Expertises
Psychology
- Gender Difference
- Achievement
Social Sciences
- Students
- Schools
- Difference
- Testing
- Dutch
- Science Studies
Organisaties
Publicaties
2024
Trends in leerlingprestaties in de exacte vakken in groep 6 van het basisonderwijs: Resultaten TIMSS-2023 (2024)[Book/Report › Report]. University of Twente. Meelissen, M. R. M., Valk, J. & Maassen, N. A. M.https://doi.org/10.3990/1.9789036564120PISA-2022 De verdieping: Het welbevinden van 15-jarigen (2024)[Book/Report › Report]. University of Twente. Valk, J., Maassen, N. A. M. & Meelissen, M. R. M.https://www.pisa-nederland.nl/resultaten/
2023
Resultaten PISA-2022 in vogelvlucht (2023)[Book/Report › Report]. University of Twente. Meelissen, M., Maassen, N., Gubbels, J., van Langen, A., Valk, J., Dood, C., Derks, I., In 't Zandt, M. & Wolbers, M.https://doi.org/10.3990/1.9789036559461Review Rekenen Wiskunde in het VO en VSO (2023)[Book/Report › Report]. University of Twente. Valk, J., van der Linden, S. & Meelissen, M. R. M.
2022
Cross-national achievement surveys and educational monitoring in Netherlands (2022)In Cross-National Achievement Surveys for Monitoring Educational Outcomes : Policies, Practices and Political Reforms within the European Union (pp. 136-152). European Commission. Timmermans, A. C. (., Naayer, H. M., Meelissen, M. R. M., Gubbels, J., Scheerens, J. & van der Werf, M. P. C.https://knowledge4policy.ec.europa.eu/publication/cross-national-achievement-surveys-monitoring-educational-outcomes-policies-practices_en
2021
De rekenlat kan hoger: Vooruitgang rekenprestaties al wel zichtbaar (2021)Basisschoolmanagement, 35(8), 26-29. Meelissen, M. R. M.Reken op jezelf!: De complexe relatie tussen zelfvertrouwen in rekenen en rekenprestaties. (2021)Volgens Bartjens, 41(2). Punter, A., van de Velde, M. & Meelissen, M. R. M.https://www.volgens-bartjens.nl/art/50-6691_Reken-op-jezelf-De-complexe-relatie-tussen-zelfvertrouwen-in-rekenen-en-rekenprestatiesGender Differences in Mathematics Self-concept Across the World: an Exploration of Student and Parent Data of TIMSS 2015 (2021)International journal of science and mathematics education, 19, 1229–1250. Mejía-Rodríguez, A. M., Luyten, H. & Meelissen, M. R. M.https://doi.org/10.1007/s10763-020-10100-xEducational and occupational expectations of 15-year-old immigrant students in western Europe (2021)[Contribution to conference › Paper] AERA Virtual Annual Meeting 2021. Luyten, H. J. W., Suescun, N. H. & Meelissen, M. R. M.Nederlandse basisschoolleerlingen zijn beter gaan rekenen (2021)Volgens Bartjens, 40, 4-7. Meelissen, M. R. M. & Weijn, L. X. F.
Onderzoeksprofielen
Vakken collegejaar 2024/2025
Vakken in het huidig collegejaar worden toegevoegd op het moment dat zij definitief zijn in het Osiris systeem. Daarom kan het zijn dat de lijst nog niet compleet is voor het gehele collegejaar.
Vakken collegejaar 2023/2024
Adres
Universiteit Twente
Capitool 15 (gebouwnr. 78), kamer 336
Capitool 15
7521 PL Enschede
Universiteit Twente
Capitool 15 336
Postbus 217
7500 AE Enschede
Organisaties
Scan de QR-code of
Download vCard
Download vCard