Ik ben geïnteresseerd in het ontwikkelen van (technologische) ondersteuning voor coaching en reflectie van (startende) leraren. Voorheen richtte mijn onderzoek zich op de conceptualisering, het ontwerp van (technologische) ondersteuning en het meten van de reflectieve dialoog van leraren tijdens videocoaching, evenals op de ontwikkeling van praktische ondersteuning voor coaches op scholen. Momenteel werk ik aan de volgende versie van een formatief beoordelingsinstrument voor lerarenreflectie (genaamd ReflAct) met als doel coaches te helpen hun eigen coachingspraktijk te verbeteren en de coachingspraktijken in teams van coaches binnen scholen op één lijn te brengen. In mijn werk gebruik ik onderwijskundig ontwerponderzoek vaak als een aanpak om zowel theoretisch inzicht als praktische resultaten in dit vakgebied te ontwikkelen.
Organisaties
Publicaties
2024
2023
2022
2020
Onderzoeksprofielen
Verbonden aan opleidingen
Vakken collegejaar 2024/2025
Vakken in het huidig collegejaar worden toegevoegd op het moment dat zij definitief zijn in het Osiris systeem. Daarom kan het zijn dat de lijst nog niet compleet is voor het gehele collegejaar.
Vakken collegejaar 2023/2024
Lopende projecten
Teacher perceptions of feedback on instructional videos generated by AI
A pilot study
Future-proofing educators
OCW Starter grant
In kaart brengen en erkennen en waarderen van eerder verworven competenties
Voltooide projecten
Supporting Teacher Reflection in Video-Coaching Settings
QUASI - Qualitative analysis of SELFIE Impact
Review rekenen wiskunde in het vo en vso
Adres
Universiteit Twente
Ravelijn
Postbus 217
7500 AE Enschede
Organisaties
Download vCard