Dorien Hopster-den Otter is werkzaam als onderzoeker bij de sectie ELAN Teacher Development, afdeling Leren, Data-analyse en Technologie. Ze is betrokken bij het "Tell-project", een programma voor professionele ontwikkeling van docenten om de expertise op het gebied van toetsing te vergroten, door middel van professionele leergemeenschappen.
In 2019 is ze gepromoveerd op het ontwerp van formatief toetsen. Van 2019 tot 2022 was ze als onderzoeker betrokken bij het nationale Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT voor de zone docentprofessionalisering.
Expertises
Psychology
- Assessment
- Teachers
- Research
- Measurement Error
- Decision Making
Computer Science
- Validation
- Integrated View
- User Perspective
Organisaties
Publicaties
2023
Validation and Evaluation of a Tool for Developing an Integrated View of ICT-Based Educational Innovation (2023)Education Sciences, 13(3). Article 263. Hopster-den Otter, D. & Wopereis, I.https://doi.org/10.3390/educsci13030263
2022
Posterpresentatie: Theoretische en praktische inzichten rondom leiderschap in onderwijsinnovatie met ICT (2022)[Contribution to conference › Poster] Surf Onderwijsdagen 2022. Post, M., Hopster-den Otter, D., Nouta, J., Lubbers, M., Blijleven-Tebbe, N. & Schildkamp, K.Bewustwording creëren rond onderwijsinnovatie met ICT op integraal niveau (2022)Tijdschrift voor hoger onderwijs, 40(2), 79-102. ter Beek, M., Hopster, D. & Schildkamp, K.Het implementeren van onderwijsinnovaties in hoger onderwijs: van initiatie naar organisatieroutine (2022)[Book/Report › Report]. Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT. Lubbers, M., Hopster-den Otter, D. & Schildkamp, K.Implementing educational innovations in higher education: from initiation to organizational routine (2022)[Book/Report › Report]. Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT. Lubbers, M., Hopster-den Otter, D. & Schildkamp, K.Theoretische en praktische inzichten rondom leiderschap in onderwijsinnovatie met ICT (2022)[Book/Report › Report]. Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT. Post, M., Hopster-den Otter, D., Nouta, J., Lubbers, M., van Rooij, P., Blijleven-Tebbe, N. & Schildkamp, K.
2021
Focus op de onderwijskundig ICT-professional: Een verkenning in het (inter)nationaal hoger onderwijs met aanbevelingen voor de praktijk (2021)[Book/Report › Report]. Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT. Vennix, J., Dekker, P., Hebbink, E., Peet, A., ter Beek, M., Hopster-den Otter, D. & van Geel, M.Handboek Professionele ontwikkeling rond onderwijsinnovatie met ICT: Stappenplan voor het ontwerpen van lokale proeftuinen (2021)[Book/Report › Report]. Hopster-den Otter, D. & ter Beek, M.Bouwstenen voor effectieve docentprofessionalisering in het hoger onderwijs gericht op onderwijsinnovatie met ict (2021)[Book/Report › Report]. Schildkamp, K., Hopster-den Otter, D., ter Beek, M., Uerz, D. & Horvers, A.
2020
De integrale ICT-bewegingssensor: Een handreiking voor het in beweging brengen van onderwijsinnovatie met ICT (2020)[Book/Report › Report]. Hopster-den Otter, D., ter Beek, M., Nouta, J., Alvarez, C. & Kuypers, M.-J.
Onderzoeksprofielen
Adres
Universiteit Twente
Ravelijn (gebouwnr. 10), kamer 5349
Hallenweg 17
7522 NH Enschede
Universiteit Twente
Ravelijn 5349
Postbus 217
7500 AE Enschede
Organisaties
Scan de QR-code of
Download vCard
Download vCard