Welkom...

dr. S.M. Kelders (Saskia)

Universitair docent

Over mij

Saskia Kelders is in 2005 afgestudeerd aan de opleiding Bewegingswetenschappen van de Rijksuniversiteit Groningen. Verder heeft zij de opleiding tot leraar basisonderwijs succesvol afgerond. In 2007 is ze gestart met haar promotieonderzoek aan de Universiteit Twente en in 2012 is ze gepromoveerd op haar proefschrift ‘Understanding adherence to web-based interventions’. Haar onderzoeksinteresses liggen op het gebied van eHealth en eMental Health, specifiek op:

  • Positieve technologie
  • Adherentie aan e(Mental) Health interventies
  • Het inzetten van persuasieve technologie en game-elementen om het gebruik en de effectiviteit van interventies te vergroten
  • Het ontwikkelen van online interventies
  • Het gebruik van log-data om online interventies te verbeteren

Expertises

Technology
Mental Health
Depression
Randomized Controlled Trials
Health
Health Behavior
Primary Health Care
E-Health
Behavioral Medicine
Questionnaire

Publicaties

Recente Artikelen
Kip, H., Kelders, S. M., Bouman, Y., Dijkslag, D., & van Gemert-Pijnen, L. (2017). Participatory development of Virtual Reality to coach forensic psychiatric patients. In P. W. de Vries, & T. Van Rompay (Eds.), Persuasive Technology: Development and implementation of personalized technologies to change attitudes and behaviours
Kip, H., Sieverink, F., van Gemert-Pijnen, J. E. W. C., & Kelders, S. M. (2017). eHealth MOOC: Combining psychology, technology and health. 6th annual conference of the Association for Researchers in Psychology and Health, Leiden, Netherlands.
Kip, H., Bouman, Y., Kelders, S., Dijkslag, D., & van Gemert-Pijnen, L. (2017). The holistic development process of Virtual Reality for Forensic Mental Healthcare. 299-300. Poster session presented at IAFMHS Conference Split 2017, Split, Croatia.
Kelders, S. M. (2017). The design and short-term effects of gamification within an online well-being intervention. Abstract from ISRII 9th Scientific Meeting, Berlin, Germany.
Scholten, M. R., Kelders, S. M., & van Gemert-Pijnen, J. E. W. C. (2017). A Scoped Review of the Potential for Supportive Virtual Coaches as Adjuncts to Self-guided Web-Based Interventions. In P. W. de Vries, H. Oinas-Kukkonen, L. Siemons, N. Beerlage-de Jong, & L. van Gemert-Pijnen (Eds.), Persuasive Technology: Development and Implementation of Personalized Technologies to Change Attitudes and Behaviors: 12th International Conference, PERSUASIVE 2017, Amsterdam, The Netherlands, April 4–6, 2017, Proceedings (pp. 43-54). (Lecture notes in computer science; Vol. 10171). Springer. DOI: 10.1007/978-3-319-55134-0_4

Pure Link

Onderwijs

  • eHealth (Master Gezondheidspsychologie)
  • eMental Health (Master Positieve Psychologie en Technologie)
  • Begeleiden van Bachelor en Master scripties

Vakken

Projecten

Lopende onderzoeksprojecten

  • De ontwikkeling van een online positieve psychologie interventie met game-elementen
  • Systematische review naar de invloed van persuasieve technologie op adherentie en effect van web-based interventies
  • Onderzoek naar het functioneren van een web-based interactief zorgplatform (e-Vita) voor de integrale aanpak van chronische zorg voor patiënten met diabetes type 2, COPD of chronisch hartfalen (promotieproject Floor Sieverink)

Contactgegevens

Bezoekadres

Universiteit Twente
Faculteit Behavioural, Management and Social Sciences
Cubicus (gebouwnr. 41), kamer B 114
De Zul 10
7522NJ  Enschede

Navigeer naar locatie

Postadres

Universiteit Twente
Faculteit Behavioural, Management and Social Sciences
Cubicus  B 114
Postbus 217
7500 AE Enschede