EEMCS-CS-HMI
Werkdagen
even
oneven
M
T
W
T
F
op de campus
thuiswerkdag
afwezig

Ik ben een onderzoeker bij de Human Media Interaction (HMI) groep van de Universiteit van Twente. Ik heb een MSc degree in HMI behaald en een MSC in Industrieel Ontwerpen (Emerging Technology Design track), en een PhD op basis van mijn werk naar (Steering) Interactive Play Behavior. Ik focus mijn onderzoek op interactief spelen met het bewegen van het lichaam en het gedurende hiervan toepassen van overredende/overtuigende technologie. Dit doen we voor verscheidende toepassingsgebieden, variërend van het stimuleren om meer te bewegen, tot het transformeren van sociale interactie, bijvoorbeeld voor kinderen maar ook voor ouderen.

Expertises

  • Computer Science

    • Design
    • User
    • Contexts
    • Training Session
  • Nursing and Health Professions

    • Accelerometer
    • Heart Surgery
    • Mobilization
  • Psychology

    • Behavior

Organisaties

Publicaties

2024
From Metrics to Experiences: Investigating How Sport Data Shapes the Social Context, Self-Determination and Motivation of Athletes (E-pub ahead of print/First online). Postma, D., van Delden, R., Reidsma, D. & Karahanoglu, A.https://doi.org/10.1093/iwc/iwae012Grand Challenges in SportsHCIIn CHI Conference on Human Factors in Computing Systems (CHI ’24), Article 312. ACM SigCHI. Elvitigala, D. S., Karahanoğlu, A., Matviienko, A., Vidal, L. T., Postma, D. B. W., Jones, M., Montoya, M., Harrison, D., Elbæk, L., Daiber, F., Burr, L. A., Patinba, R., Bruno, P., Hämäläinen, P., van Delden, R., Bernhaupt, R., Ren, X., van Rheden, V., Zambetta, F., … Mueller, F. '.https://doi.org/10.1145/3613904.3642050
2023
The Cost of Reward: A Critical Reflection on the `What', `How', and `Why' of Gamification for Motivation in SportsIn CHI PLAY Companion '23: Companion Proceedings of the Annual Symposium on Computer-Human Interaction in Play (pp. 222–224). ACM SigCHI. Postma, D., Karahanoğlu, A., Delden, R. v. & Reidsma, D.https://doi.org/10.1145/3573382.3616102Technology, Movement, and Play Is Hampering and Boosting Interactive PlayIn CHI PLAY Companion '23: Companion Proceedings of the Annual Symposium on Computer-Human Interaction in Play (pp. 231-234). ACM SigCHI. Delden, R. v., Reidsma, D., Postma, D., Weijdom, J., Segura, E. M., Turmo Vidal, L., Vega-Cebrián, J. M., Tajadura-Jiménez, A., Waern, A., Park, S., Hämäläinen, P., Font, J. M., Johnsson, M., Rasmussen, L. S. & Elbæk, L.https://doi.org/10.1145/3573382.3616050Vocabulary Acquisition in New and Learned Contexts Using Immersive Virtual RealityIn Proceedings of the 17th European Conference on Games Based Learning (pp. 69-77). Bergsma, T., Theune, M. & Delden, R. v.https://doi.org/10.34190/ecgbl.17.1.1499First Steps to Improve Cybersecurity Behaviour – a Virtual Reality ExperienceIn Proceedings of the 17th European Conference on Games Based Learning (pp. 226-343). Klooster, L., Delden, R. V. & Bullee, J.-W.https://doi.org/10.34190/ecgbl.17.1.1730MeCaMInD.eu - Movement-Based Method Collection. Syddansk Universitet. Elbæk, L., Andersen, R. V., van Delden, R., Font, J. M., Hansen, R. E., Hämäläinen, P., Johnsson, M., Schjødt Rasmussen, L., Lekbo, S., Park, S., Postma, D. B. W., Reidsma, D., Segura, E. M., Tajadura-Jiménez, A., Turmo Vidal, L., Vega-Cebrián, J. M., Waern, A. & Kaos, M.https://doi.org/10.21996/7j45-gy21MeCaMInD Modifiers for Movement-Based Design. Elbæk, L., Andersen, R. V., Delden, R. v., Fernández, J. M. F., Hansen, R. E., Hämäläinen, P., Johnsson, M., Rasmussen, L. S., Lekbo, S., Park, S., Postma, D., Reidsma, D., Segura, E. M., Tajadura-Jimenez, A., Vidal, L. T., Vega-Cebrián, J. M., Waern, A. & Kaos, M. D.https://doi.org/10.21996/GYKY-TP48Design Resources in Movement-based Design Methods: A Practice-based CharacterizationIn DIS '23: Proceedings of the 2023 ACM Designing Interactive Systems Conference (pp. 871-888). Association for Computing Machinery. Vega-Cebrián, J. M., Segura, E. M., Turmo Vidal, L., Valdiviezo-Hernández, O., Waern, A., van Delden, R., Weijdom, J., Elbæk, L., Andersen, R. V., Lekbo, S. S. & Tajadura-Jiménez, A.https://doi.org/10.1145/3563657.3596036ReadAR, Playful Book Finding Through Peer Book Reviews for Multi-faceted Characters in ARIn Persuasive Technology: 18th International Conference, PERSUASIVE 2023, Eindhoven, The Netherlands, April 19–21, 2023, Proceedings (pp. 50-64). Springer Nature. Wintermans, L., Delden, R. v. & Reidsma, D.https://doi.org/10.1007/978-3-031-30933-5_4
