Over mij
Ik ben geïnteresseerd in het ontwikkelen van (technologische) ondersteuning voor coaching en reflectie van (startende) leraren. Voorheen richtte mijn onderzoek zich op de conceptualisering, het ontwerp van (technologische) ondersteuning en het meten van de reflectieve dialoog van leraren tijdens videocoaching, evenals op de ontwikkeling van praktische ondersteuning voor coaches op scholen. Momenteel werk ik aan de volgende versie van een formatief beoordelingsinstrument voor lerarenreflectie (genaamd ReflAct) met als doel coaches te helpen hun eigen coachingspraktijk te verbeteren en de coachingspraktijken in teams van coaches binnen scholen op één lijn te brengen. In mijn werk gebruik ik onderwijskundig ontwerponderzoek vaak als een aanpak om zowel theoretisch inzicht als praktische resultaten in dit vakgebied te ontwikkelen.
Verbonden aan
Publicaties
Recent
van der Linden, S.
, Papadopoulos, P. M.
, Nieveen, N.
, & McKenney, S. (2023).
ReflAct: Formative assessment for teacher reflection in video-coaching settings.
Computers & education,
203, Article 104843.
https://doi.org/10.1016/j.compedu.2023.104843
Valk, J.
, van der Linden, S.
, & Meelissen, M. R. M. (2023).
Review Rekenen Wiskunde in het VO en VSO. University of Twente.
van der Linden, S. (2022).
Supporting teacher reflection in video-coaching settings. [PhD Thesis - Research UT, graduation UT, University of Twente]. University of Twente.
https://doi.org/10.3990/1.9789036554558
van der Linden, S.
, van der Meij, J.
, & McKenney, S. (2022).
Teacher video coaching, from design features to student impacts: A systematic literature review.
Review of educational research,
92(1), 114-165.
https://doi.org/10.3102/00346543211046984
van der Linden, S.
, & McKenney, S. (2020).
Uniting epistemological perspectives to support contextualized knowledge development.
Educational technology research and development,
68(2), 703-727.
https://doi.org/10.1007/s11423-020-09772-7
van der Linden, S.
, van der Meij, J.
, & McKenney, S. (2019).
In-Service Teacher Video Coaching: from Design to Impact - A Systematic Review. Paper presented at 18th Biennial European Association for Research on Learning and Instruction Conference, EARLI 2019, Aachen, North Rhine-Westphalia, Germany.
van der Linden, S.
, van der Meij, J.
, & McKenney, S. (2019).
Design and Enactment of Mobile Video Coaching.
TechTrends,
63(6), 693-702.
https://doi.org/10.1007/s11528-019-00413-2
Pure Link
Google Scholar Link
Verbonden aan Opleidingen
Master
Vakken Collegejaar 2022/2023
Current Projects
Finished Projects
Contactgegevens
Bezoekadres
Universiteit Twente
Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences
Ravelijn
(gebouwnr. 10)
Hallenweg 17
7522NH Enschede
Postadres
Universiteit Twente
Faculty of Behavioural, Management and Social Sciences
Ravelijn
Postbus 217
7500 AE Enschede