Welkom...

dr. R.P.A. Loohuis MBA (Raymond)

Hoofddocent

Over mij

Raymond Loohuis is een gedreven hoofddocent met academische expertise en ruime praktische ervaring op het gebied van business development, strategie, business service innovatie voor MKB en startups.  Hij is sinds 2009 werkzaam bij de vakgroep Entrepreneurship & Technology Management binnen de faculteit BMS waarvan hij MT lid is.

Vanuit zijn professionele ervaring en academische expertise is hij in staat om complexe maatschappelijke/industriële vraagstukken en trends te vertalen naar onderzoeks-en onderwijsdoelstellingen/vernieuwing en hieraan op zowel strategisch en operationeel niveau uitvoering aan te geven. Tevens heeft hij ervaring met het veelvuldig en effectief samenwerken met publieke en private partners uit het werkveld en met kennisinstellingen voor onderzoeks-en onderwijsdoeleinden. 

Specifieke kennis domeinen zijn: smart-industrie en service innovatie, business marketing, alliantie-en netwerkmanagement en strategische positionering voor MKB (maak en service bedrijven) en tech- startups.

Raymond publiceerde eerder in het Journal of Supply Chain Management, Journal of Service Theory & Practice en volumes op het gebied van regionaal duurzaam ondernemerschap, sociologie van organisaties en strategische alliantie management.

Expertises

Business & Economics
Black Box
Customer Service
Linkage
Value Creation
Video Game Industry
Social Sciences
Bioenergy
Collective Behavior
Mobilization

Publicaties

Recent
Sahhar, Y. , Loohuis, R. , & Henseler, J. (2022). Calling on autohermeneutic phenomenology to delve into the deeper levels of experience. In D. Jaziri, & R. Rather (Eds.), Contemporary approaches Studying Customer Experience in Tourism Research: This book will present the contemporary approaches applied to the tourism research, to study the consumer experience by discussing first, the theoretical part, which will be based mainly on behavioral sciences. To this regard, main paradigms and their related approaches studying CX will be stressed. Second, the book will develop a methodological part highlighting the holistic and dynamic nature of the customer experience, by capturing it along the customer journey; into the pre-, during, and post consumption through a combination of techniques including the innovative ones. Keywords – Customer experience, tourism management, ethno marketing, phenomenology, psychoanalytic, philosophical orientation, facet theory, customer journey, emotions, sensory experience, CX measure. Emerald Publishing Group.
Loohuis, R. , Ehrenhard, M. , & Millar, C. (2021). Mobilizing Values and Action through Framing Strategies in Creating a Regional Bio-energy Niche. In K. April, & B. Zolfaghari (Eds.), Values-driven Entrepreneurship and Societal Impact: Setting the Agenda for Entrepreneuring Across (Southern) Africa (pp. 65-78)
Sahhar, Y. , Loohuis, R. , & Henseler, J. (2021). Illuminating Experience’s Inception and Evolvement: An Autohermeneutic Phenomenological Inquiry. In E. Gummesson, C. Mele, & F. Polese (Eds.), The 2021 Naples Forum on Service: A Service Lens on Changing Business and Society
Sahhar, Y. , & Loohuis, R. P. A. (2019). How is the Customer Contributor and Interpreter of Value? Opening the Black Box of the linkages between value creation and experience. Paper presented at 5th International Conference for Marketing in the Insurance industry 2019, Paris, France.
Sahhar, Y. , Loohuis, R. , & Henseler, J. (2019). How Service Providers Manage the Customer’s Service Value Experience throughout the Customer Journey: A Multiple Ethnographic Study. In E. Gummesson, C. Mele, & F. Polese (Eds.), Service Dominant Logic, Network and Systems Theory and Service Science: Integrating three Perspectives for a New Service Agenda http://www.naplesforumonservice.it/uploads/files/2018/Proceedings/NFS2019-Sahhar-Henseler-Loohuis%20.pdf

Pure Link

Contactgegevens

Bezoekadres

Universiteit Twente
Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences
Ravelijn (gebouwnr. 10), kamer 2268
Hallenweg 17
7522NH  Enschede

Navigeer naar locatie

Postadres

Universiteit Twente
Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences
Ravelijn  2268
Postbus 217
7500 AE Enschede