Tessa Eysink is hoogleraar Technology-Enhanced Learning and Instruction bij de vakgroep Instructietechnologie. Ze studeerde af in de cognitiewetenschap, verkreeg haar PhD in onderwijskunde, en werkt nu op het snijvlak van psychologie en instructietechnologie. Haar expertise ligt op het terrein van hoogbegaafdheid en differentiatie in het primair onderwijs in relatie tot instructie-ontwerp. Ze heeft ruime ervaring in het ontwikkelen en onderzoeken van digitale leeromgevingen, meestal op het gebied van onderzoekend en ontwerpend leren bij W&T onderwijs. De laatste jaren is haar focus verschoven van algemene leersystemen naar gepersonaliseerde leeromgevingen die afgestemd zijn op de specifieke behoeften van de lerende. Daarnaast heeft ze haar focus verbreed naar het domein van informeel leren.
Van 2021 tot 2024 was Tessa opleidingsdirecteur van het master programma Educational Science and Technology.
Organisaties
Nevenwerkzaakheden
- Alice Bekke & partnersAdvisory board
Onderzoeksinteresses:
- differentiatie
- hoogbegaafdheid
- instructie-ontwerp
- onderzoekend leren
- informeel leren
- leerprocessen
Onderzoeksprofielen
Van 2021 tot 2024 was Tessa Eysink opleidingsdirecteur van het master programma Education Science and Technology.
Verbonden aan opleidingen
Vakken collegejaar 2024/2025
Vakken in het huidig collegejaar worden toegevoegd op het moment dat zij definitief zijn in het Osiris systeem. Daarom kan het zijn dat de lijst nog niet compleet is voor het gehele collegejaar.
Vakken collegejaar 2023/2024
Lopende projecten

Surrounded by Science
Learning paths towards science proficiency

BE COOL!+
Bevorderen van zelfregulatie tijdens onderzoekend leren binnen het W&T basisonderwijs

Students, families, and schools
differential effects of COVID-19 on primary school students’ academic achievement, engagement and wellbeing

STIP met TIPS
de STIP-methodiek met Training en Instructie voor Projectmatig Samenwerken

Hoogbegaafdheid: De meester de baas

Talent mentality
Naar een raamwerk voor talentontwikkeling

LEMMA
Affordances for learning in multimedia learning environments

ZAP
Zeer Actieve Psychologie

Bevorderen van zelfregulatie tijdens onderzoekend leren binnen het W&T basisonderwijs

Samen in de klas met STIP
Samenwerken tijdens Taak-, Inhoud- en Procesdifferentiatie

BE COOL!
Bevorderen van Excellentie door Coöperatief Onderzoekend en Ontwerpend Leren
Adres
Universiteit Twente
Capitool 15 (gebouwnr. 78), kamer 314
Capitool 15
7521 PL Enschede
Universiteit Twente
Capitool 15 314
Postbus 217
7500 AE Enschede