Expertises
Social Sciences
# Commissioned Research
# Education
# Evaluation
# Federal Republic Of Germany
# Federation
# Ministry
# Netherlands
# Sweden
Verbonden aan
Nevenactiviteiten
-
AESIS network // ScienceWorks
lid Advisory Board AESIS- Advancing and Evaluating the Social Impact of Science -
Wageningen University and Research
Voorzitter Commissie Wetenschappelijke Integriteit Wageningen University and Research
Publicaties
Recent
Kottmann, A.
, Schildkamp, K.
, & van der Meulen, B. (2024).
Determinants of the Innovation Behaviour of Teachers in Higher Education.
Innovative Higher Education,
49, 397-418.
https://doi.org/10.1007/s10755-023-09689-y
Leišyte, L.
, Dee, J. R.
, & van der Meulen, B. J. R. (2023).
Unpacking transformation in higher education and framing a future research agenda. In
Research Handbook on the Transformation of Higher Education (pp. 417-430). Edward Elgar.
https://doi.org/10.4337/9781800378216.00038
Dee, J. R., Leišyte, L.
, & van der Meulen, B. J. R. (2023).
Conceptualizing higher education transformation: Introduction to the Research Handbook on the Transformation of Higher Education. In
Research Handbook on the Transformation of Higher Education (pp. 1-22). Edward Elgar.
Kottmann, A. (2023).
Innovation of Education at Higher Education Institutions: The Contribution of Centres of Excellence for Teaching and Learning. [PhD Thesis - Research UT, graduation UT, University of Twente]. University of Twente.
https://doi.org/10.3990/1.9789036559195
Leisyte, L., Dee, J. R.
, & van der Meulen, B. J. R. (Eds.) (2023).
Research Handbook on the Transformation of Higher Education. Edward Elgar.
van der Meulen, B. J. R.
, Jongbloed, B. W. A.
, Kaiser, F., Eimers, T., den Boer, P., Leest, B., Raaijman, J., van der Vegt, J., van den Berg, D., Vereijken, I., Vloedbeld, C., Buisman, M., van Binsbergen, M., de Wit, M., van Casteren, W., van den Broek, A., & Lodewick, J. (2023).
Vandaag is het 2040: Toekomstverkenning voor middelbaar onderwijs, hoger onderwijs en wetenschap. Deel 2 - Verdieping en bijlagen. KBA Nijmegen.
https://kbanijmegen.nl/wp-content/uploads/2023/09/Eindrapportage_Deel-2_Toekomstverkenning-v15-8.pdf
van der Meulen, B.
, Jongbloed, B. W. A.
, Kaiser, F., Eimers, T., den Boer, P., Leest, B., Raaijman, J., van der Vegt, J., van den Berg, D., Vereijken, I., Vloedbeld, C., Buisman, M., van Binsbergen, M., de Wit, M., van Casteren, W., van den Broek, A., & Lodewick, J. (2023).
Vandaag is het 2040: Toekomstverkenning voor middelbaar beroepsonderwijs, hoger onderwijs en wetenschap. Deel 1 - Kernrapport. KBA Nijmegen.
https://kbanijmegen.nl/wp-content/uploads/2023/09/Eindrapportage_Deel-1_Toekomstverkenning-v23-8.pdf
Kovac, A. (2023).
Gateway to a new faculty of medicine: An institutional analysis of the establishment of the Faculty of Medicine at the University of Maribor in Slovenia. [PhD Thesis - Research UT, graduation UT, University of Twente]. University of Twente.
https://doi.org/10.3990/1.9789036556712
Flach, P. D. (2023).
Bekostiging van hoger onderwijs op basis van kostprijs: Op weg naar meer publieke waarde. [PhD Thesis - Research UT, graduation UT, University of Twente]. University of Twente.
https://doi.org/10.3990/1.9789036555838
Pure Link
Vakken Collegejaar 2023/2024
Vakken in het huidig collegejaar worden toegevoegd op het moment dat zij definitief zijn in het Osiris systeem. Daarom kan het zijn dat de lijst nog niet compleet is voor het gehele collegejaar.
Vakken Collegejaar 2022/2023
Contactgegevens
Bezoekadres
Universiteit Twente
Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences
Ravelijn
(gebouwnr. 10), kamer 5109
Hallenweg 17
7522NH Enschede
Postadres
Universiteit Twente
Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences
Ravelijn
5109
Postbus 217
7500 AE Enschede