Welkom...

dr. J.F. Gosselt (Jordy)

Universitair docent

Over mij

Het onderzoek en onderwijs van Jordy Gosselt richt zich op drie onderwerpen: (1) reputatie management; (2) crisis communicatie; en (3) legitimatie van technologie.

Ten aanzien van het eerste onderwerp; mogelijke voorspellers, effecten en manieren van het meten van reputatie worden onderzocht. Een tweede onderzoekslijn richt zich op de vraag wat de beste manier van reageren is voor een organisatie ten tijde van een crisis. Tot slot, door middel van het combineren van theorieen op het gebied van public relations, public affairs en 'technology innovation systems' worden de effecten van (1) media en (2) Public Affairs activititeiten op de legitimatie van technologische innovaties onderzocht.

Expertises

Alcohols
Netherlands
Effect
Voting
Product
Adolescent
Voter
Interviews
Rating

Publicaties

Recente Artikelen
Nyhuis, M., Gosselt, J. F., & Rosema, M. (2016). The psychology of electoral mobilization: a subtle priming experiment. Journal of elections, public opinion and parties, 26(3), 293-311. DOI: 10.1080/17457289.2016.1160909
Janssen, S., Gosselt, J. F., & Bemelman, B. (2016). CSR communication in the business-to-business context: an exploratory study. In 66th Annual meeting of the International Communication Association, Fukuoka, Japan, June 11, 2016 (pp. -). Fukuoka, Japan: International Communication Association (ICA).
van Hoof, J. J., Roodbeen, R. T. J., Krokké, J., Gosselt, J. F., & Schelleman-Offermans, K. (2015). Alcohol sales to underage buyers in the Netherlands in 2011 and 2013. Journal of adolescent health, 56(4), 468-470. DOI: 10.1016/j.jadohealth.2014.11.025
Lunenberg, K., Gosselt, J. F., & de Jong, M. D. T. (2015). Framing CSR-Fit: How CSR Activities Are Covered by News Media. -. Paper presented at 65th Annual Conference of the International Communication Association, ICA 65, San Juan, Puerto Rico, United States.
Gosselt, J. F., van Hoof, J. J., & Noordink, S. (2015). The Effects of Textual Consequences and Instructions on Alcohol Warning Labels. -. Paper presented at 65th Annual Conference of the International Communication Association, ICA 65, San Juan, Puerto Rico, United States.
Gosselt, J. F., van Hoof, J. J., Goverde, M. M., & de Jong, M. D. T. (2013). One more beer? Serving alcohol to pseudo-intoxicated guests in bars. Alcoholism: clinical and experimental research, 37(7), 1213-1219. DOI: 10.1111/acer.12074
Hellman, M., Demant, J., Rolando, S., Rossetti, S., Wothge, J., Gosselt, J. F., & Bujalski, M. (2013). Above the message and beyond reach: persuasion knowledge by a European teenage beer commercial audience. Young, 21(4), 387-405. DOI: 10.1177/1103308813506309
Gosselt, J. F., van Hoof, J. J., & de Jong, M. D. T. (2013). Media rating systems. In M. S. Eastin (Ed.), Encyclopedia of Media Violence (pp. 242-246). Los Angeles: SAGE.
Gosselt, J. F., van Hoof, J. J., & de Jong, M. D. T. (2013). Effects of licensing and supply practices. In P. M. Miller (Ed.), Interventions for Addiction; Comprehensive Addictive Behaviors and Disorders, Volume 3 (pp. 709-716). Academic Press. DOI: 10.1016/B978-0-12-398338-1.00072-5
van der Meulen, E., & Gosselt, J. F. (2013). Mediawijsheid aan de keukentafel. Communicatie binnen Nederlandse gezinnen. In Etmaal van de Communicatiewetenschap, 7-8 februari, Rotterdam (pp. -). Rotterdam: Erasmus Research Centre for Media, Communication and Culture (ERMeCC).

Pure Link

Contactgegevens

Bezoekadres

Universiteit Twente
Faculteit Behavioural, Management and Social Sciences
Cubicus (gebouwnr. 41), kamer C 215
De Zul 10
7522NJ  Enschede

Navigeer naar locatie

Postadres

Universiteit Twente
Faculteit Behavioural, Management and Social Sciences
Cubicus  C 215
Postbus 217
7500 AE Enschede

Werkdagen

Week Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag
Even
Oneven