Expertises
Social Sciences
# Expert Opinions
# Mechanic
# Physics
# Radioactivity
# Secondary School
# Student
# Teaching
Arts & Humanities
# Physics Education
Verbonden aan
Publicaties
Recent
Siersma, P. T.
, Pol, H. J.
, van Joolingen, W. R.
, & Visscher, A. J. (2021).
Pre-university students’ conceptions regarding radiation and radioactivity in a medical context.
International journal of science education,
43(2), 179-196.
https://doi.org/10.1080/09500693.2020.1864504
Krijtenburg-Lewerissa, K.
, van Joolingen, W.
, Pol, H. J.
, & Brinkman, A. (2020).
Students’ and teachers’ difficulties in quantum mechanics education.. Abstract from 2020 GIREP – EPS PED – MPTL – Webinar, Malta.
Krijtenburg-Lewerissa, K.
, & Pol, H. J. (2020).
Quantumwereld: Het belang van voorkennis en modeldenken. 55e Conferentie Werkgroep Natuurkunde Didactiek, WND 2020, Netherlands.
van den Berg, E.
, van Rossum, A.
, Grijsen, J.
, Pol, H. J.
, & van der Veen, J. (2020).
Teaching Particle-Wave Duality with Double-Slit Single-Photon Interference in Dutch Secondary Schools. In J. Guisasola, & K. Zuza (Eds.),
Research and Innovation in Physics Education: Two Sides of the Same Coin (pp. 135-143). (Challenges in Physics Education, CPE). Springer.
https://doi.org/10.1007/978-3-030-51182-1_11
Krijtenburg-Lewerissa, K.
, Pol, H. J.
, Brinkman, A.
, & van Joolingen, W. (2020).
Secondary school students' misunderstandings of potential wells and tunneling.
Physical review physics education research,
16(1), [010132].
https://doi.org/10.1103/PhysRevPhysEducRes.16.010132
Krijtenburg-Lewerissa, K. (2020).
Teaching quantum mechanics at the secondary school level. University of Twente.
https://doi.org/10.3990/1.9789036549905
Pol, H. J. (2019).
Quantum Wereld onderwijzen: is het echt moeilijker en hoe kan het beter?. 54e Conferentie Werkgroep Natuurkunde Didaktiek, WND 2019, Noordwijkerhout, Netherlands.
Girwidz, R., Thoms, L. J.
, Pol, H., López, V., Michelini, M., Stefanel, A., Greczyło, T., Müller, A., Gregorcic, B., & Hömöstrei, M. (2019).
Physics teaching and learning with multimedia applications: a review of teacher-oriented literature in 34 local language journals from 2006 to 2015.
International journal of science education,
41(9), 1181-1206.
https://doi.org/10.1080/09500693.2019.1597313
Krijtenburg-Lewerissa, K.
, Pol, H. J.
, Brinkman, A., & van Joolingen, W. R. (2019).
Key topics for quantum mechanics at secondary schools: A Delphi study into expert opinions.
International journal of science education,
41(3), 349-366.
https://doi.org/10.1080/09500693.2018.1550273
Pol, H. J. (2017).
Onderzoekend leren. In K. Kortland, A. Mooldijk, & H. Poorthuis (Eds.),
Handboek natuurkundedidactiek (pp. 53-59). Epsilon Uitgaven.
Pure Link
Google Scholar Link
Vakken Collegejaar 2021/2022
Vakken in het huidig collegejaar worden toegevoegd op het moment dat zij definitief zijn in het Osiris systeem. Daarom kan het zijn dat de lijst nog niet compleet is voor het gehele collegejaar.
Vakken Collegejaar 2020/2021
Contactgegevens
Bezoekadres
Universiteit Twente
Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences
Carré
(gebouwnr. 15), kamer C4011
Hallenweg 23
7522NH Enschede
Postadres
Universiteit Twente
Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences
Carré
C4011
Postbus 217
7500 AE Enschede