Welkom...

dr. S.M. Kelders (Saskia)

Universitair docent

Over mij

Saskia Kelders is in 2005 afgestudeerd aan de opleiding Bewegingswetenschappen van de Rijksuniversiteit Groningen. Verder heeft zij de opleiding tot leraar basisonderwijs succesvol afgerond. In 2007 is ze gestart met haar promotieonderzoek aan de Universiteit Twente en in 2012 is ze gepromoveerd op haar proefschrift ‘Understanding adherence to web-based interventions’. Haar onderzoeksinteresses liggen op het gebied van eHealth en eMental Health, specifiek op:

  • Positieve technologie
  • Adherentie aan e(Mental) Health interventies
  • Het inzetten van persuasieve technologie en game-elementen om het gebruik en de effectiviteit van interventies te vergroten
  • Het ontwikkelen van online interventies
  • Het gebruik van log-data om online interventies te verbeteren

Expertises

Technology
Research
Depression
Weights And Measures
Randomized Controlled Trials
Mental Health
Color
Application Programs
Metaphor

Publicaties

Recent
van Gemert-Pijnen, J. E. W. C., Kip, H., Kelders, S. M., & Sanderman, R. (2018). Introducing eHealth. In L. van Gemert-Pijnen, S. M. Kelders, H. Kip, & R. Sanderman (Eds.), eHealth Research, Theory and Development : A Multi-Disciplinary Approach (pp. 3-26). London: Routledge.
Kip, H., Kelders, S. M., Bouman, Y., Dijkslag, D., & van Gemert-Pijnen, L. (2017). Participatory development of Virtual Reality to coach forensic psychiatric patients. In P. W. de Vries, & T. Van Rompay (Eds.), Persuasive Technology: Development and implementation of personalized technologies to change attitudes and behaviours
Kip, H., Sieverink, F., van Gemert-Pijnen, J. E. W. C., & Kelders, S. M. (2017). eHealth MOOC: Combining psychology, technology and health. 6th annual conference of the Association for Researchers in Psychology and Health, Leiden, Netherlands.
Kip, H., Bouman, Y., Kelders, S., Dijkslag, D., & van Gemert-Pijnen, L. (2017). The holistic development process of Virtual Reality for Forensic Mental Healthcare. 299-300. Poster session presented at IAFMHS Conference Split 2017, Split, Croatia.
Kelders, S. M. (2017). The design and short-term effects of gamification within an online well-being intervention. Abstract from ISRII 9th Scientific Meeting, Berlin, Germany.

Pure Link

Onderwijs

  • eHealth (Master Gezondheidspsychologie)
  • eMental Health (Master Positieve Psychologie en Technologie)
  • Begeleiden van Bachelor en Master scripties

Vakken

Projecten

Lopende onderzoeksprojecten

  • De ontwikkeling van een online positieve psychologie interventie met game-elementen
  • Systematische review naar de invloed van persuasieve technologie op adherentie en effect van web-based interventies
  • Onderzoek naar het functioneren van een web-based interactief zorgplatform (e-Vita) voor de integrale aanpak van chronische zorg voor patiënten met diabetes type 2, COPD of chronisch hartfalen (promotieproject Floor Sieverink)

Contactgegevens

Bezoekadres

Universiteit Twente
Faculteit Behavioural, Management and Social Sciences
Cubicus (gebouwnr. 41), kamer B 114
De Zul 10
7522NJ  Enschede

Navigeer naar locatie

Postadres

Universiteit Twente
Faculteit Behavioural, Management and Social Sciences
Cubicus  B 114
Postbus 217
7500 AE Enschede