Over mij
Cindy Poortman is Universitair docent aan de Universiteit Twente. Zij is de 4TU.CEE (Centre for Engineering Education) leader aan de UT. Haar onderzoek en onderwijs is gericht op professionalisering van docenten - van primair tot en met hoger onderwijs - in teams en netwerken (wat betreft onderzoek in de onderwijspraktijk). Gerelateerde thema's waaraan zij werkt zijn o.a. leiderschap en duurzaamheid van onderwijsinnovaties. Zij is coordinator van het ICSEI netwerk 'Professionele Leernetwerken' (PLNs). Zij heeft de
AERA research conference grant
Professional Learning Networks in Education: Tearing Down Boundaries for School and System Improvement
ontvangen om een onderzoeksconferentie in San Diego te organiseren in 2019. Zij heeft verschillende boeken en special issues ge-edit en hieraan bijgedragen als auteur, zoals het boek 'Networks for Learning' (met editor Chris Brown), de boekenserie Professional Learning Networks (met editor Chris Brown) en heeft journal papers gepubliceerd over datagebruik en PLNs. Recent is zij gestart met onderzoek in een project over de professionele ontwikkeling van docenten op het gebied van formatief toetsen - Assessment for Learning (AfL).
Expertises
Social Sciences
# Decision Making
# Educator
# Leader
# Leadership
# Learning
# Literacy
# Sustainability
# Teacher
Verbonden aan
Publicaties
Recent
Wolterinck-Broekhuis, C. H. D.
, Poortman, C. L.
, Schildkamp, K.
, & Visscher, A. J. (2024).
Key stakeholder voices: Investigating student perceptions of teachers’ use of assessment for learning.
Educational assessment, evaluation and accountability. Advance online publication.
https://doi.org/10.1007/s11092-024-09428-7
Edström, K.
, Poortman, C. L., Pereira, P. D., & Magnell, M. (2023).
Teaching Excellence Programs – Lessons Learned at two Universities. In G. Reilly, M. Murphy, B. V. Nagy, & H.-M. Jarvinen (Eds.),
SEFI 2023 - 51st Annual Conference of the European Society for Engineering Education: Engineering Education for Sustainability, Proceedings (pp. 366-376). (SEFI 2023 - 51st Annual Conference of the European Society for Engineering Education: Engineering Education for Sustainability, Proceedings). Societe Europeenne pour la Formation des Ingenieurs (SEFI).
https://doi.org/10.21427/NPKF-KZ96
van den Boom-Muilenburg, S. N.
, Poortman, C. L.
, Schildkamp, K., de Vries, S., & van Veen, K. (2023).
Sustaining data use professional learning communities in schools: The role of leadership practices.
Studies in educational evaluation,
78, Article 101273.
https://doi.org/10.1016/j.stueduc.2023.101273
van Geel, M.
, Keuning, T., Meutstege, K.
, de Vries, J.
, Visscher, A.
, Wolterinck, C.
, Schildkamp, K.
, & Poortman, C. (2023).
Adapting Teaching to Students’ Needs: What Does It Require from Teachers? In R. Maulana, R. M. Klassen, & M. Helms-Lorenz (Eds.),
Effective Teaching Around the World: Theoretical, Empirical, Methodological and Practical Insights (1 ed., pp. 723-736). Springer Nature.
https://doi.org/10.1007/978-3-031-31678-4_33
Imanbayeva, A.
, de Graaf, R. S.
, & Poortman, C. L. (2023).
Challenge-based Learning in Courses: The Implementation Continuum. 2185-2193. Paper presented at 51st Annual Conference of the European Society for Engineering Education, SEFI 2023, Dublin, Ireland.
https://doi.org/10.21427/X1HC-PZ30
Tappel, A. P. M.
, Poortman, C. L.
, Schildkamp, K.
, & Visscher, A. (2023).
Promoting Sustainable Educational Innovation Using the Sustainability Meter.
Journal of professional capital and community,
8(3), 234-255.
https://doi.org/10.1108/JPCC-02-2023-0008
Pei, L.
, Poortman, C.
, Schildkamp, K.
, & Benes, N. (2023).
Teachers’ and students’ perceptions of a sense of community in blended education.
Education and information technologies. Advance online publication.
https://doi.org/10.1007/s10639-023-11853-y
Tappel, A. P. M.
, Poortman, C. L.
, Schildkamp, K.
, & Visscher, A. J. (2023).
Distinguishing aspects of sustainability.
Journal of educational change,
24, 805-835.
https://doi.org/10.1007/s10833-022-09465-3
Pure Link
Vakken Collegejaar 2023/2024
Vakken in het huidig collegejaar worden toegevoegd op het moment dat zij definitief zijn in het Osiris systeem. Daarom kan het zijn dat de lijst nog niet compleet is voor het gehele collegejaar.
Vakken Collegejaar 2022/2023
Contactgegevens
Bezoekadres
Universiteit Twente
Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences
Ravelijn
(gebouwnr. 10), kamer 5446
Hallenweg 17
7522NH Enschede
Postadres
Universiteit Twente
Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences
Ravelijn
5446
Postbus 217
7500 AE Enschede