Expertises
Social Sciences
# Denmark
# Education
# Education System
# Governance
# Netherlands
# Reform
# Structural Reform
# University
Verbonden aan
Publicaties
Recent
Jongbloed, B. W. A., McGrath, C.
, de Boer, H. F.
, & de Gayardon, A. (2023).
Technical annexes to the final report of the study on the state and effectiveness of national funding systems of higher education to support the European universities initiative. Volume 2. Publications Office of the European Union.
http://10.2766/598606
de Boer, H. F. (2023).
From expansion to academic drift and declining student numbers: The Dutch case.
International higher education, (114), 7-9.
Jongbloed, B. W. A., McGrath, C.
, de Boer, H. F.
, & de Gayardon, A. (2023).
Study on the state and effectiveness of national funding systems of higher education to support the European Universities Initiative. Executive Summary. Directorate General for Education, Youth, Sport and Culture.
https://doi.org/10.2766/682794
Jongbloed, B. W. A., McGrath, C.
, de Boer, H. F.
, & de Gayardon, A. (2023).
Final report of the study on the state and effectiveness of national funding systems of higher education to support the European universities initiative . Volume I. Directorate General for Education, Youth, Sport and Culture.
https://doi.org/10.2766/885757
de Boer, H. F.
, Kolster, R., & Evers, G. (2022).
Verruiming van het promotierecht: Een verstandige keuze?
TH&MA, (3), 76-82.
Torenvlied, R.
, de Boer, H. F.
, Couwenberg, S., Linnenbank, M.
, & van der Meulen, B. J. R. (2022).
Towards more evidence-based policy within the ministry of JenV: Summary. University of Twente.
https://repository.wodc.nl/bitstream/handle/20.500.12832/3177/3072-naar-meer-evidence-based-beleid%20binnen-jenv-summary.pdf?sequence=3&isAllowed=y
Torenvlied, R.
, de Boer, H. F.
, Couwenberg, S., Linnenbank, M.
, & van der Meulen, B. J. R. (2022).
Naar meer evidence-based beleid binnen JenV: Samenvatting. University of Twente.
https://repository.wodc.nl/bitstream/handle/20.500.12832/3177/3072-naar-meer-evidence-based-beleid%20binnen-jenv-samenvatting.pdf?sequence=2&isAllowed=y
Torenvlied, R.
, de Boer, H. F.
, Couwenberg, S., Linnenbank, M.
, & van der Meulen, B. J. R. (2022).
Naar een meer evidence-based beleid binnen JenV. University of Twente.
https://repository.wodc.nl/handle/20.500.12832/3177
Kokkeler, B., Evers, G.
, van der Meulen, B. J. R.
, de Boer, H. F.
, Kolster, R., van Belle, J., van den Broeke, T., & Ploeg, M. (2022).
Eindevaluatie uitbreiding van het promotierecht: Eindrapport. Technopolis Group.
https://www.rijksoverheid.nl/documenten/rapporten/2022/03/15/rapport-eindevaluatie-uitbreiding-van-het-promotierecht
de Boer, H. (2021).
COVID-19 in Dutch higher education.
Studies in higher education,
46(1), 96-106.
https://doi.org/10.1080/03075079.2020.1859684
Pure Link
Vakken Collegejaar 2023/2024
Vakken in het huidig collegejaar worden toegevoegd op het moment dat zij definitief zijn in het Osiris systeem. Daarom kan het zijn dat de lijst nog niet compleet is voor het gehele collegejaar.
Vakken Collegejaar 2022/2023
Contactgegevens
Bezoekadres
Universiteit Twente
Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences
Ravelijn
(gebouwnr. 10), kamer 5121
Hallenweg 17
7522NH Enschede
Postadres
Universiteit Twente
Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences
Ravelijn
5121
Postbus 217
7500 AE Enschede