Expertises
Arts & Humanities
# Evolutionary
# Ludwig Wittgenstein
# Moral Beliefs
# Moral Certainty
# Moral Intuitionism
# Moral Progress
# Philosophical Inquiry
# Philosophy
Verbonden aan
Publicaties
Recent
Siebrand, E.
, Hermann, J. S.
, & van Leersum, C. M. (2022).
Finding Grey Literature Concerning Citizen Science in the Domain of Healthcare and Well-Being in The Netherlands: A Binary Approach. Manuscript submitted for publication.
Hermann, J. S. (Accepted/In press).
Brede moraal, brede rede, brede intuïtie?
Algemeen Nederlands tijdschrift voor wijsbegeerte.
Hermann, J. S., & Bauer, K. (2022).
Technomoral Resilience as a Central Goal of Moral Education. Manuscript in preparation.
Hermann, J. S.
, Hopster, J., Klenk, M., Eriksen, C., O'Neill, E., Blunden, C., Frank, L., & Steinert, S. (2021).
The Structure of Technomoral Revolutions. Manuscript submitted for publication.
Hermann, J. S. (2021).
De moraal komt uit ons. In M. Harlaar (Ed.),
De getemde mens: Waar komt (volgens u) onze moraal vandaan? (pp. 142-143). Gompel & Svacina.
Hermann, J. S., Bauer, K., & Baatz, C. (2021).
Coronavirus and climate change: What can the former teach us about the latter? In F. Niker, & A. Bhattacharya (Eds.),
Political Philosophy in a Pandemic: Routes to a More Just Future Bloomsbury Academic.
Hermann, J. (2021).
Three Wittgensteinian Interventions in current meta-ethical debates. In R. Amesbury, & H. von Sass (Eds.),
Ethics after Wittgenstein: Contemplation and Critique Bloomsbury Academic.
Hermann, J. S.
, Hopster, J., Kalf, W., & Klenk, M. (2020).
Introduction. In J. Hermann, J. Hopster, W. Kalf, & M. Klenk (Eds.),
Philosophy in the Age of Science: Inquiries into Philosophical Progress, Method, and Societal Relevance (pp. 1-11). (Collective Studies in Knowledge and Society; Vol. 23). Rowman & Littlefield International.
Hermann, J.
, Hopster, J., Klenk, M., & Kalf, W. (2020).
Philosophy in the Age of Science? Inquiries into Philosophical Progress, Method, and Societal Relevance. (Collective Studies in Knowledge and Society). Rowman and Littlefield Publishers, Inc.
Hermann, J. (2020).
Ethics in context. In J. Hermann, J. Hopster, W. Kalf, & M. Klenk (Eds.),
Philosophy in the age of science: Inquiries Into Philosophical Progress, Method, and Societal Relevance (1 ed., Vol. 23, pp. 53-71). (Collective Studies in Knowledge and Society). Rowman & Littlefield International.
Onderwijs
Ik ben verantwoordelijk voor het RESTS-onderwijs binnen de opleidingen Gezondheidswetenschappen (GZW) en Technische Geneeskunde (TG). In het huidig academisch jaar verzorg ik de ethiek-onderdelen in de modules 2 en 6 (GZW) en 9 en 11 (TG). Ik geef dit onderwijs in het Nederlands.
Binnen PSTS geef ik het vak Ethics and Technology I (samen met Kevin Macnish).
Ik ben een nieuw lid van het PSTS Programme Committee.
Vakken Collegejaar 2021/2022
Vakken in het huidig collegejaar worden toegevoegd op het moment dat zij definitief zijn in het Osiris systeem. Daarom kan het zijn dat de lijst nog niet compleet is voor het gehele collegejaar.
Vakken Collegejaar 2020/2021
Current Projects
Finished Projects
In de Pers
https://www.nporadio1.nl/podcasts/dekennisvannu/1375886-zwanger-of-een-kind-uit-een-kunst-baarmoeder
Contactgegevens
Bezoekadres
Universiteit Twente
Drienerlolaan 5
7522 NB Enschede
Postadres
Universiteit Twente
Postbus 217
7500 AE Enschede
Werkdagen
Week | Maandag | Dinsdag | Woensdag | Donderdag | Vrijdag |
Even | |||||
Oneven |