Tessa Eysink is hoogleraar Technology-Enhanced Learning and Instruction bij de vakgroep Instructietechnologie. Ze studeerde af in de cognitiewetenschap, verkreeg haar PhD in onderwijskunde, en werkt nu op het snijvlak van psychologie en instructietechnologie. Haar expertise ligt op het terrein van hoogbegaafdheid en differentiatie in het primair onderwijs in relatie tot instructie-ontwerp. Ze heeft ruime ervaring in het ontwikkelen en onderzoeken van digitale leeromgevingen, meestal op het gebied van onderzoekend en ontwerpend leren bij W&T onderwijs. De laatste jaren is haar focus verschoven van algemene leersystemen naar gepersonaliseerde leeromgevingen die afgestemd zijn op de specifieke behoeften van de lerende. Daarnaast heeft ze haar focus verbreed naar het domein van informeel leren.
Tessa is ook opleidingsdirecteur van het master programma Educational Science and Technology.
Organisaties
Nevenwerkzaakheden
- Alice Bekke & partnersAdvisory board
Onderzoeksinteresses:
- differentiatie
- hoogbegaafdheid
- instructie-ontwerp
- onderzoekend leren
- informeel leren
- leerprocessen
Onderzoeksprofielen
Tessa Eysink is opleidingsdirecteur van het master programma Education Science and Technology.
Verbonden aan opleidingen
Vakken collegejaar 2023/2024
Vakken in het huidig collegejaar worden toegevoegd op het moment dat zij definitief zijn in het Osiris systeem. Daarom kan het zijn dat de lijst nog niet compleet is voor het gehele collegejaar.
Vakken collegejaar 2022/2023
Lopende projecten
![](/.uc/i2eabf8560103eedcf201e2fb8b03823608c9ba34e17e0801e3fe011e018041/100000043229431.jpg)
Surrounded by Science
Learning paths towards science proficiency
![](/.uc/i644261640103f5dcf201e2fb8b039e105b489530f9820801e3fe011e018041/100000043229432.png)
BE COOL!+
Bevorderen van zelfregulatie tijdens onderzoekend leren binnen het W&T basisonderwijs
![](/.uc/ia9e9c81a0103fbdcf201e2fb8b03d70da4bfedafc6b20801e3fe011e018041/100000043229433.png)
Students, families, and schools
differential effects of COVID-19 on primary school students’ academic achievement, engagement and wellbeing
![](/.uc/i68e5827f010301ddf201e2fb8b033c283c9cd1d4fc8e0801e3fe011e018041/100000043229434.png)
STIP met TIPS
de STIP-methodiek met Training en Instructie voor Projectmatig Samenwerken
![](/.uc/ie8cfd816010306ddf201e2fb8b035ace57f531c15a5b0801e3fe011e018041/100000043229435.png)
Hoogbegaafdheid: De meester de baas
![](/.uc/ia7bee71401030dddf201e2fb8b03418dfa42263309390801e3fe011e018041/100000043229733.jpg)
Talent mentality
Naar een raamwerk voor talentontwikkeling
![](/.uc/id39d529c010313ddf201e2fb8b037bf08e770ee7875c0801e3fe011e018041/100000043229734.png)
LEMMA
Affordances for learning in multimedia learning environments
![](/.uc/if2ece17f01031addf201e2fb8b03bb1ac57e9934e0f90801e3fe011e018041/100000043229735.gif)
ZAP
Zeer Actieve Psychologie
![](/.uc/i7cf936e401031eddf201e2fb8b039e105b489530f9820801e3fe011e018041/100000043229436.png)
Bevorderen van zelfregulatie tijdens onderzoekend leren binnen het W&T basisonderwijs
![](/.uc/i75757167010325ddf201e2fb8b033c283c9cd1d4fc8e0801e3fe011e018041/100000043229437.png)
Samen in de klas met STIP
Samenwerken tijdens Taak-, Inhoud- en Procesdifferentiatie
![](/.uc/i4b7698eb01032cddf201e2fb8b039e105b489530f9820801e3fe011e018041/100000043229438.png)
BE COOL!
Bevorderen van Excellentie door Coöperatief Onderzoekend en Ontwerpend Leren
Adres
![](/.uc/i327a8e9f010325e6110086dbf4036fbfbde28f47809a0801e3bc0268018041/cubicus.png)
Universiteit Twente
Cubicus B224
Postbus 217
7500 AE Enschede