Voor meer informatie, zie aub  http://www.EducationalDesignResearch.org.

Expertises

  • Social Sciences

    • Teachers
    • Technology
    • Learning
    • Curriculum
    • Research
    • Research Design
    • Literacy
  • Computer Science

    • Design

Organisaties

Nevenwerkzaamheden

  • North-West University (NWU)Extraordinary Professor

Voor meer informatie, zie aub   http://www.EducationalDesignResearch.org.

Publicaties

2025

Eerste baan of carrièreswitch: Hoe staat het met het beroepsmatige welzijn van beginnende leraren in het voortgezet onderwijs? (2025)Tijdschrift voor lerarenopleiders, 46(4), 77-104. Spiele, S., van der Linden, S., Timmer, M. & McKenney, S.https://doi.org/10.63379/8m95pz70Investigating the Impact of a Collaborative Conversational Agent on Dialogue Productivity and Knowledge Acquisition (2025)International journal of artificial intelligence in education, 35(4), 2254-2280. de Araujo, A., Papadopoulos, P. M., McKenney, S. & de Jong, T.https://doi.org/10.1007/s40593-025-00469-7Teaching and Learning Chemical Bonding in a Cutting-edge Research Context (2025)[Thesis › PhD Thesis - Research UT, graduation UT]. University of Twente. van Dulmen, T. H. H.https://doi.org/10.3990/1.9789036566353Student and teacher experiences using cutting-edge research as learning context (2025)Research in science & technological education (E-pub ahead of print/First online). van Dulmen, T. H. H., Visser, T. C., Pepin, B. & McKenney, S.https://doi.org/10.1080/02635143.2025.2517590Educational design research for relevant & robust scholarship (2025)Journal of computing in higher education, 37(2), 614-638. McKenney, S. & Reeves, T. C.https://doi.org/10.1007/s12528-025-09456-2Supporting Reflection-in-Action: What Happens When Pre-service Teachers Practice Facilitating Accountable Talk among their AI-simulated Learners (2025)In AECT 2025 International Convention: Proceedings. The Association for Educational Communications and Technology, AECT (Accepted/In press). van der Linden, S., Seufert, S. & McKenney, S.Goede ondersteuning voor beginnende leraren (2025)Didaktief, 2025. Spiele, S., van der Linden, S., Timmer, M. & McKenney, S.https://didactiefonline.nl/artikel/goede-ondersteuning-voor-beginnende-leraren

Onderzoeksprofielen

Verbonden aan opleidingen

Vakken collegejaar 2025/2026

Vakken in het huidig collegejaar worden toegevoegd op het moment dat zij definitief zijn in het Osiris systeem. Daarom kan het zijn dat de lijst nog niet compleet is voor het gehele collegejaar.

Vakken collegejaar 2024/2025

Scan de QR-code of
Download vCard