Expertises
Social Sciences
- Higher Education
- Success
- Students
- Europe
Computer Science
- Education Institution
Economics, Econometrics and Finance
- Institution
- Diversity
- Information
Organisaties
Publicaties
2024
Hoe bekostigen we het stelsel van de toekomst?: Antwoorden op de grote transformaties, 26-31. Jongbloed, B. W. A. & Kaiser, F.https://www.themahogeronderwijs.org/110-3058_h1-Hoe-bekostigen-we-het-stelsel-van-de-toekomst-h1
2023
Vandaag is het 2040: Toekomstverkenning voor middelbaar beroepsonderwijs, hoger onderwijs en wetenschap. Deel 1 - Kernrapport. KBA Nijmegen. van der Meulen, B., Jongbloed, B. W. A., Kaiser, F., Eimers, T., den Boer, P., Leest, B., Raaijman, J., van der Vegt, J., van den Berg, D., Vereijken, I., Vloedbeld, C., Buisman, M., van Binsbergen, M., de Wit, M., van Casteren, W., van den Broek, A. & Lodewick, J.https://kbanijmegen.nl/wp-content/uploads/2023/09/Eindrapportage_Deel-1_Toekomstverkenning-v23-8.pdfVandaag is het 2040: Toekomstverkenning voor middelbaar onderwijs, hoger onderwijs en wetenschap. Deel 2 - Verdieping en bijlagen.. KBA Nijmegen. van der Meulen, B. J. R., Jongbloed, B. W. A., Kaiser, F., Eimers, T., den Boer, P., Leest, B., Raaijman, J., van der Vegt, J., van den Berg, D., Vereijken, I., Vloedbeld, C., Buisman, M., van Binsbergen, M., de Wit, M., van Casteren, W., van den Broek, A. & Lodewick, J.https://kbanijmegen.nl/wp-content/uploads/2023/09/Eindrapportage_Deel-2_Toekomstverkenning-v15-8.pdfThe European Universities Initiative: First lessons, main challenges and perspectives. European Union. Craciun, D., Kaiser, F., Kottmann, A. & van der Meulen, B. J. R.https://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/STUD/2023/733105/IPOL_STU(2023)733105_EN.pdfStelselrapportage hoger onderwijs 2016-2023. ResearchNed. de Visser, M., van den Broek, A., van Casteren, W., Kaiser, F., Kolster, R. & Leest, B.
2022
Het experiment Prestatieafspraken: een terugblik, 28-32. Jongbloed, B. W. A., Kaiser, F., van Vught, F. & Westerheijden, D.Are quality assurance and rankings useful tools to measure 'new' policy issues in higher education? The practices in Europe and Asia, 391-415. Kaiser, F., Melo, A. I. & Hou, A. Y. C.https://doi.org/10.1080/21568235.2022.2094816
2021
Inclusive Higher Education Access for Underrepresented Groups: It Matters, But How Can Universities Measure It?, 44-57. Veidemane, A., Kaiser, F. & Craciun, D.https://doi.org/10.17645/si.v9i3.4163
2020
Improving study success and diversity in Dutch higher education using performance agreements, 329–343. Jongbloed, B. W. A., Kaiser, F. & Westerheijden, D.https://doi.org/10.1007/s11233-019-09055-8
2019
Benchmarking para Tomada de Decisões Estratégicas: a Utilidade do U-MultirankIn Repensar a Universidade II: Impactos para a Sociedade (pp. 279-289). USP Open Books Portal. Kolster, R. & Kaiser, F.https://doi.org/10.11606/9788571661967
Onderzoeksprofielen
Vakken collegejaar 2022/2023
Vakken in het huidig collegejaar worden toegevoegd op het moment dat zij definitief zijn in het Osiris systeem. Daarom kan het zijn dat de lijst nog niet compleet is voor het gehele collegejaar.
Adres
Universiteit Twente
Ravelijn (gebouwnr. 10), kamer 5133
Hallenweg 17
7522 NH Enschede
Universiteit Twente
Ravelijn 5133
Postbus 217
7500 AE Enschede
Organisaties
Scan de QR-code of
Download vCard
Download vCard