2022
Three Interactive Add-ons for Small Local Playgrounds: Towards Designing for Context-sensitive Play ActivitiesIn CHI PLAY 2022: Extended Abstracts of the 2022 Annual Symposium on Computer-Human Interaction in Play (pp. 357-363). Association for Computing Machinery. Van Delden, R., Reidsma, D., Weijdom, J. P. & Heylen, D.https://doi.org/10.1145/3505270.3558387Towards a Definition of Sportification with Generative Power Beyond SportsIn CHI PLAY 2022: Extended Abstracts of the 2022 Annual Symposium on Computer-Human Interaction in Play (pp. 268-269). Association for Computing Machinery. Van Delden, R., De Sain, R., Postma, D. & Reidsma, D.https://doi.org/10.1145/3505270.3558358Considerations for (Teaching) Facilitator Roles for Movement-Based DesignIn CHI PLAY 2022: Extended Abstracts of the 2022 Annual Symposium on Computer-Human Interaction in Play (pp. 233-239). Association for Computing Machinery. Reidsma, D., van Delden, R. W., Weijdom, J. P., Hansen, R. E., Lekbo, S., Andersen, R. V., Rasmussen, L. S. R. & Elbæk, L.https://doi.org/10.1145/3505270.3558315A Movement-Artefact-Free Heart-Rate Prediction System. Thoonen, M., Veltink, P. H., Halfwerk, F. R., van Delden, R. & Wang, Y.https://doi.org/10.22489/CinC.2022.190A Design Space of Sports Interaction Technology, 132-316. Postma, D. B. W., van Delden, R. W., Koekoek, J. H., Walinga, W. W., van Hilvoorde, I. M., van Beijnum, B. J. F., Salim, F. A. & Reidsma, D.https://doi.org/10.1561/1100000087Exploring user profiles for healthy gamificationIn 2022 IEEE 10th International Conference on Serious Games and Applications for Health(SeGAH), Article 9978578 (pp. 1-7). IEEE. Neut, L. v. d., Delden, R. v. & Spil, T.https://doi.org/10.1109/SEGAH54908.2022.9978578Objectief in kaart brengen van patiëntmobilisatie na hartchirurgie met behulp van accelerometers: Op weg naar patiënt-specifieke strategieën. Reintjes, M. P. T., Wang, Y., van Delden, R., Klaassen, R., Lynch, W., Veltink, P. H., Grandjean, J. G. & Halfwerk, F. R.“Dear IOC” Considerations for the Governance, Valuation, and Evaluation of Trends and Developments in eSports, Article 899613. Postma, D. B. W., van Delden, R. W. & van Hilvoorde, I. M.https://doi.org/10.3389/fspor.2022.899613In-hospital Patient Mobilization Quantification After Cardiac Surgery Using Accelerometers: What do Patients do?. Halfwerk, F. R., Klaassen, R., Lynch, W., van Delden, R., Veltink, P. H. & Grandjean, J. G.Coaxing An Empirical Exploration of a Novel Way to Nudge Athletic Performance in SportsIn Persuasive Technology - 17th International Conference, PERSUASIVE 2022, Proceedings (pp. 174-189). Springer. Postma, D., ten Brinke, S., van Delden, R. & Reidsma, D.https://doi.org/10.1007/978-3-030-98438-0_14Objectief in kaart brengen van patiëntmobilisatie na hartchirurgie met behulp van accelerometers:: Op weg naar patiënt-specifieke strategieën. Reintjes, M. P. T., Wang, Y., van Delden, R., Klaassen, R., Lynch, W., Veltink, P. H., Grandjean, J. G. & Halfwerk, F. R.Pure Gamification: An Energy CaseIn Proceedings of the 16th European Conference on Games Based Learning, ECGBL 2022 (pp. 784-792). Academic Conferences International (ACI). van der Neut, L., Spil, T. & van Delden, R.https://doi.org/10.34190/ecgbl.16.1.683
2021
2020
SpiroPlay, a Suite of Breathing Games for Spirometry by Kids & ExpertsIn CHI PLAY 2020 - Proceedings of the Annual Symposium on Computer-Human Interaction in Play (pp. 400-413). ACM Publishing. van Delden, R. W., Plass - Oude Bos, D., de With, V., Vogel, K., Klaassen, R., Zwart, N., Faber, J., Thio, B. & van der Kamp, M. R.https://doi.org/10.1145/3410404.3414223

Onderzoeksprofielen

Verbonden aan opleidingen

Vakken collegejaar 2023/2024

Vakken in het huidig collegejaar worden toegevoegd op het moment dat zij definitief zijn in het Osiris systeem. Daarom kan het zijn dat de lijst nog niet compleet is voor het gehele collegejaar.

Vakken collegejaar 2022/2023

Scan de QR-code of
Download vCard