Welkom...

dr. S.M. Kelders (Saskia)

Universitair docent

Over mij

Saskia Kelders is in 2005 afgestudeerd aan de opleiding Bewegingswetenschappen van de Rijksuniversiteit Groningen. Verder heeft zij de opleiding tot leraar basisonderwijs succesvol afgerond. In 2007 is ze gestart met haar promotieonderzoek aan de Universiteit Twente en in 2012 is ze gepromoveerd op haar proefschrift ‘Understanding adherence to web-based interventions’. Haar onderzoeksinteresses liggen op het gebied van eHealth en eMental Health, specifiek op:

  • Positieve technologie
  • Adherentie aan e(Mental) Health interventies
  • Het inzetten van persuasieve technologie en game-elementen om het gebruik en de effectiviteit van interventies te vergroten
  • Het ontwikkelen van online interventies
  • Het gebruik van log-data om online interventies te verbeteren

Expertises

Technology
Research
Depression
Weights And Measures
Health
Randomized Controlled Trials
Mental Health
Color
Application Programs
Metaphor

Publicaties

Recent
Sieverink, F., Köhle, N., Cheung, K., Roefs, A., Trompetter, H. R., Keizer, J., ... Kelders, S. M. (2018). Evaluating eHealth. In L. van Gemert-Pijnen, S. M. Kelders, H. Kip, & R. Sanderman (Eds.), eHealth Research, Theory and Development: A Multi-Disciplinary Approach Routledge.
Triberti, S., Kelders, S. M., & Gaggioli, A. (2018). User engagement. In L. van Gemert-Pijnen, S. M. Kelders, H. Kip, & R. Sanderman (Eds.), eHealth Research, Theory and Development: A Multi-Disciplinary Approach Routledge.
van Gemert-Pijnen, L. . J. E. W. C., Kelders, S. M., Beerlage-de Jong, N., & Oinas-Kukkonen, H. (2018). Persuasive health technology. In L. van Gemert-Pijnen, S. M. Kelders, H. Kip, & R. Sanderman (Eds.), eHealth Research, Theory and Development: A Multi-Disciplinary Approach Routledge.
Kelders, S. M., & Howard, M. (2018). Opportunities of technology to promote health and well-being. In L. van Gemert-Pijnen, S. M. Kelders, H. Kip, & R. Sanderman (Eds.), eHealth Research, Theory and Development: A Multi-Disciplinary Approach Routledge.
van Gemert-Pijnen, L. . J. E. W. C., Kip, H., Kelders, S. M., & Sanderman, R. (2018). Introducing eHealth. In L. van Gemert-Pijnen, S. M. Kelders, H. Kip, & R. Sanderman (Eds.), eHealth Research, Theory and Development : A Multi-Disciplinary Approach (pp. 3-26). London: Routledge.

Pure Link

Onderwijs

  • eHealth (Master Gezondheidspsychologie)
  • eMental Health (Master Positieve Psychologie en Technologie)
  • Begeleiden van Bachelor en Master scripties

Vakken

Projecten

Lopende onderzoeksprojecten

  • De ontwikkeling van een online positieve psychologie interventie met game-elementen
  • Systematische review naar de invloed van persuasieve technologie op adherentie en effect van web-based interventies
  • Onderzoek naar het functioneren van een web-based interactief zorgplatform (e-Vita) voor de integrale aanpak van chronische zorg voor patiënten met diabetes type 2, COPD of chronisch hartfalen (promotieproject Floor Sieverink)

Contactgegevens

Bezoekadres

Universiteit Twente
Faculteit Behavioural, Management and Social Sciences
Cubicus (gebouwnr. 41), kamer B114
De Zul 10
7522NJ  Enschede

Navigeer naar locatie

Postadres

Universiteit Twente
Faculteit Behavioural, Management and Social Sciences
Cubicus  B114
Postbus 217
7500 AE Enschede