Bas Kollöffel is Assistant Professor of Professional Learning with Technology. Hij is gepromoveerd aan de Universiteit Twente in de Instructietechnologie. De focus van zijn onderzoek is op het gebruik van op technologie-gebaseerde, ‘immersive’ trainingsomgevingen voor professionele en beroepstrainingen en -opleidingen. Voorbeelden van dergelijke technologieën zijn Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR), GoPro-actiecamera's, simulatoren, games en online leeromgevingen (inclusief MOOC's en SPOC's). De onderzoeksprojecten zijn gericht op zowel het ontwerp als de effectiviteit van dergelijke omgevingen, door het meten van de trainingseffecten en het bestuderen en vinden van nieuwe manieren om de trainees te ondersteunen, om hun leerprocessen te optimaliseren en om transfer te bevorderen, waardoor de nieuwe kennis, vaardigheden en attitudes ook daadwerkelijk in de werkpraktijk ingezet worden.
Expertises
Social Sciences
- Students
- Teaching
- Innovation
- Learning
- Training
Psychology
- Tools
Computer Science
- Engineering Education
- Inquiry Learning
Organisaties
Publicaties
Onderzoeksprofielen
Vakken collegejaar 2023/2024
Vakken in het huidig collegejaar worden toegevoegd op het moment dat zij definitief zijn in het Osiris systeem. Daarom kan het zijn dat de lijst nog niet compleet is voor het gehele collegejaar.
Vakken collegejaar 2022/2023
Hieronder vindt u een overzicht van een aantal lopende en afgeronde projecten.
Lopende projecten
![](/.uc/i402436f30103f482f201fd6a7403422897682fd4726c0801e3fe011e018041/100000042514577.jpg)
Enabling a strategic behavioral switch in negotiations
A reflective method to improve skill-based learning
![](/.uc/i1a0f645b01030183f201fd6a7403a05c5e677e0457890801e3fe011e018041/100000042328293.png)
Fostering student’s innovative capacity in undergraduate Building Technology Education
![](/.uc/i937382bd01030883f201fd6a7403cad8b33cba15035c0801e3fe011e018041/100000042328295.jpg)
E-PLM 2.0
Disruptive technologies / Virtual Reality Training Simulator & Virtual Reality & Augmented Reality
![](/.uc/i7100c59b01030f83f201fd6a7403395b02f9d596ba990801e3fe011e018041/100000042328296.png)
Connecting the dots
Taakgerichte Virtual Reality voor het trainen van situational awareness in MBO-Techniekonderwijs
![](/.uc/ia9ed279801031c83f201fd6a74034b405d7bfe7b72850801e3fe011e018041/100000042514576.jpg)
Virtual Reality training of public speech skills in engineering education
![](/.uc/ic490a36701032283f201fd6a740336216e45583b184a0801e3fe011e018041/100000042514575.jpg)
GoPro
GrensOverstijgend PRaktijkOpleiden
Voltooide projecten
Adres
![](/.uc/i327a8e9f010325e6110086dbf4036fbfbde28f47809a0801e3bc0268018041/cubicus.png)
Universiteit Twente
Cubicus B214
Postbus 217
7500 AE Enschede