Over mij
Cindy Poortman is Universitair docent aan de Universiteit Twente. Zij is de 4TU.CEE (Centre for Engineering Education) leader aan de UT. Haar onderzoek en onderwijs is gericht op professionalisering van docenten - van primair tot en met hoger onderwijs - in teams en netwerken (wat betreft onderzoek in de onderwijspraktijk). Gerelateerde thema's waaraan zij werkt zijn o.a. leiderschap en duurzaamheid van onderwijsinnovaties. Zij is coordinator van het ICSEI netwerk 'Professionele Leernetwerken' (PLNs). Zij heeft de
AERA research conference grant
Professional Learning Networks in Education: Tearing Down Boundaries for School and System Improvement
ontvangen om een onderzoeksconferentie in San Diego te organiseren in 2019. Zij heeft verschillende boeken en special issues ge-edit en hieraan bijgedragen als auteur, zoals het boek 'Networks for Learning' (met editor Chris Brown), de boekenserie Professional Learning Networks (met editor Chris Brown) en heeft journal papers gepubliceerd over datagebruik en PLNs. Recent is zij gestart met onderzoek in een project over de professionele ontwikkeling van docenten op het gebied van formatief toetsen - Assessment for Learning (AfL).
Expertises
Social Sciences
# Decision Making
# Educator
# Leader
# Leadership
# Learning
# Literacy
# Sustainability
# Teacher
Verbonden aan
Publicaties
Recent
Pei, L.
, Poortman, C. L.
, Schildkamp, K.
, & Benes, N. E. (2022).
Teachers’ and students’ perceptions and practices in promoting a sense of community for blended education. In
50th Annual Conference of The European Society for Engineering Education (pp. 2126-2132)
Wolterinck, C. H. D. (2022).
Teacher professional development in Assessment for Learning. [PhD Thesis - Research UT, graduation UT, University of Twente]. University of Twente.
https://doi.org/10.3990/1.9789036554664
Prenger, R.
, Tappel, A. P. M.
, Poortman, C. L.
, & Schildkamp, K. (2022).
How can educational innovations become sustainable? A review of the empirical literature.
Frontiers in Education,
7, [970715].
https://doi.org/10.3389/feduc.2022.970715
Tappel, A. P. M.
, Poortman, C. L.
, Schildkamp, K.
, & Visscher, A. J. (2022).
Distinguishing aspects of sustainability.
Journal of educational change.
https://doi.org/10.1007/s10833-022-09465-3
MacLeod, M. A. J., Johnson, C.
, Poortman, C. L.
, & Visscher, K. (Accepted/In press).
Student motivation and disciplinary expertise in Challenge-Based Learning. In
Towards a New Future in Engineering Education
van den Boom-Muilenburg, S. N., de Vries, S., van Veen, K.
, Poortman, C.
, & Schildkamp, K. (2022).
Leadership practices and sustained lesson study.
Educational research,
64(3), 295-316.
https://doi.org/10.1080/00131881.2022.2090982
Wolterinck, C.
, Poortman, C.
, Schildkamp, K.
, & Visscher, A. (2022).
Assessment for learning: developing the required teacher competencies.
European journal of teacher education.
https://doi.org/10.1080/02619768.2022.2124912
Poortman, C. L., Brown, C.
, & Schildkamp, K. (2022).
Professional learning networks: a conceptual model and research opportunities.
Educational research,
64(1), 95-112.
https://doi.org/10.1080/00131881.2021.1985398
van den Boom-Muilenburg, S. N.
, Poortman, C. L.
, Daly, A. J.
, Schildkamp, K.
, de Vries, S., Rodway, J., & van Veen, K. (2022).
Key actors leading knowledge brokerage for sustainable school improvement with PLCs: Who brokers what?
Teaching and teacher education,
110, [103577].
https://doi.org/10.1016/j.tate.2021.103577
Pure Link
Vakken Collegejaar 2022/2023
Vakken in het huidig collegejaar worden toegevoegd op het moment dat zij definitief zijn in het Osiris systeem. Daarom kan het zijn dat de lijst nog niet compleet is voor het gehele collegejaar.
Vakken Collegejaar 2021/2022
Contactgegevens
Bezoekadres
Universiteit Twente
Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences
Ravelijn
(gebouwnr. 10), kamer 5446
Hallenweg 17
7522NH Enschede
Postadres
Universiteit Twente
Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences
Ravelijn
5446
Postbus 217
7500 AE Enschede