Welkom...

dr.ir. H.J. Pol (Henk)

Universitair docent

Expertises

Social Sciences
Expert Opinions
Mechanic
Physics
Radioactivity
Secondary School
Student
Teaching
Arts & Humanities
Physics Education

Publicaties

Recent
Krijtenburg-Lewerissa, K. , & Pol, H. J. (2020). Quantumwereld: Het belang van voorkennis en modeldenken. 55e Conferentie Werkgroep Natuurkunde Didactiek, WND 2020, Netherlands.
van den Berg, E. , van Rossum, A. , Grijsen, J. , Pol, H. J. , & van der Veen, J. (2020). Teaching Particle-Wave Duality with Double-Slit Single-Photon Interference in Dutch Secondary Schools. In J. Guisasola, & K. Zuza (Eds.), Research and Innovation in Physics Education: Two Sides of the Same Coin (pp. 135-143). (Challenges in Physics Education, CPE). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-51182-1_11
Pol, H. J. (2019). Quantum Wereld onderwijzen: is het echt moeilijker en hoe kan het beter?. 54e Conferentie Werkgroep Natuurkunde Didaktiek, WND 2019, Noordwijkerhout, Netherlands.
Girwidz, R., Thoms, L. J. , Pol, H., López, V., Michelini, M., Stefanel, A., Greczyło, T., Müller, A., Gregorcic, B., & Hömöstrei, M. (2019). Physics teaching and learning with multimedia applications: a review of teacher-oriented literature in 34 local language journals from 2006 to 2015. International journal of science education, 41(9), 1181-1206. https://doi.org/10.1080/09500693.2019.1597313
Pol, H. J. (2017). Onderzoekend leren. In K. Kortland, A. Mooldijk, & H. Poorthuis (Eds.), Handboek natuurkundedidactiek (pp. 53-59). Epsilon Uitgaven.

Pure Link

Google Scholar Link

Contactgegevens

Bezoekadres

Universiteit Twente
Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences
Carré (gebouwnr. 15), kamer C4011
Hallenweg 23
7522NH  Enschede

Navigeer naar locatie

Postadres

Universiteit Twente
Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences
Carré  C4011
Postbus 217
7500 AE Enschede