Over mij
Sjoerd de vries is als universitair docent verbonden aan de Universiteit Twente. Hij onderzoekt digitale transformaties vooral in het onderwijs en in de publieke sector. Hij heeft verder onderzoek en onderwijs in digitale en 'data-driven' media, met name het gebruik ervan in digitale marketing en corporate communicatie. Als programmamanager is hij verantwoordelijk voor verschillende Europese hoger onderwijs transformatietrajecten binnen het Europees Instituut voor Innovatie en Technologie (EIT Digital), met als centrale vraag: wat is hoger onderwijs in 2015? .
Expertises
Social Sciences
# Education
# Netherlands
# Social Media
Business & Economics
# Promotional Strategy
# Retailing
# Social Media
Engineering & Materials Science
# Education
# Marketing
Verbonden aan
Publicaties
Recent
Vonk, J.
, de Vries, S. A., Gerritsen, C. M.
, & Marinescu-Muster, R. F. (2023).
Solution Room - Science Citizenship: Exploring the Important Competences. 1st International Citizen Science for Health Conference, CS4H 2023, Enschede, Netherlands.
Vonk, J.
, de Vries, S. A.
, Marinescu-Muster, R. F., & Gerritsen, C. M. (2023).
Science Citizenship: The Case of Citizen Science NOW. Abstract from 1st International Citizen Science for Health Conference, CS4H 2023, Enschede, Netherlands.
Nicolas, E., van Dam, K., Tercanli, H., Trần, M. A.
, de Vries, S. A., Vonk, J., Perelló, J., Lemus, M., & Bedoya Bernal, N. (2022).
Needs assessment and future foresight report on Citizen Science. Zenodo.
https://doi.org/10.5281/zenodo.7509521
Schrotenboer, D.
, Constantinides, E.
, Herrando, C.
, & de Vries, S. A. (2022).
The Effects of Omni-Channel Retailing on Promotional Strategy.
Journal of theoretical and applied electronic commerce research,
17(2), 360-374. Advance online publication.
https://doi.org/10.3390/jtaer17020019
van den Boom-Muilenburg, S. N.
, Poortman, C. L.
, Daly, A. J.
, Schildkamp, K.
, de Vries, S., Rodway, J., & van Veen, K. (2022).
Key actors leading knowledge brokerage for sustainable school improvement with PLCs: Who brokers what?
Teaching and teacher education,
110, Article 103577. Advance online publication.
https://doi.org/10.1016/j.tate.2021.103577
Vollenbroek, W.
, Vries, S.
, & Dijk, J. (2021).
Supporting social capital by utilizing community network positions.
International journal of e-collaboration,
17(2), 40-54.
https://doi.org/10.4018/IJeC.2021040103
Schrotenboer, D. W.
, Constantinides, E.
, de Vries, S. A.
, & Herrando, C. (2021).
The Effects of Omni-Channel Retailing on Promotional Strategy. Paper presented at 20th Internatonal Marketing Trends Conference, Venice, Italy.
Yu, X.
, Constantinides, E.
, Herrando, C.
, & de Vries, S. A. (2021).
The impact of artificial intelligence application on customer engagement. Paper presented at 20th International Marketing Trends Conference 2021, Venice, Italy.
Pure Link
Vakken Collegejaar 2023/2024
Vakken in het huidig collegejaar worden toegevoegd op het moment dat zij definitief zijn in het Osiris systeem. Daarom kan het zijn dat de lijst nog niet compleet is voor het gehele collegejaar.
Vakken Collegejaar 2022/2023
Contactgegevens
Bezoekadres
Universiteit Twente
Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences
Cubicus
(gebouwnr. 41), kamer C222
De Zul 10
7522NJ Enschede
Postadres
Universiteit Twente
Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences
Cubicus
C222
Postbus 217
7500 AE Enschede