Mohammadreza (Reza) heeft een Master's degree in Physics Education en een PhD in Educational Technology. Hij brengt meer dan 15 jaar ervaring als natuurkundeleraar in Iran mee naar zijn huidige rol als Assistant Professor of Instructional Technology aan de Universiteit Twente. Hij is toegewijd aan het benutten van geavanceerde technologieƫn om het onderwijslandschap te transformeren. Met een grote interesse in computerondersteunde samenwerkende leeromgevingen, adaptieve leeromgevingen, simulaties en spellen, streeft hij ernaar om de leerervaringen van K-12 studenten te verrijken. Zijn primaire focus ligt op het bevorderen van het conceptuele begrip van wetenschap bij studenten, terwijl hij hen ook uitrust met cruciale vaardigheden van de 21ste eeuw, zoals creatief denken en probleemoplossend vermogen.

Expertises

  • Social Sciences

    • Students
    • Education
    • Educational Environment
    • Understanding
    • Learning
    • Learner
  • Psychology

    • Groups
    • Tools

Organisaties

Publicaties

2024
Generative AI in Education: Pedagogical, Theoretical, and Methodological Perspectives, 373-385. Noroozi, O., Soleimani, S., Farrokhnia, M. & Banihashem, S. K.https://doi.org/10.46328/ijte.845Analysis of learners' emotions in e-learning environments based on cognitive sciences, 34-52. Sahraie, F., Rezvanfar, A., Movahedmohammadi, S. H., Ebner, M. & Farrokhnia, M.https://doi.org/10.3991/ijim.v18i07.48471Examining the impact of using stop-motion technique on enhancing the quality of scientific reasoning skills of secondary school students, 10-38. Ansarimoghadam, F., Hatami, J., Farrokhnia, M., Talae, E. & Ghalkhani, M.https://doi.org/10.22054/jti.2024.76119.1406Improving Hybrid Brainstorming Outcomes with Scripting and Group Awareness SupportIn Improving Hybrid Brainstorming Outcomes with Scripting and Group Awareness Support (pp. 115-122). International Society of the Learning Sciences (ISLS). Farrokhnia, M., Noroozi, O., Biemans, H. & Baggen, Y.https://doi.org/10.22318/cscl2024.184792
2023
Using gamification to support learning in K-12 education: A systematic literature review (E-pub ahead of print/First online). Dehghanzadeh, H., Farrokhnia, M., Dehghanzadeh, H., Taghipour, K. & Noroozi, O.https://doi.org/10.1111/bjet.13335A SWOT analysis of ChatGPT: Implications for educational practice and research (E-pub ahead of print/First online). Farrokhnia, M., Banihashem, S. K., Noroozi, O. & Wals, A.https://doi.org/10.1080/14703297.2023.2195846Sparking creativity in Entrepreneurship courses: The effect of using the SCAMPER technique in Brainstorming sessions. Farrokhnia, M., Noroozi, O., Baggen, Y. & Biemans, H.Assessing High School Studentsā€™ Conceptual Understanding of Physics: A Cognitive ApproachIn Proceedings of International Conference on Humanities, Education, and Social Sciences (pp. 108-119). Farrokhnia, M., Hatami, J. & Noroozi, O.
2022
Sparking Creativity in Entrepreneurship Courses: Investigating the Effect of Hybrid Brainstorming Sessions on Business Opportunity Identification Outcomes. Farrokhnia, M., Noroozi, O., Baggen, Y. & Biemans, H.The impacts of constructivist learning design and learning analytics on studentsā€™ engagement and self-regulation, 442-452. Banihashem, S. K., Farrokhnia, M., Badali, M. & Noroozi, O.https://doi.org/10.1080/14703297.2021.1890634Bridging the fields of entrepreneurship and education: The role of philosophical perspectives in fostering opportunity identification, Article 10063220. Farrokhnia, M., Baggen, Y., Biemans, H. & Noroozi, O.https://doi.org/10.1016/j.ijme.2022.100632Fostering opportunity identification capability: The role of philosophical perspectives in the selection of teaching and assessment approaches. Farrokhnia, M.https://library.wur.nl/WebQuery/wurpubs/fulltext/583382The effects of using Merrillā€™s first principles of instruction on learning and satisfaction in MOOC, 216-225. Badali, M., Hatami, J., Farrokhnia, M. & Noroozi, O.https://doi.org/10.1080/14703297.2020.1813187The Relationship between Studentsā€™ Satisfaction and Motivation and their Perceived Learning Outcome in an Online Peer Feedback ModuleIn Studies on Education, Science, and Technology (pp. 297-310). ISTES. Parvaneh Akhteh, M., Farrokhnia, M., Banihashem, S. K. & Noroozi, O.https://www.istes.org/the-relationship-between-students-satisfaction-and-motivation-and-their-perceived-learning-outcome-in-an-online-peer-feedback-module-257-s.html#:~:text=The%20current%20study%27s%20findings%20showed,outcomes%20through%20motivation%20and%20satisfaction.
2021

Onderzoeksprofielen

Verbonden aan opleidingen

Vakken collegejaar 2023/2024

Vakken in het huidig collegejaar worden toegevoegd op het moment dat zij definitief zijn in het Osiris systeem. Daarom kan het zijn dat de lijst nog niet compleet is voor het gehele collegejaar.

Lopende projecten

Onderzoek naar de Kenmerken van Succesvolle en Minder Succesvolle Studenten in Onderzoeksgericht Leren in het Hoger Onderwijs

Het Identificeren van de Drijfveren van Digitaal Informeel Leren onder Universitaire Studenten

Het Effect van Verschillende Instructieontwerpen voor het Gebruik van Serious Games op de Kennisverwerving van Middelbare Scholieren over Klimaatverandering

Scan de QR-code of
Download vCard