Expertises
Social Sciences
# Primary School
# Primary School Teacher
# Pupil
# Pupil Attitude
# Questionnaire
# Teacher
# Teacher Attitude
# Teaching
Verbonden aan
Nevenactiviteiten
-
Montessori Scholengemeenschap Amsterdam
Lid Raad van Toezicht Montessori Scholengemeenschap Amsterdam -
Christelijke Onderwijs Groep Vallei en Gelderland-Midden
Lid Raad van Toezicht Christelijke Onderwijs Groep Vallei en Gelderland-Midden -
Herinneringscentrum Kamp Westerbork
Lid Raad van Advies Herinneringscentrum Kamp Westerbork -
JWVDM Consultancy and Training
Independent trainer and consultant
Publicaties
Recent
Wijnen, F. M.
, Walma van der Molen, J. H.
, & Voogt, J. (2021).
Primary school teachers’ attitudes toward technology use and stimulating higher-order thinking in students: a review of the literature.
Journal of research on technology in education.
https://doi.org/10.1080/15391523.2021.1991864
Klaver, L. T.
, & Walma van der Molen, J. H. (2021).
Measuring Pupils’ Attitudes Towards Socioscientific Issues: Development and Validation of a Questionnaire.
Science and education,
30(2), 317-344.
https://doi.org/10.1007/s11191-020-00174-y
Post, T.
, & van der Molen, J. H. W. (2021).
Effects of an inquiry-focused school improvement program on the development of pupils’ attitudes towards curiosity, their implicit ability and effort beliefs, and goal orientations.
Motivation and emotion,
45(1), 13-38.
https://doi.org/10.1007/s11031-020-09851-5
Walma van der Molen, J. H. (2020).
Why do Dutch girls do not choose for science and engineering? a focus on gender stereotypes and a lack of female role models. In J. van der Veen, N. van Hattum-Janssen, H-M. Järvinen, T. de Laet, & I. ten Dam (Eds.),
Engaging, Engineering, Education: Book of Abstracts, SEFI 48th Annual Conference University of Twente (online), 20-24 September, 2020 (pp. 1191-1199). University of Twente.
Wijnen, F. M.
, Voogt, J.
, & Walma van der Molen, J. H. (2020).
Primary school teachers’ attitudes towards technology use and stimulating higher-order thinking: Development of two questionnaires. Paper presented at 33rd International Congress for School Effectiveness and Improvement, ICSEI 2020, Marrakech, Morocco.
Wijnen, F. M.
, Walma van der Molen, J. H.
, & Voogt, J. M. (2019).
Leerkrachtattitudes t.o.v. technologie en hogere-orde denken: Ontwikkeling van twee meetinstrumenten. Paper presented at Onderwijs Research Dagen, ORD 2019, Heerlen, Netherlands.
van Aalderen-Smeets, S. I.
, Walma van der Molen, J. H., & Xenidou-Dervou, I. (2019).
Implicit STEM ability beliefs predict secondary school students' STEM self-efficacy beliefs and their intention to opt for a STEM field career.
Journal of research in science teaching,
56(4), 465-485.
https://doi.org/10.1002/tea.21506
Wijnen, F. M.
, Walma van der Molen, J. H.
, & Voogt, J. (2018).
Wanneer zetten basisschoolleerkrachten technologie in om hogere-orde denken te bevorderen?. Paper presented at Onderwijs Research Dagen, ORD 2018, Nijmegen.
Pure Link
Vakken Collegejaar 2021/2022
Vakken in het huidig collegejaar worden toegevoegd op het moment dat zij definitief zijn in het Osiris systeem. Daarom kan het zijn dat de lijst nog niet compleet is voor het gehele collegejaar.
Vakken Collegejaar 2020/2021
Contactgegevens
Bezoekadres
Universiteit Twente
Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences
Ravelijn
(gebouwnr. 10), kamer 5442
Hallenweg 17
7522NH Enschede
Postadres
Universiteit Twente
Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences
Ravelijn
5442
Postbus 217
7500 AE Enschede