Welkom...

dr. J.S. Hermann (Julia)

Universitair docent

Expertises

Arts & Humanities
Evolutionary
Ludwig Wittgenstein
Moral Beliefs
Moral Certainty
Moral Change
Moral Intuitionism
Moral Progress
Philosophical Inquiry

Publicaties

Recent
Hopster, J. K. G., Arora, C., Blunden, C., Eriksen, C., Frank, L. E. , Hermann, J. S., Klenk, M. B. O. T., O’Neill, E. R. H., & Steinert, S. (2022). Pistols, pills, pork and ploughs: the structure of technomoral revolutions. Inquiry (United Kingdom). https://doi.org/10.1080/0020174X.2022.2090434
Hermann, J. S., & Bauer, K. (2022). Technomoral Resilience as a Central Goal of Moral Education. Manuscript in preparation.
Hermann, J. S. (Accepted/In press). Brede moraal, brede rede, brede intuïtie? Algemeen Nederlands tijdschrift voor wijsbegeerte.
Hermann, J. S. , Hopster, J., Klenk, M., Eriksen, C., O'Neill, E., Blunden, C., Frank, L., & Steinert, S. (2021). The Structure of Technomoral Revolutions. Manuscript submitted for publication.
Hermann, J. S. (2021). De moraal komt uit ons. In M. Harlaar (Ed.), De getemde mens: Waar komt (volgens u) onze moraal vandaan? (pp. 142-143). Gompel & Svacina.
Hermann, J. S., Bauer, K., & Baatz, C. (2021). Coronavirus and climate change: What can the former teach us about the latter? In F. Niker, & A. Bhattacharya (Eds.), Political Philosophy in a Pandemic: Routes to a More Just Future Bloomsbury Academic.
Hermann, J. (2021). Three Wittgensteinian Interventions in current meta-ethical debates. In R. Amesbury, & H. von Sass (Eds.), Ethics after Wittgenstein: Contemplation and Critique Bloomsbury Academic.
Hermann, J. S. , Hopster, J., Kalf, W., & Klenk, M. (2020). Introduction. In J. Hermann, J. Hopster, W. Kalf, & M. Klenk (Eds.), Philosophy in the Age of Science: Inquiries into Philosophical Progress, Method, and Societal Relevance (pp. 1-11). (Collective Studies in Knowledge and Society; Vol. 23). Rowman & Littlefield International.
Hermann, J. , Hopster, J., Klenk, M., & Kalf, W. (2020). Philosophy in the Age of Science? Inquiries into Philosophical Progress, Method, and Societal Relevance. (Collective Studies in Knowledge and Society). Rowman and Littlefield Publishers, Inc.

Onderwijs

Ik ben verantwoordelijk voor het RESTS-onderwijs binnen de opleidingen Gezondheidswetenschappen (GZW) en Technische Geneeskunde (TG). In het huidig academisch jaar verzorg ik de ethiek-onderdelen in de modules 2 en 6 (GZW) en 9 en 11 (TG). Ik geef dit onderwijs in het Nederlands.

Binnen PSTS geef ik het vak Ethics and Technology I (samen met Kevin Macnish).

Ik ben een nieuw lid van het PSTS Programme Committee.

Vakken Collegejaar  2022/2023

Vakken in het huidig collegejaar worden toegevoegd op het moment dat zij definitief zijn in het Osiris systeem. Daarom kan het zijn dat de lijst nog niet compleet is voor het gehele collegejaar.
 

Vakken Collegejaar  2021/2022

Current Projects

Finished Projects

  • TOPFIT Citizenlab

  • Evolutionaire Ethiek?

    De (meta)ethische implicaties van evolutionaire verklaringen van de moraal

In de Pers

https://www.nporadio1.nl/podcasts/dekennisvannu/1375886-zwanger-of-een-kind-uit-een-kunst-baarmoeder

Contactgegevens

Bezoekadres

Universiteit Twente
Drienerlolaan 5
7522 NB Enschede

Navigeer naar locatie

Postadres

Universiteit Twente
Postbus 217
7500 AE Enschede

Werkdagen

Week Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag
Even
Oneven