023). Investigating the impact of innovation competence instruction in higher engineering education. European journal of engineering education, 48(6), 1068-1101. https://doi.org/10.1080/03043797.2023.2219216
Driessen, A. J. C. M. , & Kollöffel, B. (2022). The design of an approach for video-assessment using self-recorded student videos in technical vocational education. 11th EARLI SIG14 Learning and Professional Development Conference 2022, Paderborn, North Rhine-Westphalia, Germany.
Brands, S. , Kollöffel, B., Savelsbergh, E. R. , & Endedijk, M. (2022). Scaffolding meaning making through annotated videoanalysis: A literature review. 11th EARLI SIG14 Learning and Professional Development Conference 2022, Paderborn, North Rhine-Westphalia, Germany.
Brands, S. , Kollöffel, B., Savelsbergh, E. R. , & Endedijk, M. (2022). Exploring noticing behaviors in technical vocational education to foster effective feedback on workplace situations. 11th EARLI SIG14 Learning and Professional Development Conference 2022, Paderborn, North Rhine-Westphalia, Germany.
Brands, S. , & Kollöffel, B. (2022). GoPro in het mbo: Actiecamera’s ter bevordering van ervaringsgericht leren. Onderwijs Research Dagen, ORD 2022, Hasselt, Netherlands.

Pure Link

Vakken Collegejaar  2023/2024

Vakken in het huidig collegejaar worden toegevoegd op het moment dat zij definitief zijn in het Osiris systeem. Daarom kan het zijn dat de lijst nog niet compleet is voor het gehele collegejaar.
 

Vakken Collegejaar  2022/2023

Contactgegevens

Bezoekadres

Universiteit Twente
Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences
Cubicus (gebouwnr. 41), kamer B214
De Zul 10
7522NJ  Enschede

Navigeer naar locatie

Postadres

Universiteit Twente
Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences
Cubicus  B214
Postbus 217
7500 AE Enschede