Over mij
Hallo! Mijn naam is Jitske de Vries en ik ben sinds 2018 werkzaam bij ELAN als PhD student. Hier doe ik onderzoek naar:
- Docentprofessionalisering in formatief handelen van docenten in het VO (FORMAS-project en InformED-project).
- Digitale tweelingen als ondersteuning bij het vaststellen van TOS/TOA-problematiek (Digital Twins to the Rescue)
Expertises
Social Sciences
# Classroom
# Intercultural Comparison
# Learning
# Mathematics
# Netherlands
# Student
# Teacher
# Teaching
Verbonden aan
Publicaties
Recent
de Vries, J. (2022).
Supporting teachers in formative assessment in the classroom. [PhD Thesis - Research UT, graduation UT, University of Twente].
https://doi.org/10.3990/1.9789036554688
de Vries, J., Dimosthenous, A.
, Schildkamp, K.
, & Visscher, A. (2022).
The impact of an assessment for learning teacher professional development program on students’ metacognition.
School effectiveness and school improvement.
https://doi.org/10.1080/09243453.2022.2116461
de Vries, J., Dimosthenous, A.
, Schildkamp, K.
, & Visscher, A. (2022).
The impact on student achievement of an assessment for learning teacher professional development program.
Studies in educational evaluation,
74, [101184].
https://doi.org/10.1016/j.stueduc.2022.101184
de Vries, J., Feskens, R., Keuning, J.
, & van der Kleij, F. (2022).
Comparability of Feedback in PISA 2015 across Culturally Diverse Countries.
Education Sciences,
12(2), [145].
https://doi.org/10.3390/educsci12020145
de Vries, J., Veugen, M.
, Schildkamp, K., & Gulikers, J. (2021).
De ontwerpprincipes van docentprofessionalisering in formatief evalueren. Paper presented at 50e Onderwijs Research Dagen, ORD 2021, Online.
de Vries, J., Dimosthenous, A.
, Schildkamp, K.
, & Visscher, A. (2021).
The Impact of an Assessment for Learning Teacher Professional Development Programme on Student Learning. Paper presented at 34th International Congress for School Effectiveness and Improvement, ICSEI 2021, Auckland, New Zealand.
Wolterinck, C. H. D.
, de Vries, J.
, Poortman, C. L.
, Schildkamp, K.
, & Visscher, A. (2021).
Assessment for Learning: The impact of a Professional Development Programme on Students’ Metacognitive Strategies.. Paper presented at 34th International Congress for School Effectiveness and Improvement, ICSEI 2021, Auckland, New Zealand.
de Vries, J., Van Gasse, R.
, van Geel, M., Van Petegem, P.
, & Visscher, A. (2021).
Assessment Techniques and Students’ Ownership: Differences in Formative Assessment Practices between The Netherlands and Flanders. Paper presented at 34th International Congress for School Effectiveness and Improvement, ICSEI 2021, Auckland, New Zealand.
de Vries, J., Feskens, R., Keuning, J.
, & van der Kleij, F. (2020).
The Comparability Of Feedback Across Culturally Different Countries. Poster session presented at 33rd International Congress for School Effectiveness and Improvement, ICSEI 2020, Marrakech, Morocco.
Pure Link
Vakken Collegejaar 2022/2023
Vakken in het huidig collegejaar worden toegevoegd op het moment dat zij definitief zijn in het Osiris systeem. Daarom kan het zijn dat de lijst nog niet compleet is voor het gehele collegejaar.
Vakken Collegejaar 2021/2022
Contactgegevens
Bezoekadres
Universiteit Twente
Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences
Ravelijn
(gebouwnr. 10), kamer 5436
Hallenweg 17
7522NH Enschede
Postadres
Universiteit Twente
Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences
Ravelijn
5436
Postbus 217
7500 AE Enschede
Werkdagen
Week | Maandag | Dinsdag | Woensdag | Donderdag | Vrijdag |
Even | |||||
Oneven |
Op sommige dagen werk ik vanuit huis. Stuur me dus een berichtje als je langs wilt komen!