Dorien Hopster-den Otter is werkzaam als onderzoeker bij de sectie ELAN Teacher Development, afdeling Leren, Data-analyse en Technologie. Ze is betrokken bij het "Tell-project", een programma voor professionele ontwikkeling van docenten om de expertise op het gebied van toetsing te vergroten, door middel van professionele leergemeenschappen. 

In 2019 is ze gepromoveerd op het ontwerp van formatief toetsen. Van 2019 tot 2022 was ze als onderzoeker betrokken bij het nationale Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT voor de zone docentprofessionalisering.  

Expertises

  • Psychology

    • Assessment
    • Teachers
    • Research
    • Measurement Error
    • Decision Making
  • Computer Science

    • Validation
    • Integrated View
    • User Perspective

Organisaties

Publicaties

2022

Posterpresentatie: Theoretische en praktische inzichten rondom leiderschap in onderwijsinnovatie met ICT (2022)[Contribution to conference › Poster] Surf Onderwijsdagen 2022. Post, M., Hopster-den Otter, D., Nouta, J., Lubbers, M., Blijleven-Tebbe, N. & Schildkamp, K.Bewustwording creëren rond onderwijsinnovatie met ICT op integraal niveau (2022)Tijdschrift voor hoger onderwijs, 40(2), 79-102. ter Beek, M., Hopster, D. & Schildkamp, K.Het implementeren van onderwijsinnovaties in hoger onderwijs: van initiatie naar organisatieroutine (2022)[Book/Report › Report]. Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT. Lubbers, M., Hopster-den Otter, D. & Schildkamp, K.Implementing educational innovations in higher education: from initiation to organizational routine (2022)[Book/Report › Report]. Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT. Lubbers, M., Hopster-den Otter, D. & Schildkamp, K.Theoretische en praktische inzichten rondom leiderschap in onderwijsinnovatie met ICT (2022)[Book/Report › Report]. Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT. Post, M., Hopster-den Otter, D., Nouta, J., Lubbers, M., van Rooij, P., Blijleven-Tebbe, N. & Schildkamp, K.

Onderzoeksprofielen

Scan de QR-code of
Download vCard