Expertises
Social Sciences
# Artificial Intelligence
# Children'S Rights
# Data Protection
# Migrant
Business & Economics
# Child Rights
# Data Protection
Engineering & Materials Science
# Crime
# Data Privacy
Publicaties
Recent
La Fors, K. (Author). (2023).
Kan een robot je vriendje zijn?. Performance, Cubiss.
https://www.cubiss.nl/agenda/webinar-kan-een-robot-je-vriendje-zijn
van Ast, M. (Author)
, & La Fors, K. (Other). (2023).
Verslag expertsessie – Welke mediawijsheid is nodig in een wereld met AI?. Web publication/site, Netwerk Mediawijsheid.
https://netwerkmediawijsheid.nl/verslag-expertsessie-mediawijsheid-en-ai/
Spijkers, A. (Author)
, & La Fors, K. (Other). (2023).
Ga in dialoog met kinderen over ethische en sociale normen voor kunstmatige intelligentie. Web publication/site
https://www.robot-magazine.nl/article/Artikel/44068-onderzoek-naar-ai-onder-kinderen-in-nederland
La Fors, K. (Author), & Dullaert, M. (Author). (2023).
Onderzoek kinderen en AI: ‘Ik voel me veiliger bij een echt mens’. Web publication/site
https://www.kinderopvangtotaal.nl/onderzoek-kinderen-en-ai-ik-voel-me-veiliger-bij-een-echt-mens/
van der Sluis, B. (Author)
, & La Fors, K. (Other). (2023).
Onderzoekers roepen op: ‘Betrek kinderen bij gesprek over AI’. Web publication/site, Netwerk Mediawijsheid.
https://netwerkmediawijsheid.nl/onderzoek-naar-ai-onder-kinderen/
Dees, M. (Author)
, & La Fors, K. (Other). (2023).
Ga in dialoog met kinderen over AI. Web publication/site
https://www.ictmagazine.nl/ga-in-dialoog-met-kinderen-over-ai/
La Fors, K. (Author), & Dullaert, M. (Author). (2023).
Children’s ethical standards can help us build human-centric AI. Web publication/site
https://www.weforum.org/agenda/2023/06/how-the-kids-think-about-artificial-intelligence/
La Fors, K. (Author), & Dullaert, M. (Author). (2023).
塑造以人为本的人工智能需要我们倾听儿童的想法. Web publication/site
https://cn.weforum.org/agenda/2023/07/human-centric-ai-and-children-s-perspective/
La Fors, K., & Mathiyazhagan, S. (2023).
Children's Right to Participation in AI: Exploring transnational co-creative approaches to foster child-inclusive AI policy and practice.
Information polity,
28(1), 141-153.
https://doi.org/10.3233/IP-229014
La Fors, K. (2022).
Toward children-centric AI: A case for a growth model in children-AI interactions.
AI & society. Advance online publication.
https://doi.org/10.1007/s00146-022-01579-9
Contactgegevens
Bezoekadres
Universiteit Twente
Drienerlolaan 5
7522 NB Enschede
Postadres
Universiteit Twente
Postbus 217
7500 AE Enschede