Ronald heeft een PhD in de communicatiewetenschap, is docent Social marketing and Behaviour Change en tevens Reclame en Consumentenpsychologie aan de Universiteit Twente. Ook is hij actief als adviseur en gastspreker via Science4business.nl. Daarnaast is hij vice-voorzitter van de Raad van Commissarissen van Univé Dichtbij. Zijn onderzoek richt zich op duurzaamheid en gedragsverandering.
Expertises
Psychology
- Congruence
- Personality Trait
- Goals
- Attention
Social Sciences
- Consumers
- Purchase
- Process
- Service Industries
Organisaties
Publicaties
2023
Brands, values and consumers: The importance of values in consumer behaviour. University of Twente. Voorn, R. J. J.https://doi.org/10.3990/1.9789036554602
2022
Embracing sustainability: the unrevealed oxymoron?. Voorn, R. J. J., Galan Cubillo, E., Denkers, A. & Drylie Carey, L.
2021
Human values as added value(s) in consumer brand congruence: a comparison with traits and functional requirements, 48–59. Voorn, R. J. J., van der Veen, G., van Rompay, T. J. L., Hegner, S. M. & Pruyn, A. T. H.https://doi.org/10.1057/s41262-020-00210-w
Onderzoeksprofielen
Verbonden aan opleidingen
Vakken collegejaar 2023/2024
Vakken in het huidig collegejaar worden toegevoegd op het moment dat zij definitief zijn in het Osiris systeem. Daarom kan het zijn dat de lijst nog niet compleet is voor het gehele collegejaar.
Vakken collegejaar 2022/2023
Adres
![](/.uc/i327a8e9f010325e6110086dbf4036fbfbde28f47809a0801e3bc0268018041/cubicus.png)
Universiteit Twente
Cubicus C203
Postbus 217
7500 AE Enschede