Welkom...

dr. S.A. de Vries (Sjoerd)

Universitair docent

Over mij

Sjoerd de vries is als universitair docent verbonden aan de Universiteit Twente. Hij onderzoekt digitale transformaties vooral in het onderwijs en in de publieke sector. Hij heeft verder onderzoek en onderwijs in digitale en 'data-driven' media, met name het gebruik ervan in digitale marketing en corporate communicatie. Als programmamanager is hij verantwoordelijk voor verschillende Europese hoger onderwijs transformatietrajecten binnen het Europees Instituut voor Innovatie en Technologie (EIT Digital), met als centrale vraag: wat is hoger onderwijs in 2015? .  

Expertises

Social Media
Education
Development
Quality
Netherlands
Learning
Media
Implementation
Teacher
Effect

Publicaties

Recente Artikelen
Constantinides, E., Kahlert , M., & de Vries, S. A. (2017). The relevance of technological autonomy in the acceptance of IoT services in retail. Paper presented at 2nd International Conference on Internet of Things, Data and Cloud Computing, ICC 2017, Cambridge, United Kingdom.
Constantinides, E., Dinkelbach, H., & de Vries, S. A. (2017). Influence of social Media use on individuals’ stress and efficiency. Poster session presented at European Marketing Academy Conference, EMAC 2017, Groningen, Netherlands.
Vollenbroek, W. B., Wetterling, J. M., & de Vries, S. A. (2017). Professional Communities of Practice: We Need Them, But How to Develop Them Successfully? In A. Marcus-Quinn, & T. Hourigan (Eds.), Handbook on Digital Learning for K-12 Schools (pp. 483-494). Springer. DOI: 10.1007/978-3-319-33808-8_30
Vollenbroek, W. B., & de Vries, S. A. (2016). Interaction Patterns in Web-based Knowledge Communities: Two-Mode Network Approach. In A. Fred, J. Dietz, D. Aveiro, K. Liu, J. Bernardino, & J. Filipe (Eds.), Proceedings of the 8th International Joint Conference on Knowledge Discovery, Knowledge Engineering and Knowledge Management (pp. 100-107). Porto: SCITEPRESS. DOI: 10.5220/0006035701000107
Vollenbroek, W. B., & de Vries, S. A. (2015). Online co-creating the future of education. International journal of continuing engineering education and life-long learning, 25(2), 208-225. DOI: 10.1504/IJCEELL.2015.069868
Constantinides, E., Schepers, L., & de Vries, S. A. (2015). B2C social media value gap-model: a study of the Dutch online retailing. International journal of electronic marketing and retailing, 6(3), 179-193. DOI: 10.1504/IJEMR.2015.070802

Pure Link

Contactgegevens

Bezoekadres

Universiteit Twente
Faculteit Behavioural, Management and Social Sciences
Cubicus (gebouwnr. 41), kamer C220
De Zul 10
7522NJ  Enschede

Navigeer naar locatie

Postadres

Universiteit Twente
Faculteit Behavioural, Management and Social Sciences
Cubicus  C220
Postbus 217
7500 AE Enschede