Expertises
Social Sciences
# Education
# Funding
# Governance
# Netherlands
# Performance
# Stakeholder
# Transparency
# University
Verbonden aan
Publicaties
Recent
Jongbloed, B. W. A.
, & van der Meulen, B. J. R. (2020).
De bekostiging van het medisch academisch onderwijs in Engeland, Zweden, Duitsland en Nederland: Onderzoek in opdracht van de NFU. Center for Higher Education Policy Studies (CHEPS).
Huisman, J.
, de Boer, H.
, Jongbloed, B.
, Kolster, R.
, van der Meulen, B., Bok, C., & Van Lancker, W. (2020).
Prospective Report on the Future of Transnational Collaboration in European Higher Education: Executive summary. European Commission.
https://doi.org/10.2766/631220
Jongbloed, B. W. A. (2020).
Higher Education Finance: Entry for Oxford Bibliographies in Education. In
Oxford Bibliographies in Education Oxford University Press.
https://doi.org/10.1093/OBO/9780199756810-0260
de Boer, H. F.
, & Jongbloed, B. (2020).
Performance Agreements in Denmark, Ontario and the Netherlands: Report for the project "Evaluation of development contracts in Norwegian higher education". Center for Higher Education Policy Studies (CHEPS).
de Boer, H.
, Jongbloed, B., Stensaker, B., & Elken, M. (2020).
Performance Agreements in Denmark, Ontario and the Netherlands: Policy Brief. (5 ed.) (NIFU-insight; No. 5). NIFU.
Jongbloed, B. W. A.
, Kaiser, F.
, & Westerheijden, D. (2020).
Improving study success and diversity in Dutch higher education using performance agreements.
Tertiary education and management,
26(3), 329–343.
https://doi.org/10.1007/s11233-019-09055-8
de Boer, H. F.
, Huisman, J.
, Jongbloed, B. W. A.
, Kolster, R.
, van der Meulen, B. J. R., Bok, C., & Van Lancker, W. (2020).
Prospective report on the future of transnational collaboration in European higher education. Directorate General for Education, Youth, Sport and Culture.
https://doi.org/10.2766/098140
Jongbloed, B. (2019).
Internationale voorbeelden van studiepuntbekostiging en vraagfinanciering in het hoger onderwijs. Center for Higher Education Policy Studies (CHEPS).
Jongbloed, B. (2019).
Scholarships for PhD students: an interim evaluation of a Dutch policy experiment.. Paper presented at 41st EAIR Forum 2019, Leiden, Netherlands.
Jongbloed, B.
, Kaiser, F.
, & Kottmann, A. (2019).
Het experiment Promotieonderwijs: Een tussenevaluatie. Center for Higher Education Policy Studies (CHEPS).
Bos-Nehles, A. C.
, Jongbloed, B. W. A., & Casio, W. (2019).
Reconsidering HRM Theories in the Era of Digitalization. Paper presented at 3rd HR Division International Conference, HRIC 2019, Dublin, Ireland.
de Boer, H. F.
, & Jongbloed, B. W. A. (2019).
Evaluatie interne allocatiemodellen Vlaamse universiteiten. Center for Higher Education Policy Studies (CHEPS).
https://data-onderwijs.vlaanderen.be/onderwijsonderzoek/default.aspx?nr=1001
Jongbloed, B. W. A.
, de Boer, H. F.
, Kaiser, F.
, & Vossensteyn, H. J. J. . (2018).
Bekostiging van het Nederlandse hoger onderwijs: kostendeterminanten en varianten. Center for Higher Education Policy Studies (CHEPS).
Jongbloed, B. (2018).
Overview of the Dutch science system. (CHEPS working paper series; Vol. 2018, No. 04). Center for Higher Education Policy Studies (CHEPS).
https://doi.org/10.3990/4.2589-9716.2018.04
Pure Link
Google Scholar Link
Vakken Collegejaar 2021/2022
Vakken in het huidig collegejaar worden toegevoegd op het moment dat zij definitief zijn in het Osiris systeem. Daarom kan het zijn dat de lijst nog niet compleet is voor het gehele collegejaar.
Vakken Collegejaar 2020/2021
Contactgegevens
Bezoekadres
Universiteit Twente
Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences
Ravelijn
(gebouwnr. 10), kamer 5129
Hallenweg 17
7522NH Enschede
Postadres
Universiteit Twente
Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences
Ravelijn
5129
Postbus 217
7500 AE Enschede