Expertises
Social Sciences
# Drop-Out
# Education
# Experiment
# Funding
# Netherlands
# Performance
# Program Of Study
# Ranking
Verbonden aan
Publicaties
Recent
de Visser, M., van den Broek, A., van Casteren, W.
, Kaiser, F.
, Kolster, R., & Leest, B. (2023).
Stelselrapportage hoger onderwijs 2016-2023. ResearchNed.
van der Meulen, B. J. R.
, Jongbloed, B. W. A.
, Kaiser, F., Eimers, T., den Boer, P., Leest, B., Raaijman, J., van der Vegt, J., van den Berg, D., Vereijken, I., Vloedbeld, C., Buisman, M., van Binsbergen, M., de Wit, M., van Casteren, W., van den Broek, A., & Lodewick, J. (2023).
Vandaag is het 2040: Toekomstverkenning voor middelbaar onderwijs, hoger onderwijs en wetenschap. Deel 2 - Verdieping en bijlagen. KBA Nijmegen.
https://kbanijmegen.nl/wp-content/uploads/2023/09/Eindrapportage_Deel-2_Toekomstverkenning-v15-8.pdf
van der Meulen, B.
, Jongbloed, B. W. A.
, Kaiser, F., Eimers, T., den Boer, P., Leest, B., Raaijman, J., van der Vegt, J., van den Berg, D., Vereijken, I., Vloedbeld, C., Buisman, M., van Binsbergen, M., de Wit, M., van Casteren, W., van den Broek, A., & Lodewick, J. (2023).
Vandaag is het 2040: Toekomstverkenning voor middelbaar beroepsonderwijs, hoger onderwijs en wetenschap. Deel 1 - Kernrapport. KBA Nijmegen.
https://kbanijmegen.nl/wp-content/uploads/2023/09/Eindrapportage_Deel-1_Toekomstverkenning-v23-8.pdf
Jongbloed, B. W. A.
, Kaiser, F.
, van Vught, F.
, & Westerheijden, D. (2022).
Het experiment Prestatieafspraken: een terugblik.
TH&MA,
29(5), 28-32.
Kaiser, F., Melo, A. I., & Hou, A. Y. C. (2022).
Are quality assurance and rankings useful tools to measure 'new' policy issues in higher education? The practices in Europe and Asia.
European journal of higher education,
12(S1), 391-415.
https://doi.org/10.1080/21568235.2022.2094816
Veidemane, A.
, Kaiser, F.
, & Craciun, D. (2021).
Inclusive Higher Education Access for Underrepresented Groups: It Matters, But How Can Universities Measure It?
Social inclusion,
9(3), 44-57.
https://doi.org/10.17645/si.v9i3.4163
Jongbloed, B. W. A.
, Kaiser, F.
, & Westerheijden, D. (2020).
Improving study success and diversity in Dutch higher education using performance agreements.
Tertiary education and management,
26(3), 329–343.
https://doi.org/10.1007/s11233-019-09055-8
Jongbloed, B.
, Kaiser, F.
, & Kottmann, A. (2019).
Het experiment Promotieonderwijs: Een tussenevaluatie. Center for Higher Education Policy Studies (CHEPS).
Pure Link
Contactgegevens
Bezoekadres
Universiteit Twente
Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences
Ravelijn
(gebouwnr. 10), kamer 5133
Hallenweg 17
7522NH Enschede
Postadres
Universiteit Twente
Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences
Ravelijn
5133
Postbus 217
7500 AE Enschede