Bas Kollöffel is Assistant Professor of Professional Learning with Technology. Hij is gepromoveerd aan de Universiteit Twente in de Instructietechnologie. De focus van zijn onderzoek is op het gebruik van op technologie-gebaseerde, ‘immersive’ trainingsomgevingen voor professionele en beroepstrainingen en -opleidingen. Voorbeelden van dergelijke technologieën zijn Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR), GoPro-actiecamera's, simulatoren, games en online leeromgevingen (inclusief MOOC's en SPOC's). De onderzoeksprojecten zijn gericht op zowel het ontwerp als de effectiviteit van dergelijke omgevingen, door het meten van de trainingseffecten en het bestuderen en vinden van nieuwe manieren om de trainees te ondersteunen, om hun leerprocessen te optimaliseren en om transfer te bevorderen, waardoor de nieuwe kennis, vaardigheden en attitudes ook daadwerkelijk in de werkpraktijk ingezet worden.

Expertises

  • Social Sciences

    • Students
    • Teaching
    • Innovation
    • Learning
    • Training
  • Psychology

    • Tools
  • Computer Science

    • Engineering Education
    • Inquiry Learning

Organisaties

Publicaties

2024

Strategic adaptability negotiation training in purchasing and supply management: A multi-method instructional approach (2024)Journal of purchasing and supply management. Article 100968 (E-pub ahead of print/First online). Heunis, H., Pulles, N. J., Giebels, E., Kollöffel, B. & Sigurdardottir, A. G.https://doi.org/10.1016/j.pursup.2024.100968Strategic adaptability in negotiation: a framework to distinguish strategic adaptable behaviors (2024)International journal of conflict management, 35(2), 245-269. Heunis, H., Pulles, N. J., Giebels, E., Kollöffel, B. & Sigurdardottir, A. G.https://doi.org/10.1108/IJCMA-02-2023-0028Application of gamified virtual laboratories as a preparation tool for civil engineering students (2024)European journal of engineering education, 49(1), 164-191. Vahdatikhaki, F., Friso-van den Bos, I., Mowlaei, S. & Kollöffel, B.https://doi.org/10.1080/03043797.2023.2265306

2022

This is how we roll: Testing and training Situation Awareness in roller operator students using Virtual Reality (2022)[Contribution to conference › Abstract] 11th EARLI SIG14 Learning and Professional Development Conference 2022. Friso - van den Bos, I. & Kollöffel, B.

Onderzoeksprofielen

Vakken collegejaar 2024/2025

Vakken in het huidig collegejaar worden toegevoegd op het moment dat zij definitief zijn in het Osiris systeem. Daarom kan het zijn dat de lijst nog niet compleet is voor het gehele collegejaar.

Vakken collegejaar 2023/2024

Scan de QR-code of
Download vCard