Expertises
Psychology
- Data-Based Decision Making
- Teachers
Computer Science
- Differentiated Instruction
Social Sciences
- Students
- Decision Making
- Intervention
- Teaching
- Schools
Organisaties
Publicaties
2024
Profiles of teachersā assessment techniques and their studentsā involvement in assessment (2024)European journal of teacher education, 47(2), 369-388. de Vries, J., Van Gasse, R., van Geel, M., Visscher, A. & Van Petegem, P.https://doi.org/10.1080/02619768.2024.2354410
2023
A cognitive task analysis of the teacher skills and knowledge required for differentiated instruction in secondary education (2023)Frontiers in Education, 8. Article 1171554. Meutstege, K., Vrielink, M., van Geel, M. & Visscher, A. J.https://doi.org/10.3389/feduc.2023.1171554Evidence-Based Design of a Teacher Professional Development Program for Differentiated Instruction: A Whole-Task Approach (2023)Education Sciences, 13(10). Article 985. Meutstege, K., Geel, M. v. & Visscher, A.https://doi.org/10.3390/educsci13100985Adapting Teaching to Studentsā Needs: What Does It Require from Teachers? (2023)In Effective Teaching Around the World: Theoretical, Empirical, Methodological and Practical Insights (pp. 723-736). Springer. van Geel, M., Keuning, T., Meutstege, K., de Vries, J., Visscher, A., Wolterinck, C., Schildkamp, K. & Poortman, C.https://doi.org/10.1007/978-3-031-31678-4_33Bestuurlijk vermogen in het voortgezet onderwijs: Resultaten van een multi-method onderzoek naar de realisatie van systematische beleidsvoering, sociaal kapitaal en strategisch personeelsbeleid ter bevordering van de onderwijskwaliteit (2023)[Book/Report › Book]. University of Groningen. Ritzema, L., Maslowski, R., Rekers - Mombarg, L., Naaijer, H., Renting, N., van Geel, M., Visscher, A. & Bosker, R.
2022
How teachers develop skills for implementing differentiated instruction: Helpful and hindering factors (2022)Teaching and Teacher Education: Leadership and Professional Development, 1. Article 100007. Geel, M. v., Keuning, T. & Safar, I.https://doi.org/10.1016/j.tatelp.2022.100007ADAPT: Krijg zicht op differentiatievaardigheden (2022)[Book/Report › Book]. PICA. Keuning, T., van Geel, M. & Dobbelaer, M.https://doi.org/10.5281/zenodo.7185121
2021
Bekendheid, benutting en effectiviteit van professionaliseringsprikkels in het voortgezet onderwijs: Rapportage deelstudie 2 (2021)[Book/Report › Report]. Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek (NRO). van Geel, M., Rekers-Mombarg, L. T. M., Visscher, A., Maslowski, R., Ritzema, L. & Bosker, R.Focus op de onderwijskundig ICT-professional: Een verkenning in het (inter)nationaal hoger onderwijs met aanbevelingen voor de praktijk (2021)[Book/Report › Report]. Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT. Vennix, J., Dekker, P., Hebbink, E., Peet, A., ter Beek, M., Hopster-den Otter, D. & van Geel, M.DifferentiĆ«ren in 5, 4, 3...: Stem je onderwijs af op verschillen tussen leerlingen (2021)[Book/Report › Book]. PICA. Keuning, T., van Geel, M. & Smienk-Otten, C.
Onderzoeksprofielen
Verbonden aan opleidingen
Vakken collegejaar 2024/2025
Vakken in het huidig collegejaar worden toegevoegd op het moment dat zij definitief zijn in het Osiris systeem. Daarom kan het zijn dat de lijst nog niet compleet is voor het gehele collegejaar.
Vakken collegejaar 2023/2024
Adres

Universiteit Twente
Ravelijn (gebouwnr. 10), kamer 5345
Hallenweg 17
7522 NH Enschede
Universiteit Twente
Ravelijn 5345
Postbus 217
7500 AE Enschede