Over mij
Ronald heeft een PhD in de communicatiewetenschap, is docent Reclame en Consumentenpsychologie aan de Universiteit Twente. Ook is hij actief als adviseur en gastspreker via Science4business.nl. Daarnaast is hij vice-voorzitter van de Raad van Commissarissen van Univé Dichtbij. Zijn onderzoek richt zich op duurzaamheid en gedragsverandering.
Expertises
Business & Economics
# Brand Value
# Congruence
# Human Values
# Marketing
# Purchase
# Value Congruence
Social Sciences
# Consumption Behavior
# Introversion
Verbonden aan
Publicaties
Recent
Voorn, R. J. J. (2023).
Brands, values and consumers: The importance of values in consumer behaviour. [PhD Thesis - Research UT, graduation UT, University of Twente]. University of Twente.
https://doi.org/10.3990/1.9789036554602
Voorn, R. J. J., Galan Cubillo, E., Denkers, A., & Drylie Carey, L. (2022).
Embracing sustainability: the unrevealed oxymoron?. Paper presented at Communicating Sustainability 2022, Glasgow, United Kingdom.
Voorn, R. J. J., van der Veen, G.
, van Rompay, T. J. L.
, Hegner, S. M.
, & Pruyn, A. T. H. (2021).
Human values as added value(s) in consumer brand congruence: a comparison with traits and functional requirements.
The journal of brand management,
28(1), 48–59.
https://doi.org/10.1057/s41262-020-00210-w
Voorn, R., van der Veen, G.
, van Rompay, T. J. L.
, Hegner, S. M.
, & Pruyn, A. T. H. (2018).
The Importance of Values for Brand Purchase: A Managerial Contribution: An Abstract. In
Marketing Transformation: Marketing Practice in an Ever Changing World: Proceedings of the 2017 Academy of Marketing Science (AMS) World Marketing Congress (WMC) (pp. 217-218). (Developments in Marketing Science: Proceedings of the Academy of Marketing Science). Springer Nature.
https://doi.org/10.1007/978-3-319-68750-6_64
Voorn, R. J. J., van der Veen, G.
, van Rompay, T. J. L.
, & Pruyn, A. T. H. (2018).
It takes time to tango: The relative importance of values versus traits in consumer brand relationships.
Journal of Consumer Behaviour,
17(6), 532-541.
https://doi.org/10.1002/cb.1737
Pure Link
Vakken Collegejaar 2022/2023
Vakken in het huidig collegejaar worden toegevoegd op het moment dat zij definitief zijn in het Osiris systeem. Daarom kan het zijn dat de lijst nog niet compleet is voor het gehele collegejaar.
Vakken Collegejaar 2021/2022
Contactgegevens
Bezoekadres
Universiteit Twente
Drienerlolaan 5
7522 NB Enschede
Postadres
Universiteit Twente
Postbus 217
7500 AE Enschede