Expertises
Social Sciences
# Gender-Specific Factors
# Mathematics
# Mathematics Studies
# Performance
# Science Studies
# Student
# Trend
Medicine & Life Sciences
# Mathematics
Verbonden aan
Publicaties
Recent
Valk, J.
, van der Linden, S.
, & Meelissen, M. R. M. (2023).
Review Rekenen Wiskunde in het VO en VSO. University of Twente.
Timmermans, A. C., Naayer, H. M.
, Meelissen, M. R. M., Gubbels, J.
, Scheerens, J., & van der Werf, M. P. C. (2022).
Cross-national achievement surveys and educational monitoring in Netherlands. In L. Volante, S. V. Schnepf, & D. A. Klinger (Eds.),
Cross-National Achievement Surveys for Monitoring Educational Outcomes : Policies, Practices and Political Reforms within the European Union (pp. 136-152). European Commission.
https://knowledge4policy.ec.europa.eu/publication/cross-national-achievement-surveys-monitoring-educational-outcomes-policies-practices_en
Scheerens, J.
, Veldkamp, B. P.
, & Meelissen, M. R. M. (2021).
Onderzoek naar hefbomen voor kwaliteitsverbetering in het onderwijs. Oberon.
https://www.rijksoverheid.nl/binaries/rijksoverheid/documenten/rapporten/2021/04/17/onderzoek-naar-hefbomen-voor-kwaliteitsverbetering-in-het-onderwijs/Eindrapport+Hefbomen+voor+kwaliteitsverbetering.pdf
Meelissen, M. R. M.
, & Weijn, L. X. F. (2021).
Nederland in TIMSS-2019: Plenaire openingslezing . 39e Panamaconferentie 2021, Online.
https://panamaconferentie.sites.uu.nl/conferentiearchief/2021-2/
Meelissen, M. R. M. (2021).
De rekenlat kan hoger: Vooruitgang rekenprestaties al wel zichtbaar.
Basisschoolmanagement,
35(8), 26-29.
Punter, A., van de Velde, M.
, & Meelissen, M. R. M. (2021).
Reken op jezelf! De complexe relatie tussen zelfvertrouwen in rekenen en rekenprestaties. .
Volgens Bartjens,
41(2).
https://www.volgens-bartjens.nl/art/50-6691_Reken-op-jezelf-De-complexe-relatie-tussen-zelfvertrouwen-in-rekenen-en-rekenprestaties
Luyten, H. J. W., Suescun, N. H.
, & Meelissen, M. R. M. (2021).
Educational and occupational expectations of 15-year-old immigrant students in western Europe. Paper presented at AERA Virtual Annual Meeting 2021, Orlando, Florida, United States.
Meelissen, M. R. M.
, & Weijn, L. X. F. (2021).
Nederlandse basisschoolleerlingen zijn beter gaan rekenen.
Volgens Bartjens,
40(4), 4-7.
Mejía-Rodríguez, A. M.
, Luyten, H.
, & Meelissen, M. R. M. (2021).
Gender Differences in Mathematics Self-concept Across the World: an Exploration of Student and Parent Data of TIMSS 2015.
International journal of science and mathematics education,
19, 1229–1250.
https://doi.org/10.1007/s10763-020-10100-x
Feskens, R. C. W., Lek, K.
, Maassen, N. A. M.
, & Meelissen, M. R. M. (2020).
PISA-2018 De verdieping: Toetsgedrag van Nederlandse leerlingen in PISA-2018: Een vergelijking met omliggende landen. . Stichting Cito Instituut voor Toetsontwikkeling.
http://www.pisa-nederland.nl
Pure Link
Contactgegevens
Bezoekadres
Universiteit Twente
Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences
Cubicus
(gebouwnr. 41), kamer B306
De Zul 10
7522NJ Enschede
Postadres
Universiteit Twente
Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences
Cubicus
B306
Postbus 217
7500 AE Enschede