Over mij
Ik ben Mirko, afkomstig uit het charmante stadje Sora in Italië. Mijn academische reis is geworteld in een passie voor regeltechniek en computerwetenschappen. Ik heb een Bachelor of Science in Computer Science and Automatic Control behaald aan de prestigieuze Universiteit La Sapienza in Rome, waar ik met de hoogste onderscheiding ben afgestudeerd. Voortbouwend op deze basis voltooide ik een Master of Science in Control Engineering aan dezelfde gerenommeerde instelling. Niet alleen behaalde ik de hoogste graad met onderscheiding, maar ik deed ook uitgebreid onderzoek naar de fijne kneepjes van mijn vakgebied door middel van een gewaardeerde dissertatie. Mijn academische bezigheden tonen mijn niet aflatende toewijding aan om de grenzen van de kennis op de genoemde gebieden te verleggen en ik kijk ernaar uit om nieuwe vooruitzichten en beproevingen in mijn beroep te omarmen
Verbonden aan
Onderzoek
De onderwerpen van mijn onderzoek betreffen het ontwerp, de realisatie van het prototype en de besturing
van een behendige arm voor nauwkeurige robotmanipulatie vanuit de lucht.
Samenvatting van het werk
Kritieke infrastructuren bestaan vaak uit afgesloten, donkere en GNSS-geweigerde gebieden die handmatige inspectie door deskundige landmeters vereisen, wat inherente risico's voor de menselijke veiligheid met zich meebrengt. Hoewel telebediende UAS-systemen een aantal van deze risico's hebben beperkt, hebben ze de bemande inspectie niet volledig vervangen en hebben ze extra overhead geïntroduceerd. Een van de uitdagingen bij deze UAV-systemen is hun onvermogen om infrastructuur met willekeurige hellingshoeken te inspecteren en tegelijkertijd de energie-efficiëntie te optimaliseren, het detectievermogen te detecteren en te voldoen aan speciale beperkingen in besloten ruimtes, zoals ballasttanks.
van een behendige arm voor nauwkeurige robotmanipulatie vanuit de lucht.
Samenvatting van het werk
Kritieke infrastructuren bestaan vaak uit afgesloten, donkere en GNSS-geweigerde gebieden die handmatige inspectie door deskundige landmeters vereisen, wat inherente risico's voor de menselijke veiligheid met zich meebrengt. Hoewel telebediende UAS-systemen een aantal van deze risico's hebben beperkt, hebben ze de bemande inspectie niet volledig vervangen en hebben ze extra overhead geïntroduceerd. Een van de uitdagingen bij deze UAV-systemen is hun onvermogen om infrastructuur met willekeurige hellingshoeken te inspecteren en tegelijkertijd de energie-efficiëntie te optimaliseren, het detectievermogen te detecteren en te voldoen aan speciale beperkingen in besloten ruimtes, zoals ballasttanks.
Contactgegevens
Bezoekadres
Universiteit Twente
Faculty of Electrical Engineering, Mathematics and Computer Science
Carré
(gebouwnr. 15), kamer 3530
Hallenweg 21
7522NH Enschede
Postadres
Universiteit Twente
Faculty of Electrical Engineering, Mathematics and Computer Science
Carré
3530
Postbus 217
7500 AE Enschede
Werkdagen
Week | Maandag | Dinsdag | Woensdag | Donderdag | Vrijdag |
Even | |||||
Oneven |