Expertises

  • Psychology

    • Proportional Reasoning
    • Groups
    • Acquisition
  • Social Sciences

    • Learning
    • Students
    • Educational Environment
  • Computer Science

    • game based learning
    • Education

Organisaties

Publicaties

2023

Gamified Expectation Management to Foster Collaborative Learning (2023)In Computer-Supported Collaborative Learning Conference, CSCL: Building Knowledge and Sustaining our Community - 16th International Conference on Computer-Supported Collaborative Learning, CSCL 2023 - Proceedings (pp. 245-248) (Computer-Supported Collaborative Learning Conference, CSCL; Vol. 2023-June). International Society of the Learning Sciences (ISLS). ter Vrugte, J., Lehner, T. M. & Zievinger, D. C.https://doi.org/10.22318/cscl2023.499956Simulations and games for learning (2023)In International Encyclopedia of Education: Fourth Edition (pp. 681-688). Elsevier. Hovardas, T., ter Vrugte, J., Zacharia, Z. C. & de Jong, T.https://doi.org/10.1016/B978-0-12-818630-5.14074-6

2022

Supporting reflection to improve learning from self-generated concept maps (2022)Metacognition and learning, 17, 691-713. Eshuis, E. H., ter Vrugte, J. & de Jong, T.https://doi.org/10.1007/s11409-022-09299-7How Different Types of Teacher Dashboards Impact Teachers’ Problem Detection Accuracy (2022)In International Collaboration toward Educational Innovation for All: Overarching Research, Development, and Practices - 16th International Conference of the Learning Sciences, ICLS 2022 (pp. 1425-1428). International Society of the Learning Sciences (ISLS). Irmak, M. & ter Vrugte, J.Visualization and Reflection to Scaffold Time-Management in a Computer-Based Learning Environment (2022)In International Collaboration toward Educational Innovation for All: Overarching Research, Development, and Practices - 16th International Conference of the Learning Sciences, ICLS 2022 (pp. 1389-1392) (Proceedings of International Conference of the Learning Sciences, ICLS). International Society of the Learning Sciences (ISLS). ter Vrugte, J. & Eshuis, E. H.Expert examples and prompted reflection in learning with self-generated concept maps (2022)Journal of computer assisted learning, 38(2), 350-365. Eshuis, E. H., ter Vrugte, J., Anjewierden, A. & de Jong, T.https://doi.org/10.1111/jcal.12615

Onderzoeksprofielen

Lopende projecten

21st Century Skills

In het project TWIST education, gesubsidieerd door NWO/NRO, stond het aanleren van 21e eeuwse vaardigheden in het technisch MBO onderwijs centraal. Het voornaamste doel van het project is het ontwikkelen en onderzoeken van middelen waarmee het onderwijzen van 21e eeuwse vaardigheden in het technisch mbo onderwijs ondersteund kan worden.

De impact van teacher dashboard designs op de feedback mechanisme van docenten in het primair onderwijs.

I-CREW: Intelligente samenwerking en reflectie bij samenwerkend leren

Effectief design van dashboards voor docenten.

De digitale geletterde thuisomgeving

In dit door Stichting Lezen gesubsidieerde project werd de digitale geletterde thuisomgeving in kaart gebracht en gerelateerd aan de ontwikkeling van ontluikende geletterdheid.

Spelenderwijs leren rekenen

Hoe komt het digitale prentenboek op de koffietafel?

Dit project was gesubsidieerd door de Tiele Stichting en richtte zich op het in kaart brengen van de initiatieven met betrekking tot digitale prentenboeken in de geletterde thuisomgeving.

Scan de QR-code of
Download vCard