Voor meer informatie, zie aub http://www.EducationalDesignResearch.org.
Expertises
Social Sciences
- Teachers
- Technology
- Learning
- Curriculum
- Research
- Research Design
- Literacy
Computer Science
- Design
Organisaties
Nevenwerkzaamheden
- North-West University (NWU)Extraordinary Professor
Voor meer informatie, zie aub  http://www.EducationalDesignResearch.org.
Publicaties
2025
Eerste baan of carrièreswitch: Hoe staat het met het beroepsmatige welzijn van beginnende leraren in het voortgezet onderwijs? (2025)Tijdschrift voor lerarenopleiders, 46(4), 77-104. Spiele, S., van der Linden, S., Timmer, M. & McKenney, S.https://doi.org/10.63379/8m95pz70Investigating the Impact of a Collaborative Conversational Agent on Dialogue Productivity and Knowledge Acquisition (2025)International journal of artificial intelligence in education, 35(4), 2254-2280. de Araujo, A., Papadopoulos, P. M., McKenney, S. & de Jong, T.https://doi.org/10.1007/s40593-025-00469-7Teaching and Learning Chemical Bonding in a Cutting-edge Research Context (2025)[Thesis › PhD Thesis - Research UT, graduation UT]. University of Twente. van Dulmen, T. H. H.https://doi.org/10.3990/1.9789036566353Student and teacher experiences using cutting-edge research as learning context (2025)Research in science & technological education (E-pub ahead of print/First online). van Dulmen, T. H. H., Visser, T. C., Pepin, B. & McKenney, S.https://doi.org/10.1080/02635143.2025.2517590Educational design research for relevant & robust scholarship (2025)Journal of computing in higher education, 37(2), 614-638. McKenney, S. & Reeves, T. C.https://doi.org/10.1007/s12528-025-09456-2Supporting Reflection-in-Action: What Happens When Pre-service Teachers Practice Facilitating Accountable Talk among their AI-simulated Learners (2025)In AECT 2025 International Convention: Proceedings. The Association for Educational Communications and Technology, AECT (Accepted/In press). van der Linden, S., Seufert, S. & McKenney, S.Goede ondersteuning voor beginnende leraren (2025)Didaktief, 2025. Spiele, S., van der Linden, S., Timmer, M. & McKenney, S.https://didactiefonline.nl/artikel/goede-ondersteuning-voor-beginnende-leraren
2024
Could you elaborate more on what your partner just said?: Guiding dialogue in science education using a conversational agent (2024)[Thesis › PhD Thesis - Research UT, graduation UT]. University of Twente. de Araujo, A.https://doi.org/10.3990/1.9789036563154A learning analytics-based collaborative conversational agent to foster productive dialogue in inquiry learning (2024)Journal of computer assisted learning, 40(6), 2700-2714. de Araujo, A., Papadopoulos, P. M., McKenney, S. & de Jong, T.https://doi.org/10.1111/jcal.13007Fostering Teachersâ Learning through Materials Featuring Research on Early Cancer Diagnosis as a Context (2024)Journal of chemical education, 101(11), 4651-4660. van Dulmen, T. H. H., Visser, T. C., Pepin, B. & McKenney, S.https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.3c01084
Onderzoeksprofielen
Verbonden aan opleidingen
Vakken collegejaar 2025/2026
Vakken in het huidig collegejaar worden toegevoegd op het moment dat zij definitief zijn in het Osiris systeem. Daarom kan het zijn dat de lijst nog niet compleet is voor het gehele collegejaar.
Vakken collegejaar 2024/2025
Adres

Universiteit Twente
Ravelijn (gebouwnr. 10), kamer 5430
Hallenweg 17
7522 NH Enschede
Universiteit Twente
Ravelijn 5430
Postbus 217
7500 AE Enschede