Sjoerd de vries is als universitair docent verbonden aan de Universiteit Twente. Hij onderzoekt digitale transformaties vooral in het onderwijs en in de publieke sector. Hij heeft verder onderzoek en onderwijs in digitale en 'data-driven' media, met name het gebruik ervan in digitale marketing en corporate communicatie. Als programmamanager is hij verantwoordelijk voor verschillende Europese hoger onderwijs transformatietrajecten binnen het Europees Instituut voor Innovatie en Technologie (EIT Digital), met als centrale vraag: wat is hoger onderwijs in 2015? .  

Expertises

  • Social Sciences

    • Customer
    • Education
    • Service Industries
    • Research
    • Knowledge
    • Schools
  • Computer Science

    • Social Media
    • Innovations

Organisaties

Publicaties

2023
2022
2021
Supporting social capital by utilizing community network positionsInternational journal of e-collaboration, 17(2), 40-54. Vollenbroek, W., Vries, S. & Dijk, J.https://doi.org/10.4018/IJeC.2021040103The Effects of Omni-Channel Retailing on Promotional Strategy. Schrotenboer, D. W., Constantinides, E., de Vries, S. A. & Herrando, C.Data-Driven Intelligent Tutoring System for Accelerating Practical Skills Development: A Deep Learning ApproachIn Ludic, Co-design and Tools Supporting Smart Learning Ecosystems and Smart Education: Proceedings of the 5th International Conference on Smart Learning Ecosystems and Regional Development (pp. 197-209). Springer. Marinescu-Muster, R. F., de Vries, S. A. & Vollenbroek, W.https://doi.org/10.1007/978-981-15-7383-5

Onderzoeksprofielen

Adres

Universiteit Twente

Cubicus (gebouwnr. 41), kamer C222
De Zul 10
7522 NJ Enschede

Navigeer naar locatie

Organisaties

Scan de QR-code of
Download vCard