Ik ben een human factors psycholoog met een passie voor het begrijpen van hoe mensen leren om complexe taken uit te voeren. Ik heb een speciale interesse in de ontwikkeling van expertise bij zorgprofessionals die werken met complexe medische technologie. In mijn werk ontwerp ik ondersteuning voor taakuitvoering, training en onderwijs. Ik coördineer het technisch-medische educatieve onderzoek in het Lab voor Professioneel Leren in High Tech Healthcare, dat verbonden is aan de opleidingen Technische Geneeskunde, Psychologie en Onderwijskunde en gevestigd is in het TechMed Centre.

Mijn onderzoek heeft tot doel slim gebruik te maken van simulatie- en sensortechnologie om hoogwaardige beslissingen over de competentie van high-tech zorgprofessionals te ondersteunen. Deze high-stakes beslissingen vereisen een zorgvuldig en geloofwaardig beoordelingsproces vanwege de impact van deze beslissingen op individueel niveau: wie kan een high-tech zorgprofessional worden? Innovatieve sensortechnologie en statistische algoritmen worden gebruikt om de leerprocessen van deze high-tech zorgprofessionals beter te analyseren en adaptieve expertiseontwikkeling te faciliteren.

Expertises

  • Medicine and Dentistry

    • Skill
    • Evaluation Study
  • Computer Science

    • Evaluation
    • Simulation
    • Design
  • Social Sciences

    • Curriculum
    • Patients
    • Training

Organisaties

Publicaties

2024

Simulation-Based Training With Extracorporeal Membrane Oxygenator Simulators – A Training Needs Analysis (2024)The International journal of artificial organs, 47(7), 421-565. Halfwerk, F. R., Duinmeijer, W., Groenier, M. & Arens, J.https://doi.org/10.1177/03913988241279540Designing a Patient-Centred Educational Extracorporeal Membrane Oxygenation Simulator (EduECMO) – A training needs analysis with international experts (2024)[Contribution to conference › Abstract] Dutch Society for Simulation in Healthcare (DSSH) annual conference 2024. Halfwerk, F. R., Duinmeijer, W., Arens, J. & Groenier, M.How simulated patients contribute to student learning in an authentic way: An interview study (2024)Advances in Simulation, 9(1). Article 4 (E-pub ahead of print/First online). Lovink, A., Groenier, M., van der Niet, A., Miedema, H. & Rethans, J. J.https://doi.org/10.1186/s41077-023-00277-w

2023

Evaluation of the impact of technical physicians on improving individual patient care with technology (2023)BMC Medical Education, 23(1). Article 181. Groenier, M., Spijkerboer, K., Venix, L., Bannink, L., Yperlaan, S., Eyck, Q., van Manen, J. G. & Miedema, H. A. T.https://doi.org/10.1186/s12909-023-04137-zPatient Centred Educational ECMO Simulator (EduECMO) – An international training needs analysis (2023)[Contribution to conference › Abstract] SPP 2014 – TOWARDS AN IMPLANTABLE LUNG<br/>AUTUMN RESEARCH MEETING 2023. Halfwerk, F. R., Duinmeijer, W., Groenier, M. & Arens, J.Effectiveness of Flexible Bronchoscopy Simulation-Based Training: A Systematic Review (2023)Chest, 164(4), 952-962. Gerretsen, E. C. F., Chen, A., Annema, J. T., Groenier, M., van der Heijden, E. H. F. M., van Mook, W. N. K. A. & Smeenk, F. W. J. M.https://doi.org/10.1016/j.chest.2023.05.012Selection tools and student diversity in health professions education: a multi-site study (2023)Advances in health sciences education, 28(4), 1027-1052. Fikrat-Wevers, S., Stegers-Jager, K. M., Afonso, P. M., Koster, A. S., Van Gestel, R. A., Groenier, M., Ravesloot, J. H., Wouters, A., Van Den Broek, W. W. & Woltman, A. M.https://doi.org/10.1007/s10459-022-10204-9Opportunities and challenges of using simulation technology and wearables for skill assessment (2023)[Contribution to conference › Abstract] 28th Annual Meeting of the Society for Simulation Applied to Medicine, SESAM 2023. Groenier, M., Schmettow, M., Halfwerk, F. R. & Endedijk, M.

Onderzoeksprofielen

Adres

Universiteit Twente

Technohal (gebouwnr. 18), kamer 2340
Hallenweg 5
7522 NH Enschede

Navigeer naar locatie

Organisaties

Scan de QR-code of
Download vCard