Vincent Delke behaalde zijn M.Sc. in International Business Administration aan de Universiteit Twente, Enschede, Nederland. Momenteel is Vincent als onderzoeker verbonden aan de Faculteit Behavioural, Management en Social sciences (BMS) van dezelfde universiteit. Zijn onderzoeksinteresses liggen in het managen van de interface tussen kopers en leveranciers binnen de waardeketen van producten.

Zijn onderzoek richt zich met name op de strategische bijdrage van inkoop- en leveringsmanagement op de prestaties van productiebedrijven. Zijn promotieonderzoek voerde hij uit aan de Universiteit Twente in samenwerking met de Hogeschool Münster. Tijdens deze onderzoeksfase richt hij zich op de ontwikkeling van professionele inkoopvaardigheden en geschikte onderwijsmethoden om deze vaardigheden te trainen. Hierbij gaat hij vooral in op hoe de toenemende digitalisering, rond Industrie 4.0, de verantwoordelijkheden en vaardigheidseisen van inkoopprofessionals beïnvloedt. Inkoopcompetentieprofielen veranderen echter verder als gevolg van verschuivende inkoopdoelstellingen zoals innovation sourcing en duurzaamheid. Binnen zijn doctoraatsonderzoek bestudeerde hij verder het nut van game-based learning als een specifieke onderwijsaanpak om toekomstige vaardigheden in het inkoopdomein aan te leren. Hij richt zich dan ook op de dringende behoefte om de onderwijspraktijken binnen het vakgebied te verbeteren om een leven lang leren voor professionals te realiseren.

De onderzoeksresultaten worden gebruikt door bedrijven en opleiders die verantwoordelijk zijn voor het vormgeven van toekomstig human resource management op het gebied van inkoop en supply management. Met dit doel is Vincent ook vaak betrokken bij transferprojecten en workshops in het bredere scala van inkoopstudies. Aan de Universiteit Twente is Vincent verantwoordelijk voor onderzoek en onderwijs op het gebied van inkoop en technologie.

Expertises

  • Computer Science

    • Industry 4.0
    • Roles
  • Social Sciences

    • Supply Management
    • Skills
    • Technology
    • Perspective
    • Approach
    • Research

Organisaties

De voortschrijdende digitalisering heeft ook een grote impact op het toeleveringsbeheer. Waar enkele jaren geleden inkoopprocessen werden bepaald door een hoge mate van operationele inspanning, nemen geautomatiseerde processen vandaag de dag veel administratief werk voor hun rekening. Op weg naar de "Vierde Industriële Revolutie", de zogenaamde Industrie 4.0, bieden ontwikkelingen als machine-to-machine communicatie, cyber-fysieke systemen of autonome zelforganiserende systemen een potentieel significante invloed op het leveranciersmanagement van vandaag. Waar we vandaag nog te maken hebben met de digitalisering van bestaande processen, zou zich in de toekomst een nieuwe inkoopfunctie kunnen ontwikkelen, in de zin van Procurement 4.0. Binnen mijn onderzoek onderzoek ik de invloed van de voortschrijdende digitalisering op de supply management praktijk. 

Publicaties

2023

Implementing Industry 4.0 technologies: Future roles in purchasing and supply management (2023)Technological forecasting and social change, 196. Article 122847. Delke, V., Schiele, H., Buchholz, W. & Kelly, S.https://doi.org/10.1016/j.techfore.2023.122847Differentiating between direct and indirect procurement: roles, skills, and Industry 4.0 (2023)International journal of procurement management, 16(1), 1-30. Delke, V., Schiele, H. & Buchholz, W.https://doi.org/10.1504/IJPM.2022.10050671

2022

Industry 4.0 in purchasing and supply management: Defining Future Roles and Skills (2022)[Thesis › PhD Thesis - Research UT, graduation UT]. University of Twente. Delke, V.https://doi.org/10.3990/1.9789036554732Addressing Industry 4.0 Roles in Purchasing by Identifying the Required Skill profiles (2022)[Contribution to conference › Paper] IPSERA 2022. Delke, V.Developing a Human Resources Development Model for Lifelong Learning in Purchasing and Supply Management (2022)[Contribution to conference › Paper] IPSERA 2022. Delke, V. & te Raa, J.Early Supplier Involvement in Public IT Procurement (2022)[Contribution to conference › Paper] IPSERA 2022. Arentsen, J., Vos, F. G. S., Suurmond, R. & Delke, V.A purchasing process maturity model: P2P and contract management maturity assessment of the Dutch municipalities (2022)[Contribution to conference › Paper] IPSERA 2022. Snijders, M., Belotti Pedroso, C., Vos, F. G. S. & Delke, V.Organising IT Commodity Sourcing: Challenges, Strategies, and Skills (2022)[Contribution to conference › Paper] IPSERA 2022. Kindsgrab, K., Lechleitner, C. & Delke, V.Interpreting the industry 4.0 future: technology, business, society and people (2022)Journal of business strategy, 43(3), 157-167. Schiele, H., Bos-Nehles, A., Stegmaier, P., Delke, V. & Torn, R.-J.https://doi.org/10.1108/JBS-08-2020-0181A Kraljic and competitive rivalry perspective on hospital procurement during a pandemic (COVID-19): a Dutch case study (2022)Journal of public procurement, 22(1), 64-88. Tip, B., Vos, F. G. S., Peters, E. & Delke, V.https://doi.org/10.1108/JOPP-11-2020-0081

Onderzoeksprofielen

Doordat ik aan twee instituten lesgeef, de Universiteit Twente in Enschede en de University of Applied Science in Münster, ben ik betrokken bij een verscheidenheid aan onderwijsactiviteiten. Aan de Universiteit Twente geef ik les op het gebied van inkoop en supply management binnen de internationale bedrijfskunde bachelor en bedrijfskunde master opleiding. 

Verbonden aan opleidingen

Vakken collegejaar 2024/2025

Vakken in het huidig collegejaar worden toegevoegd op het moment dat zij definitief zijn in het Osiris systeem. Daarom kan het zijn dat de lijst nog niet compleet is voor het gehele collegejaar.

Vakken collegejaar 2023/2024

Tijdens mijn doctoraalproject werk ik aan een praktijkproject van het Wandelwerk in Münster, waarin competentiegerichte en digitale onderwijsmethoden binnen supplier relationship management (KoDi-SRM) aan de Universiteit voor Toegepaste Wetenschappen in Münster aan de orde komen. Binnen het KoDi-SRM project worden nieuwe componenten voor het onderwijs van SRM ontwikkeld. Ik ben het project begonnen met een analyse van de vereisten voor toekomstige aanbestedingen. Met het eerste deel van het project werden de technologische ontwikkelingen die van invloed zijn op de inkoop in kaart gebracht. Bij de huidige stand van het project worden de eisen verzameld, geëvalueerd, en voorbereid voor het onderwijs.

Lopende projecten

Voltooide projecten

KoDi-SRM

Competentiegerichte en digitale lesmethoden binnen Supplier Relationship Management

Binnen het KoDi-SRM project worden nieuwe componenten voor het onderwijs in SRM ontwikkeld. Ik ben het project begonnen met het analyseren van de vereisten voor toekomstige aanbestedingen. Met het eerste deel van het project werden de technologische ontwikkelingen die van invloed zijn op de aanschaf in kaart gebracht. Bij de huidige stand van het project worden de vereisten verzameld, geëvalueerd, en voorbereid voor het onderwijs.

Scan de QR-code of
Download vCard