Ik ben geïnteresseerd in het ontwikkelen van (technologische) ondersteuning voor coaching en reflectie van (startende) leraren. Voorheen richtte mijn onderzoek zich op de conceptualisering, het ontwerp van (technologische) ondersteuning en het meten van de reflectieve dialoog van leraren tijdens videocoaching, evenals op de ontwikkeling van praktische ondersteuning voor coaches op scholen. Momenteel werk ik aan de volgende versie van een formatief beoordelingsinstrument voor lerarenreflectie (genaamd ReflAct) met als doel coaches te helpen hun eigen coachingspraktijk te verbeteren en de coachingspraktijken in teams van coaches binnen scholen op één lijn te brengen. In mijn werk gebruik ik onderwijskundig ontwerponderzoek vaak als een aanpak om zowel theoretisch inzicht als praktische resultaten in dit vakgebied te ontwikkelen.

Organisaties

Publicaties

2024

Mapping Interventions of Teacher Reflective Dialogue (2024)In Proceedings of the 18th International Conference of the Learning Sciences - ICLS 2024. (pp. 1934-1941). International Society of the Learning Sciences (ISLS). van der Linden, S., Chen, G., McKenney, S., Kobiela, M., Connolly, E., Wallace, A., Carvalho, R., Slotta, J. D., Walsh, M. & Schunn, C. D.https://doi.org/10.22318/icls2024.657206Redesign of a Teacher Reflection Formative Assessment Tool (2024)In Proceedings of the 18th International Conference of the Learning Sciences - ICLS 2024. (pp. 2331-2332). International Society of the Learning Sciences (ISLS). van der Linden, S., Voerman, D. & McKenney, S.https://doi.org/10.22318/icls2024.605286

2023

ReflAct: Formative assessment for teacher reflection in video-coaching settings (2023)Computers & education, 203. Article 104843. van der Linden, S., Papadopoulos, P. M., Nieveen, N. & McKenney, S.https://doi.org/10.1016/j.compedu.2023.104843Review Rekenen Wiskunde in het VO en VSO (2023)[Book/Report › Report]. University of Twente. Valk, J., van der Linden, S. & Meelissen, M. R. M.Maybe We Should Talk: Bringing Together Diverse Perspectives on Supporting Teachers’ Reflective Dialogue (2023)[Contribution to conference › Other] 3rd Annual Meeting of the International Society of the Learning Sciences 2023. van der Linden, S., McKenney, S., Lefstein, A. & Chen, G.Video-supported teacher reflection and coaching (2023)[Contribution to conference › Other] 3rd Annual Meeting of the International Society of the Learning Sciences 2023. van der Linden, S.

Onderzoeksprofielen

Lopende projecten

Teacher perceptions of feedback on instructional videos generated by AI

A pilot study

Future-proofing educators

OCW Starter grant

In kaart brengen en erkennen en waarderen van eerder verworven competenties

Voltooide projecten

Scan de QR-code of
Download vCard