Welkom...

prof.dr. M.D. Endedijk (Maaike)

Adjunct Hoogleraar

Over mij

Maaike Endedijk is Adjunct Hoogleraar op het gebied van professioneel leren en technologie en vakgroepvoorzitter van de sectie Onderwijskunde. Haar onderzoek richt zich op zelfsturend leren op de werkplek, met een focus op de technologie-, gezondheid- en onderwijssector. In haar onderzoeksprojecten ontwikkelt ze innovatieve meetinstrumenten en technologieën om individueel en teamleden te onderzoeken en ondersteunen. Dit varieert van micro-interventies in een app tot het opzetten van learning communities om leren en innoveren te versnellen. Daarnaast onderzoekt ze ook professionele identiteitsontwikkeling en leerprocessen tijdens de transitie van studie naar werk. Maaike Endedijk is een docent in het programma Educational Sciences & Technology.

Onderzoek

Maaike Endedijk is Universitair Hoofddocent op het gebied van professioneel leren en technologie en vakgroepvoorzitter van de vakgroep Onderwijskunde. Haar onderzoek richt zich op zelfsturend leren op de werkplek, met een focus op de technologie-, gezondheid- en onderwijssector. In haar onderzoeksprojecten ontwikkelt ze innovatieve meetinstrumenten en technologieën om individueel en teamleden te onderzoeken en ondersteunen. Dit varieert van micro-interventies in een app tot het opzetten van learning communities om leren en innoveren te versnellen. Daarnaast onderzoekt ze ook professionele identiteitsontwikkeling en leerprocessen tijdens de transitie van studie naar werk.

Publicaties

Recent
Endedijk, M. D. , & Cuyvers, K. (2022). Self-Regulation of Professional Learning: Towards a New Era of Research. In C. Harteis, D. Gijbels, & E. Kyndt (Eds.), Research Approaches on Workplace Learning: Insights from a Growing Field (pp. 219-237). (Professional and Practice-based Learning; Vol. 31). Springer Science + Business Media. https://doi.org/10.1007/978-3-030-89582-2_10
Gijbels, D. , Endedijk, M. , & Hirschler, T. (2021). Communities of practice: Jean Lave and Étienne Wenger. In F. Dochy, D. Gijbels, M. Segers, & P. Van den Bossche (Eds.), Theories of Workplace Learning in Changing Times (2nd ed., pp. 146-154). Routledge, Taylor and Francis. https://doi.org/10.4324/9781003187790-8
Segers, M. , Endedijk, M., & Gijbels, D. (2021). From classic perspectives on learning to current views on learning. In F. Dochy, D. Gijbels, M. Segers, & P. Van den Bossche (Eds.), Theories of Workplace Learning in Changing Times (pp. 3-14). Routledge, Taylor and Francis. https://doi.org/10.4324/9781003187790-1
Nathues, E. , Endedijk, M. , & van Vuuren, M. (2021). Coauthoring direction when voices are many and authority is ambiguous. Paper presented at 71st Annual International Communication Association conference 2021, United States.

Pure Link

Google Scholar Link

Verbonden aan Opleidingen

Master

Vakken Collegejaar  2021/2022

Vakken in het huidig collegejaar worden toegevoegd op het moment dat zij definitief zijn in het Osiris systeem. Daarom kan het zijn dat de lijst nog niet compleet is voor het gehele collegejaar.
 

Vakken Collegejaar  2020/2021

Contactgegevens

Bezoekadres

Universiteit Twente
Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences
Cubicus (gebouwnr. 41), kamer B212B
De Zul 10
7522NJ  Enschede

Navigeer naar locatie

Postadres

Universiteit Twente
Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences
Cubicus  B212B
Postbus 217
7500 AE Enschede

Social Media