Welkom...

dr. M.J.M. van Geel (Marieke)

Universitair docent

Over mij

Ik doe onderzoek naar het gebruik van data (in brede zin), het aanpassen van instructie en specifiek differentiatie. In het MATCH-project hebben we differentiatievaardigheden van basisschoolleraren in kaart gebracht en op basis van het 4CID-model een training ontwikkeld om deze vaardigheden te versterken. Daarnaast hebben we een instrument ontwikkeld om differentiativaardigheden in kaart te brengen: Assessing Differentiation in All Phases of Teaching (ADAPT). We werken momenteel aan een online leeromgeving waarin leraren, studenten en anderen kunnen leren werken met dit instrument.

Ik ben lid van de EST opleidingscommissie, en coördineer en verzorg onderwijs binnen de EST-vakken '4CID for complex learning' en 'Teacher learning and development'. Daarnaast ben ik één van de EST-afstudeercoördinatoren en begeleid ik studenten bij hun afstudeerproject. Ook ben ik betrokken bij Onderwijskunde-onderwijs in de Lerarenopleiding.

Expertises

Social Sciences
Decision Making
Differentiated Teaching
Instruction
Learning
Student
Teacher
Medicine & Life Sciences
Decision Making
Mathematics

Publicaties

Recent
de Vries, J., Van Gasse, R. , van Geel, M., Van Petegem, P. , & Visscher, A. (2021). Assessment Techniques and Students’ Ownership: Differences in Formative Assessment Practices between The Netherlands and Flanders. Paper presented at 34th International Congress for School Effectiveness and Improvement, ICSEI 2021, Auckland, New Zealand.
ten Dam, G. T. M. , & van Geel, M. (2020). Towards certified learning assistants for improving educational quality. In J. van der Veen, N. van Hattum-Janssen, H-M. Järvinen, T. de Laet, & I. ten Dam (Eds.), Engaging, Engineering, Education: Book of Abstracts, SEFI 48th Annual Conference University of Twente (online), 20-24 September, 2020 (pp. 740-746). University of Twente.
van Geel, M. , & Luttikhuis, M. (2020). Digital peer feedback to improve students' learning. In J. van der Veen, N. van Hattum-Janssen, H-M. Järvinen, T. de Laet, & I. ten Dam (Eds.), Engaging, Engineering, Education: Book of Abstracts, SEFI 48th Annual Conference University of Twente (online), 20-24 September, 2020 (pp. 1276-1279). University of Twente.
van Geel, M. , & Keuning, T. (2020). Improving differentiated instruction by means of cognitive feedback. Paper presented at 33rd International Congress for School Effectiveness and Improvement, ICSEI 2020, Marrakech, Morocco.
van Geel, M. , & Keuning, T. (2020). Improving primary school teachers’ differentiated instruction: effects of a professional development trajectory. Paper presented at 33rd International Congress for School Effectiveness and Improvement, ICSEI 2020, Marrakech, Morocco.
van Geel, M. , & Keuning, T. (2019). Design and implement a training to improve differentiated instruction for teachers in primary education. Paper presented at 32nd International Congress for School Effectiveness and Improvement, ICSEI 2019, Stavanger, Norway.

Pure Link

Vakken Collegejaar  2021/2022

Vakken in het huidig collegejaar worden toegevoegd op het moment dat zij definitief zijn in het Osiris systeem. Daarom kan het zijn dat de lijst nog niet compleet is voor het gehele collegejaar.
 

Vakken Collegejaar  2020/2021

Contactgegevens

Bezoekadres

Universiteit Twente
Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences
Ravelijn (gebouwnr. 10), kamer 4343
Hallenweg 17
7522NH  Enschede

Navigeer naar locatie

Postadres

Universiteit Twente
Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences
Ravelijn  4343
Postbus 217
7500 AE Enschede